F1: Stroll szerint a pódium is elérhető lett volna

_56i5455.jpg

A Racing Point kanadai versenyzője meg van győződve arról, hogy ha nem hibázik, akár a második Forma-1-es dobogóját is ünnepelhette volna a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjon.

Az őrült németországi esős futam utolsó harmadában talán a Racing Pointé volt a legjobb stratégia, ugyanis Lance Stroll az utolsó előtti biztonsági autós fázisnál elsőként váltott slick abroncsokra – így a kanadai seperc alatt az élmezőnyben találta magát a TOP-10-en kívülről, sőt, kis ideig még vezethette is a Német Nagydíjat.

Strollt végül negyedikként intette le a kockás zászló, amivel messze az idei eddigi legjobb eredményét érte el. Azonban a kanadai úgy látja, hogy a 2017-es Azerbajdzsáni Nagydíj után akár ismét dobogóra állhatott volna, ebben elmondása szerint egy hiba akadályozta meg, ami aztán Danyiil Kvjat és a Toro Rosso előtt nyitotta meg az utat a harmadik hely felé.

_w6i9706.jpg

„Elsőként voltam slickeken, így amikor még kissé nedves volt a pálya, hibáztam a 8-as kanyarban, ami miatt a zöld felfestésre sodródtam a kijárati kerékvetőnél, és ennek köszönhetően előzhetett meg Danyiil. Ha ez nem lett volna, határozottan állítom, hogy meglett volna a dobogó, de utólag könnyű bármit is mondani. A negyedik hellyel is nagyon boldogok vagyunk”

– ecsetelte a hibát a Motorsport.com hasábjain Stroll.

A 2016-os Forma-3-as Európa-bajnok hozzátette, hogy rendkívül trükkösek voltak a körülmények, nehéz volt olvasni emiatt a verseny menetét. Bizton állítja, hogy az öt boxkiállásából, amit a 64 kör alatt megejtett, négy alkalommal nem a körülményeknek megfelelő gumikat kapott, annyira változékony volt az időjárás.

„Komoly kihívás előtt álltunk, minden egyes alkalom, amikor kiálltunk és feltettünk egy másik keveréket, egy merő lutri volt. Azt hiszem, ötször voltam a boxban, ha jól számoltam. Ötből négyszer pedig rosszul döntöttünk. Nagyjából 40 körrel a vége előtt, amikor száraz pályás abroncsokon voltam, kétszer is megpördültem egy körön belül, aztán amikor 20 körrel a leintés előtt kijöttünk, vezettem a futamot.

Eleinte akkor is nehéz dolgom volt, mert volt két-három kanyar, amit konkrétan túl kellett élni, mert egyáltalán nem volt száraz. De akkor tudtam, hogy muszáj megpróbálnunk, amikor láttam, hogy mindenki még intermediate-eken van. Talán egy körig, ha vezettem a futamot. Mondták is rádión, de pár kanyarral később azt hiszem, Max már el is ment mellettem.”

_56i4498.jpg

Fotó: Racing Point Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2014985574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása