F1: Csak a csapatutasítás mentheti meg a Haast?

f1_2019-07-26_fr_tka_08324-1_0.jpg

Betelt a pohár a Haas csapatfőnökénél, Günther Steinernél, ami versenyzőinek állandó ütközését illeti, így a problémára már csak egyetlen megoldást lát: a csapatutasítást.

Gyakran találkoznak idén a pályán a Haas Forma-1-es versenyzői, Kevin Magnussen és Romain Grosjean, ami a legtöbbször balesettel végződik – nem volt ez másképp az előző két versenyen sem: a Brit Nagydíjon a dán és a francia még az első körben tönkretették egymás versenyét, Németországban pedig a pontszerző helyekért csatázva koccantak.

A Spanyol Nagydíjat követően már részesült fejmosásban a Magnussen, Grosjean páros, de úgy néz ki, más módszerekhez kell folyamodnia Steinernek ahhoz, hogy elkerülje az efféle incidensek ismétlődését. A Motorsport.com-nak nyilatkozva el is mondta, hogy mire gondol pontosan:

„El kell gondolkoznom rajta, de nagyon más opciót már nem látok”

– fejtette ki a Force Indiánál tavaly hasonló céllal már alkalmazott csapatutasítással kapcsolatosan Steiner.

„Úgy gondolom, eljutottunk egy bizonyos pontig, amikor muszáj tenni valamit, hogy megoldódjon. Normál esetben megpróbálom elkerülni, és mint azt tudják, szeretem a versenyzést, és azt gondolom, hogy ezt kellene csinálnunk. Viszont, ha ez ellenünk dolgozik, nem hagyhatom. Szerencsések vagyunk, hogy ezúttal megúsztuk, mert újra befolyással lehetett volna ez a verseny végkimenetelére.”

Formula 1 on Twitter

LAP 56/64 The two Haas cars come together as they battle for a points finish � No damage seemingly done, with Romain Grosjean getting the better of the tussle #F1 #GermanGP ��

Steiner hozzátette, hogy a hockenheimi ütközés után szólt Magnussennek, hogy adja át a helyét Grosjeannak, aki a versenynek azon a pontján gyorsabb volt. Azonban felmerült a kérdés, hogy miért nem alkalmazott csapatutasítást még a baleset előtt, amikor Grosjean öles léptekkel közeledett csapattársához – a csapatfőnök azzal védekezett, hogy nem volt egyértelmű a helyzet.

Már csak azért sem örül a kialakult szituációnak Steiner, mert a csapat ezekben a hetekben próbálja megfejteni, miért működnek a 2019-es fejlesztések, és ehhez arra is szükség van, hogy ne legyen feszültség a pilóták között.

„Igen, fejfájást okoz. Nem segít abban, hogy megtaláljuk a megoldást, vagy egyáltalán abban, hogy mindig konstruktívak legyünk. Olyan dolgokon gondolkodnak, amelyeken nem kellene. Nekem is más dolgokon kellene gondolkodnom. Nagyon sok minden történik, de minél több minden, annál inkább kellene koncentrálni a valós problémára. De ez képtelenség, ha minden futamon egymásnak mennek. Már kezd unalmas lenni.”

Spekuláció szintjén még a Német Nagydíj előtt felmerült annak eshetősége, hogy a Haas kirúgja Grosjeant, és a helyére ülteti a Mercedes pilótáját, Esteban Ocont, de végül nem történt változás a kannapolisi gárda felállásában.

Fotó: Hockenheim-Ring GmbH

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614986260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása