Új győztest avatott a Zöld Pokolban a WTCR: a fordított rajtrácsos ugyanis a kétszeres ralikrossz-világbajnok, Johan Kristoffersson győzelmét hozta, de a magyar szempontból sem kell igazán bánkódniuk. Néhány pozíciót veszítve ugyan, de Tassi Attila az ötödik, Michelisz Norbert a nyolcadik helyen ért célba.
Michelisz Norbert futamgyőzelmét követően a magyar rajongók bizakodva várhatták a túraautó-világkupa (WTCR) második, fordított rajtrácsos versenyét a Nordschleifén, ugyanis nem csak a hyundaios, hanem a mezőny másik magyar versenyzője, Tassi Attila (KCMG-Honda) is a TOP-10-ből várhatta az indulást, a 6., illetve a 3. rajtkockából.
A piros lámpák kialvását követően a pole pozíciós Johan Kristoffersson (SLR-Volkswagen) egy kicsit beragadt, amit azzal próbált kompenzálni, hogy kis híján felkente a boxfalra a szabadkártyás Antti Burit (AS-Audi), aki ennek ellenére át tudta venni az első helyet. Viszont Kristoffersson nem sokkal később megelőzte a finnt, a példáját pedig Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi) is követte.
Tassi egy kicsit elrontotta a rajtot, így a célegyenes végén már csak a negyedik helyen fordult, majd az 1-es kanyarban egy pillanatra keresztbe állt, aminek következtében még tovább két helyet veszített. Ami Micheliszt illeti, nem rajtolt rosszul, ám a GP-pályán való helyezkedésből nem jött ki jól, így a Nordschleifére már csak a 11. pozícióban fordult.
Buri nem sokkal később újabb pozíciókkal esett hátrébb; Gabriele Tarquini (BRC-Hyundai), majd, némi lökdösődés után Rob Huff (SLR-Volkswagen) is elment mellette. Tassi is megpróbált lecsapni a lepattanóra ebben a csatában, de végül a rövidebbet húzta, mert az egyik kanyarban széles fordult, így megkapta maga elé Augusto Farfust (BRC-Hyundai).
A következő kör elején megint hibázott a szabadkártyás, így Farfus mellett Tassi Attila és Benjamin Leuchter (SLR-Volkswagen) is megelőzte, miközben Yann Ehrlacher lelassult a Lynk&Co-val, aztán a francia – a lefelé konyuló splitterével – kihajtott a depóba. A második kör közepén folytatódott a német TCR-bajnokság éllovasának kálváriája, mert ezúttal már a pályára is lesodródott, amivel már a TOP-10-ből is kiszorult, és amiből többek között Michelisz is tudott profitálni.
S miközben Buri további versenyzők előtt volt kénytelen fejet hajtani, Huff Tarquinit próbálta abajgatni a harmadik helyért, míg Michelisz Aurélien Panisra (Comtoyou-Cupra) igyekezett nyomást gyakorolni. Az előbbi csata az utolsó körben dőlt, a Carousel-kanyarban: Huff belső íven próbált előzni, de összeértek, így a 2012-es világbajnok a szalagkorlátban kötött ki a Volkswagennel.
Kristoffersson a zandvoorti második futamon elért harmadik helye után pedig a dobogó legtetejére is felállhatott – több mint ötmásodperces előnnyel nyert. Mögötte Vervisch ért célba másodikként, a harmadik helyet pedig a Döttinger Höhében orozta elől Tarquini elől Augusto Farfus, akit így visszatérése óta először láthattunk dobogón.
A hungaroringi 8. helyét megjavítva eddigi legjobb eredményének örülhet Tassi Attila is, akit az ötödik helyen intette le a kockás zászló, s Michelisz Norbert is Panis elé tudott keveredni, így a 8. helyen fejeztbe be a második futamot – a két magyar Leuchtert és a pontversenyben vezető Guerrierit fogta szendvicsbe.
A TOP-10-be még Panis és Jean-Karl Vernay (WRT-Audi) fért be, az utolsó pontszerző pozíciókban Tom Coronel (Comtoyou-Cupra), Nicky Catsburg (BRC-Hyundai), Antti Buri (AS-Audi), Thed Björk (Cyan-Lynk&Co) és Mikel Azcona (PWR-Cupra) értek célba – de miután Buri szabadkártyás mivoltából fakadóan nem jogosult pontszerzésre, az utolsó pont Tassi Attila csapattársáé, Tiago Monteiróé lett.
A második futam végeredménye:
12:20-kor, az utolsó futammal zárul a WTCR németországi hétvégéje, amit szintén élőben kísérhetünk figyelemmel az Eurosport 1-en.
Fotó: Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal