Hozta jól megszokott formáját a Formula-E mezőnye Hongkong utcáin is: a széria jubileumi versenyén még az első helyen is több drámai fordulat történt, de végül a zöldasztalnál dőlt el a végső győztes kiléte Sam Bird és André Lotterer utolsó előtti körös koccanásának okán. A brittől elvették az első helyet, amely így az első győzelmét ünneplő Mortara ölébe hullott.
Mozgalmasan indult a Formula-E ötvenedik, jubileumi versenye: Stoffel Vandoorne eléggé beragadt a rajtnál; a HWA versenyzője mellett rögtön el is húzott Oliver Rowland, aki a Nissan e.dams-szal így átvette a vezetést, s miközben az első kör elsősorban a középmezőny sűrű helyezkedéséről szólt, Sam Bird diktált irgalmatlan tempót. A Virgin Racing britje a hetedik helyről startolt, majd miután André Lotterer ellen bemutatott egy igencsak meredek előzési manővert és Vandoorne-t is megelőzte, egészen a második helyig jött előre.
A második körben hármas baleset törte meg a mezőny lendületét: Felipe Nasr csúnyán elnézte a 2-es kanyart, aminek következtében előbb a belső, aztán a külső palánkot találta el, másodpercekkel később pedig a keresztbe forgott Dragonjába beleszaladt hátulról Pascal Wehrlein, a német csapattársa, Jerome d’Ambrosio szintén nem tudta elkerülni az ütközést.
A mindkét mahindrás pilótát áldozatául ejtő tömegbaleset miatt eleinte teljes pályás sárga zászlót rendelt el a versenyirányítás, de később beküldték a biztonsági autót, majd végül félbeszakították a versenyt – zsinórban ez már a második futam a bajnokságban, amin előkerültek a piros zászlók. (Mexikóban Nelson Piquet Jr. látványos szaltója miatt volt szükség erre a lépésre.)
Az újraindítást követően Rowland, Bird és Lotterer kezdték el hajszolni egymást, de a csatából hamar kiszállt a Nissan e.dams versenyzője, ugyanis az autója hosszú másodpercekre lelassult, és visszaesett a 10. helyre. Nem sokkal később pedig hibázott Bird az élen, így az első hely Lotterer ölébe hullott, de a brit szorosan a német nyomában maradt.
A 19. körben került sor az első komolyabb támadásra Bird részéről, hosszú másodperceken keresztül autóztak fej-fej mellett, de Lotterer meg tudta őrizni a vezetést. Mögöttük pedig Mortara megelőzte Vandoorne-t, aki műszaki hiba miatt további pozíciókat veszített, és kénytelen volt feladni a versenyt. Csakhogy Vandoorne autója annyira rossz helyen, a 7-es kanyarnál állt meg, hogy másodjára is pályára kellett küldeni a Safety Car-t, miközben Buemi is kiesett.
A zöld zászló utáni körökben pedig már nem csak az első helyért, hanem a dobogó legalsó fokáért is kialakult egy komolyabb küzdelem. Percekkel később viszont ismét visszatért a mezőny elé a BMW i8, ugyanis Oliver Rowland egy balesettel „koronázta meg” az átmeneti lelassulással indult kálváriáját, amely egyúttal a Nissan e.dams újbóli kettős kiesését is jelentette.
A harmadik biztonsági autós fázist követően még két percre és a ráadás körre engedték el a mezőnyt. Bird azonnal nekiveselkedett Lotterer támadásának, de elkapkodta, és emiatt nekikoccant a Techeetah gépének, ami Lotterernek egy defektet okozott az utolsó kör kezdete előtt.
Sam Bird ezzel az incidenssel elsőként szelte át a célvonalat Edoardo Mortara és Lucas di Grassi előtt, ám a zöldasztalnál elesett ettől a pozíciótól. Ugyanis a versenyirányítás órákkal a leintés után úgy határozott, hogy 5 másodperces időbüntetésben részesíti Birdöt baleset okozásáért, amivel a hatodik helyig esett vissza.
Így a dobogó legfelső foka hivatalos Edoardo Mortaráé lett, aki első győzelmének örülhet, akárcsak a Venturi csapata. Az olasz pilóta mellett még Lucas di Grassi és Robin Frijns zártak dobogón, Bird elé pedig még Daniel Abt és Felipe Massa is befért. Az angol azonban így is listavezetőként fog megérkezni két hét múlva a kínai Sanyába, 3 ponttal megelőzve d’Ambrosiót. A TOP-10 Mitch Evans-szel, Gary Paffett-tel, Oliver Turvey-vel és Antonio Félix da Costával lett teljes.

Mindössze 14-en látták meg a kockás zászlót a 22 indulóból, a futam folyamán többször is látványos küzdelmekbe bonyolódó Lopez-Dillmann-Vergne trió mellett még a pórul járt Lotterer nem szerzett pontot. A hármas baleset érintettjein, Vandoorne-on, Buemin és Rowlanden kívül Alexander Sims és Nelson Piquet Jr. nem látták meg a kockás zászlót: a BMW-s az 5-ös kanyarnál találta el a falat, a brazil jaguaros pedig még az első körben megszokott daráló effektus áldozatává vált.
A Hongkong ePrix végeredménye:
null
null
Új győztest avattak a Formula-E betétszériájában
Mexikó után Hongkongba is elkísérte a Formula-E-t az idén indult Jaguar I-PACE eTrophy, a szezon harmadik versenye pedig a Rahal Letterman Lanigan Racing második kettős győzelmét hozta zsinórban. Csakhogy ezúttal nem Katherine Legge, hanem Bryan Sellers kapta meg elsőként a kockás zászlót.
A harmadik hely kérdése sokáig nyitott volt, de végül a hajrában, egy kemény csatából Sergio Jimenez jött ki győztesként Simon Evans ellen, aki kettejük ütközése következményeként a falnak vágta a Team Asia New Zealand autóját, de bejött negyediknek.
A pole pozíciós Caca Bueno meg kellett, hogy elégedjen az ötödik hellyel: a brazil már a célegyenes végén elbukta vezetést, miután túlságosan mélyet fékezett. A Jaguar VIP-versenyzője, a korábban a WTCC-ben is megfordult Darryl O’Young erős versenyt futott alapvetően, de végül hatodikként ért célba.
A hetedik helyezett és egyben a Pro-Am kategória győztese Yaqi Zhang lett.
Az elektromos Jaguar-széria számára is Sanya lesz a következő állomás.
A Jaguar I-PACE eTrophy hongkongi versenyének végeredménye:
Fotó: FIA Formula E Media, Jaguar Racing / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal