A leintés utánra is tartogatott fordulatot magában a Forma-1-es Német Nagydíj: utólag ugyanis mindkét Alfa Romeót megbüntették, aminek köszönhetően a bukdácsoló Lewis Hamilton és a williamses Robert Kubica is a TOP-10-ben végzett – ez a grove-i alakulat az idei pontját jelentette, míg a lengyel pilóta 2010 óta először zárt a pontszerzők között.
Nem maradt érintetlen a hockenheimi F1-es verseny végeredménye, ugyanis órákkal a leintést követően a versenyirányítás közölte, hogy egy-egy 30 másodperces időbüntetés formájában boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtotta az Alfa Romeo versenyzőit, Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit, akik hiába értek célba a 7-8. helyen, végül csak a 12-13. pozícióban rangsorolták őket.
A büntetést a 27.1-es szabálypontra hivatkozva szabták ki – történt ugyanis, hogy a finn és az olasz tiltott segítséget kapott csapatától. A szabálymagyarázat szerint a kuplung késési ideje annak felengedésétől számítva nem lépheti át a 0,07 másodpercet. Ehhez képest ez az érték Räikkönen esetében 0,2, Giovinazziéban pedig 0,3 másodperc volt.
Az aprónak tűnő különbség a rajtnál jelentős segítséget jelentett a pilótáknak, de a pontjaikkal voltak kénytelenek fizetni érte. A szankcióból a mercedeses Lewis Hamilton, valamint a williamses Robert Kubica profitált a legtöbbet – két-két pozíciót javítva ugyanis a pontszerző zónába kerültek, a lengyel így visszatérése óta az első F1-es világbajnoki egységét szerezte, de a Williamsnek is ez az első pontja idén.
Hamilton eközben megúszott egy büntetést
Hamilton évek óta nem zárt ennyire rossz futamot a Forma-1-ben, ráadásul a versenybírák elő is vették két incidens miatt – sőt, egy ötmásodperces büntetést is kapott, amiért balesetét követően a boxutca bejáratánál a rossz oldalról kerülte meg a bóját; lényegében elkövette újra a tavalyi hibáját. Nem sokkal később azért indítottak vizsgálatot ellene, mert indokolatlanul hajtott a megengedettnél lassabban a biztonsági autós fázis alatt – mint kiderült, tévesen.
A félreértést az okozta, hogy a balesete és a hosszúra, majdnem egypercesre nyúlt boxkiállása miatt egy körrel kevesebbet teljesített a biztonsági autó mögött, a brit pedig ügyelt arra, hogy tartsa magát a deltaidőkhöz. A versenybírák erre hivatkozva az ügyben kimondták Hamilton ártatlanságát.
Fotó: Alfa Romeo Racing / Twitter, Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.