F1: Verstappen oktatott a hockenheimi esőkáoszban, Vettel és Kvjat dobogón!
Forma-1 2019: Német Nagydíj - Futam

ap-213a1kvh12511_news.jpg

Könnyen megeshet, hogy utoljára rendeztek Forma-1-es nagydíjat Németországban – ha így is lesz, az már biztos, hogy egy jó ideig emlékezetes marad a búcsú. Flúgos esőfutamon szerezte idei második győzelmét Max Verstappen, Sebastian Vettel pedig a mezőny végéről, míg Danyiil Kvjat a Toro Rossóval lett dobogós.

Idén először fogadták esős körülmények a Forma-1 mezőnyét, így – az új szabályok adta lehetőségek révén – több felvezető kör is megelőzte a tényleges rajtot, ám emiatt a versenytáv 67-ről 64 körösre csökkent. A rajtlámpák kialvását követően Lewis Hamilton megőrizte a vezető helyét, ellenben Max Verstappen pokolian elszúrta az indulást a Red Bull-lal, így a brit mögött a másik mercedeses, Valtteri Bottas, valamint az alfás Kimi Räikkönen fordultak el. A mezőny közepéről, illetve végéről induló Ferrariknak is jól sikerült az első kör: Charles Leclerc a 10.-ről feljött a hatodik helyre, míg Sebastian Vettel a 14. pozícióban szelte át a célvonalat.

Francisco Freire // Canal Focus1 on Twitter

CRASH... Sergio Perez alone, a pity for yesterday's qualification! @F1 @canalfocus1 @franciscoffc @RacingPointF1 @SChecoPerez #GermanGP �� #F1 #canalfocus1 #focus1 https://t.co/0MASlcIIHN

Verstappen a második körben visszavette a harmadik helyet Räikkönentől,  rövidesen pedig pályára lépett a biztonsági autó. Ennek oka Sergio Pérez balesete volt, a mexikói a 11-es kanyar kijáratánál csapta falnak a Racing Point-Mercedest. A Safety Car-fázist ketten is kihasználták: Vettel mellett Alexander Albon (Toro Rosso) is azonnal kijött intermediate gumikért, míg többen csak egy körrel később döntöttek hasonlóképpen. Nagy volt a tumultus a depóban, a helyzetet pedig csak fokozta, hogy a Ferrari ráengedte Leclerc-t Romain Grosjean Haas-Ferrarijára – így kis híján balesettel végződött a találkozó, ám végül kisebb meglepetésre a csapat kapott pénzbírságot a kihágásért.

Az ötödik körben meglengették a zöld zászlókat, Kevin Magnussent (Haas) átlépve pedig hamar kialakult a Hamilton-Bottas-Verstappen sorrend az élen. A következő fordulópontot a 15. kör jelentette, amikor Daniel Ricciardo (Renault) motorhibája miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe – ezt ki is használta Leclerc, és kijött friss gumikért, akárcsak Hülkenberg, igaz, a németet az utolsó pillanatban rántották ki. Két körrel később már nem volt érvényben a veszélyjelzés, Verstappen pedig rögtön támadni Bottast a visszafordítóban, csak megcsúszott alatta a Red Bull, így a holland maradt a harmadik helyen.

Valamivel a versenytáv harmada után Magnussen vállalta magára a kísérleti nyúl szerepét, és megkockáztatta a lágy gumikat, mialatt az élcsapatok egyértelműen arra várták, hogy lesz-e még eső, vagy sem. Egy körrel később Vettel követte a példáját, amivel a 7.-ről a 11. helyre esett vissza a négyszeres világbajnok. Verstappen is kijött a 26. körben, csakhogy a holland közepes abroncsokat kapott, majd egyre többen szánták el magukat arra, hogy slick Pirellikre váltsanak.

Formula 1 on Twitter

LAP 29/64 Minutes after stopping for a set of slicks, Charles Leclerc's race is over He crashes into the barriers and the Safety Car comes out Huge drama here at Hockenheim #GermanGP #F1 ��

A 28. körben a versenyirányítás megint elrendelték a virtuális biztonsági autót, ugyanis Lando Norris is kiállni kényszerült műszaki hiba miatt, mialatt Lance Stroll pördült meg. Ebből Leclerc tudott profitálni, aki a második helyre tért vissza a lágy gumikon. Azonban ennek az előnynek nem egész egy körig örülhetett csupán, az utolsó kanyarban eldobta a Ferrarit – ezzel másodjára is a mezőny elé hajtott az igazi Safety Car.

RTP Mundial de F1 on Twitter

Após o despiste de Hamilton, o tempo imesno do pitstop, para asa e mais. A equipa não estava preparada. @518mc https://t.co/NpNferM3Fl

Egy kör múlva pedig Hamilton szolgáltatta a drámát: hibázott az élen a brit, ugyanott, ahol Leclerc, és megsérült az első szárnya! Ráadásul, amikor jött be a pitbe, hasonlóan a tavalyi versenyhez, rossz oldalról kerülte meg a bóját a bejáratnál. Miközben Hamilton incidensét vizsgálták, a 34. kör elején elengedték a mezőnyt: Verstappen mögött Hülkenberg, Bottas, Albon és Hamilton alkotta az első öt sorrendjét.

Hamilton némi küszködés árán megelőzte Albont, de nagyjából ekkor érkezett a hír a versenyirányítástól, hogy megint vizsgálják a Mercedes versenyzőjét, amiért a biztonsági autós fázis alatt a kelleténél lassabban haladt. Nem sokkal később a másik Ezüst Nyíl is nyert egy pozíciót Valtteri Bottas alatt, miután a finn a visszafordítóban kifékezte Hülkenberget – egy körrel később Hamilton is hasonló manővert mutatott be.

Formula 1 on Twitter

LAP 40/64 Heartbreak for @HulkHulkenberg as he crashes into the barriers and can't recover � With a first F1 podium in sight, his race is over #F1 #GermanGP ��

Hülkenberg számára a 41. körben véget is ért a hazai futam – Leclerc és Hamilton után ő is a falban kötött ki a 17-es kanyarban! A #27-es Renault miatt harmadjára is jött a biztonsági autó, Max Verstappen pedig – a nagy előnyének köszönhetően – letudott egy ingyen gumicserét az élen, visszatérve a két Mercedes elé, Vettel szintén gumifrissítésre adta a fejét.

Meglengették a zöld zászlókat a 46. körben, Verstappen állva hagyta a mezőnyt az újraindításnál, s miközben a harmadik helyért ment a csata, a pályán lévők többsége kijött száraz pályára alkalmas gumikért – az élmezőnyből csak Hamilton maradt a pályán. A 47.-ben viszont már a britet is kihozták, akárcsak Räikkönent, Vettelt és a finn csapattársát, Antonio Giovinazzit is, aminek köszönhetően néhány másodpercig a leghamarabb slickekre váltó Stroll vette át a vezetést, de aztán Verstappen megelőzte a kanadait.

Kaleidosport on Twitter

Bottas out and Verstappen's fans go wild, what a crazy GP! #GermanGP https://t.co/GJmrWPngtt

Stroll mellett rövidesen elment Kvjat is, majd Bottas vette üldözőbe. Azonban a folytatás nem sikerült túlságosan csillogóan a Mercedesnek: előbb Hamilton hibázott az 1-es kanyar kijáratánál, majd az 57. körben Bottas össze is törte a Mercedest! Így a negyedik Safety Car-szakasz vette kezdetét, a 60. körben, 5 körrel a vége előtt, jött is a folytatás.

Verstappen ismét meglépett a mezőny elől, Vettel pedig bombaformában vágott neki a finálénak: előbb Strollt, majd Kvjatot kényszerítette térdre a német, így az utolsó kör előtti körben már a második helyet tudhatta magáénak. Eközben Gasly Albonnal szembeni támadása balesetbe torkollott: a 6-os kanyarból kigyorsítva a thai-brit pilóta bezárta az ajtót a francia előtt, akinek az autója így megsérült, és ő lett a hetedik kieső.

iGP Manager on Twitter

GASLY JUST DESTROYED HIS CAR OFF THE BACK OF ALBON THIS RACE STILL HASN'T CALMED DOWN #GermanGP https://t.co/RYbQEYKBIM

Verstappen pedig – az elrontott rajttól és a lágy gumikon való egyetlen megforgásától eltekintve – szinte tökéletes versenyt futott, és az idei második győzelmét eredményezte, pályafutása során a hetediket. Vettel a 20. helyről óriási hajrával lett második, Kvjat pedig hatalmas bravúrral harmadik. Az orosz a 2016-os Kínai Nagydíj óta az első dobogóját szerezte, karrierje során a harmadikat, a Toro Rosso eközben a második TOP-3-as eredményének örülhet fennállása során, és az elsőnek Vettel 2008-as monzai sikere óta.

ap-213ak61kd2111_news.jpg

Strollnak a rizikós taktika végül egy negyedik helyet hozott, mögötte Sainz és Albon futottak be, de utóbbi a Gasly-incidens okán még vizsgálat alatt áll. A két Alfa Romeo- és a két, egymással ismét koccanó Haas-pilótával egészült ki a TOP-10 sorrendje: Räikkönen végzett hetedikként, Giovinazzi, Grosjean és Magnussen előtt.

Hamilton csak a 11. lett, így ő és egyúttal a Mercedes is nullázott – a brackley-i gárda valószínűleg nem ilyen 200. F1-es futamról és 125 éves jubileumról álmodott. Az ötszörös világbajnoki címvédő mögött a két williamses futott be, Robert Kubica és George Russell sorrendben.

Az eredmények értelmében maradt az élen a 39 pontos különbség Hamilton és Bottas között, azonban Verstappen a leggyorsabb körével együtt 26 egységet gyűjtött, vagyis a hátránya 61 pontosra olvadt a harmadik helyen.

Egy hét múlva a Magyar Nagydíjjal folytatódik a 2019-es idény.

FRISSÍTÉS (22:25) – Megbüntették az Alfa Romeókat, Hamilton és Kubica is pontszerző:

F1: Elkaszálták az Alfa Romeókat, Hamilton és Kubica is pontszerző

A leintés utánra is tartogatott fordulatot magában a Forma-1-es Német Nagydíj: utólag ugyanis mindkét Alfa Romeót megbüntették, aminek köszönhetően a bukdácsoló Lewis Hamilton és a williamses Robert Kubica is a TOP-10-ben végzett - ez a grove-i alakulat az idei pontját jelentette, míg a lengyel...

A Német Nagydíj (nem hivatalos) végeredménye:

Formula 1 on Twitter

Confirmation of the final positions from an unforgettable race at Hockenheim ⏱️ #GermanGP #F1 ��

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr714983802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása