Igazi túlélőversenyt hozott a Formula-E-s mexikóvárosi ePrix annak köszönhetően, hogy az utolsó percek lényegében – bármilyen furcsán is hangzik – az energiaspórolásról szóltak. A drámai befutóból rosszul jött ki a futamot szinte végig vezető Wehrlein, valamint a Nissan e.dams versenyzői – előbbi ugyanis a győzelmet bukta el Lucas di Grassi ellen, míg Rowland és Buemi kettőse a TOP-5-ös eredmények helyett kiesésekkel volt kénytelen távozni.
ABB Formula E on Twitter
We go green in Mexico City for the 2019 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix! �� https://t.co/J2ECSNZdS6
Formula-E-pályafutása során először indulhatott az élről Pascal Wehrlein, aki a közép-európai idő szerint este 23 órakor esedékes rajt után meg is őrizte a vezetést. A német Mahindra-pilóta mögé Oliver Rowland, a Nissan e.dams britje zárkózott fel a negyedik helyről indulva, mögötte pedig az audis Lucas di Grassi és a csapattárs, Sébastien Buemi fordult. Rowlanddel ellentétben viszont Felipe Massa nem rajtolt valami jól, a harmadikról a hatodik helyre csúszott vissza. Noha a célegyenes végén, majd az első lassabb kanyarkombinációban kialakult néhány necces szituáció, a mezőny baleset nélkül úszta meg az első kört.
ABB Formula E on Twitter
Huge crash for @NelsonPiquet involving @JeanEricVergne and @AlexanderSims. All fine but the red flag has been deployed #MexicoCityEPrix https://t.co/nqDIFobITi
Grande Prêmio on Twitter
Full course yellow no México. Pancada forte de Nelson Piquet #FEnoGP
eRacing Magazine on Twitter
Yellow flags are out. @NelsonPiquet has crashed out heavily. Safety Car has been deployed. Piquet is OK and has been instructed to remain in the car. #MexicoCityEPrix
Azonban a negyedik körre valóságos roncsderbivé vált a futam, amit félbe is kellett szakítani piros zászlóval. Előbb Robin Frijns és José Maria Lopez koccantak, majd Felipe Nasr-t forgatták ki a Stadionban. Valamivel később a széria történetének eddigi egyik legnagyobb bukását mutatta be Nelson Piquet Jr. Az első szezon bajnoka nagy harcban volt a regnáló bajnok Jean-Éric Vergne-nyel, majd egyszer csak a védekező franciára ráfutott hátulról a brazil – ezt követően átrepült az autója felett, majd a kontrollálhatatlan Jaguar megforgatta Alexander Sims BMW-jét is. Sims kapásból jöhetett ki a depóba, Vergne pedig defektet kapott.
Nagyjából félóra után került sor a folytatásra a biztonsági autó mögött – miután a versenyirányítás hozzáadott némi időt a versenytávhoz, ekkor még 40 perc és 1 kör volt hátra a leintésig.
Tényleges újraindításra két perccel később került sor, ekkorra a legtöbben aktiválták a támadási üzemmódot. Ennek ellenére sokáig akciómentes volt a futam, viszont aztán Rowland és Di Grassi, valamint Buemi és Da Costa találtak egymásra – a portugálnak volt egy-két rizikós előzési kísérlete a svájci, de nem járt sikerrel velük.
ABB Formula E on Twitter
@JeanEricVergne drops down the order after contact with @mitchevans_ in the Foro Sol #MexicoCityEPrix https://t.co/6D9soM90lv
Miközben Jean-Éric Vergne visszaesett a mezőny hátsó részébe annak köszönhetően, hogy Mitch Evans kiforgatta őt a Stadionban, az első ötösben, Wehrlein, Rowland, Di Grassi, Buemi és Da Costa között szorosabbá vált a verseny. Azonban az első pozíciócserére nyolc perccel a leintés előtt került sor: Oliver Rowland hibázott azt követően, hogy a Stadionban másodjára is aktiválta az Attack Mode-ot – lecsúszott az ívről a brit, aminek köszönhetően Di Grassi megelőzte őt, majd kis híján koccant a saját csapattársával.
ABB Formula E on Twitter
@oliverrowland1 struggled with engaging ATTACK MODE and makes contact with his teammate in the closing stages of the #MexicoCityEPrix https://t.co/boNQbdac1D
ABB Formula E on Twitter
WHAT JUST HAPPENED!? �@LucasdiGrassi wins the 2019 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix #ABBFormulaE https://t.co/oGgXHlb3pS
Az utolsó percekben Di Grassi előbb a támadó mód segítségével, majd anélkül próbálta sarokba szorítani Wehrleint. Ám a brazil szinte az utolsó utáni pillanatban tudott csak előzni, miután az energiaszintek rohamos csökkenése eddig még nem látott drámákat eredményeztek a befutóra. Lényegében a célvonal előtt fogyott el teljesen az energia Wehrlein autójából – ráadásul a német sikánlevágás miatt kapott egy 5 másodperces büntetést is, így Di Grassi mögött Da Costa lett a második 0.436 másodperces lemaradásban, míg a dobogó legalsó fokára Edoardo Mortara állhatott fel, aki a második dobogós eredményét szerezte a Venturival.
A leintés és az az utáni pillanatok, többek között Di Grassi sztriptízével.
D’Ambrosio egy remek rajtot, egy pazar felzárkózást és a spórolási verseny jelentette káoszt követően negyedikként zárt annak ellenére, hogy a 19. helyről rajtolt csak, az ötödik pedig André Lotterer lett. Hetedikként, Wehrlein mögött Evanst rangsorolták, az első tíz sorrendje pedig Massával, a mezőny végéről felkapaszkodó Sam Birddel és Daniel Abttal lett teljes – bár az eredményben valószínűleg lesz még változás.
Ugyanis már a versenysorán is igencsak bőkezűen osztották a bírák a büntetéseket, aminek a legnagyobb „áldozata” Lopez lett, aki energia-túlhasználásért, boxutcai gyorshajtásért, valamint a boxbejárat átvágásáért egy boxutca-áthajtásos büntetést, valamint összesen 15 másodpercnyi időbüntetést kapott. Stoffel Vandoorne-t pedig a FanBoost-szabályok áthágása miatt áthajtásos büntetéssel és 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Vergne végül a 13. helyre jött el, az agyonbüntetettek, Lopez és Vandoorne a 17-18. helyeken zártak, Nasr számára meg a boxban ért véget első Formula-E-futama. A spórolási verseny legnagyobb áldozatai Wehrlein mellett a Nissan-pilóták voltak: Rowland és Buemi a kockás zászlót sem látták meg, pedig a verseny folyamán javarészt a TOP-5-ben haladtak.
Az egyéni bajnokságot ismét d’Ambrosio vezeti, 7 ponttal Da Costa és 8-cal Bird előtt, míg Di Grassi a győzelmével a negyedik helyre zárkózott fel, 21 egységgel elmaradva az 53 pontot számláló belgától. A csapatok kiírásában pedig a Mahindra Racing az élre tört, 83 pontjával 10 ponttal előzi meg a Virgin Racinget és 19-cel a BMW i Andretti Motorsportot.
Folytatás három hét múlva Hongkongban.
A mexikóvárosi ePrix végeredménye:
null
null
A verseny összefoglalója:
Magic In Mexico! Race Highlights - 2019 CBMM Niobium Mexico City E-Prix
Once again, Mexico City failed to disappoint with a tense battle for victory until the final seconds! Catch up with the race highlights right here. Subscribe for more ABB Formula E: http://bit.ly/2QwPZwC Join the fiercely driven: https://www.fiaformulae.com/en/newsletter-sign-up Race Tickets: http://bit.ly/2BQtwTc Like Us On Facebook: http://bit.ly/2KUMavM Follow Us On Twitter: http://bit.ly/2APCvlP Follow Us On Instagram: http://bit.ly/2APK1Nj Watch our Instagram Stories: http://bit.ly/2UeiYo4 Welcome to the closest, most intense racing series on the planet.
Női győztest avatott az elektromos Jaguar-kupa
Kéthónapos kihagyás után folytatódott a Formula-E betétsorozata, az újonnan indult Jaguar I-PACE eTrophy, ami az egykori női Formula-E-pilóta, Katherine Legge rajt-cél és a Rahal Letterman Lanigan Racing kettős győzelmével zárult. Másodikként, négy tizedmásodperces hátrányban Bryan Sellers ért célba, megelőzve a Jaguar Brazil Racing versenyzőit, Sergio Jimenezt és Caca Buenót.
A 25 perces és 1 körös verseny legnagyobb izgalmait az egykor szintén a Formula-E-ben versenyző, ám a szériában újonc Salvador Duran okozta, amikor hátulról megtámogatta Bueno autóját. Az incidens tömegkoccanásba torkollott, amibe belekeveredett a Mexikóba listavezetőként érkezett Simon Evans, valamint Bandar Alesayi.
Azonban a szaúd-arábiai és az új-zélandi versenyző folytatni tudták, s végül ötödikként és hatodikként intették le őket, miután Bin Khanen – aki szintén belekeveredett a kalamajkába – sérült autójával lelassult.
Motorsport.tv
Carnage in Mexico as an ambitious lunge from Duran turns to disaster! Catch all the action on Motorsport.tv! https://eu.motorsport.tv/motorsporttv/video/mexico-city-etrophy-race/15932
A Formula-E-hez hasonlóan az elektromos Jaguar-széria is március 10-én folytatódik.
A mexikóvárosi futam végeredménye:
null
null
Fotó: Audi Motorsport Communications, LAT Images / FIA Formula-E Media, Jaguar Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal