F1 - KIDERÜLT, MIKOR ÁLLHAT MUNKÁBA AZ ÚJ MCLAREN-IGAZGATÓ

m18_2714_fine.jpg

A vártnál jóval később, csak májusban kezdheti meg a munkát a csúcsra való visszatérést megcélzó McLarennél a Porsche LMP1-es csapatának korábbi vezetője, Andreas Seidl. A wokingi csapat mindeközben összebútorozott egy dohánygyártó vállalattal, mégpedig a BAR korábbi tulajdonosával.

A Toro Rosso korábbi technikai igazgatója, James Key után, Andreas Seidl személyében egy újabb komoly szakember leigazolásával folytatódtak az átszervezések a szebb időket is látott McLarennél: a 46 esztendős szakember korábban a Williamsszel és a BMW-vel működött együtt a Forma-1-ben, később a bajor márka DTM-visszatérést ágyazta meg, majd jelentős szerepe volt a Porsche endurance- és Le Mans-i sikereiben.

dtbhh1dwoaqrrx7.jpg

Azonban az egészen mostanáig kérdés tárgyát képezte, hogy mikor is veszi át igazgatói pozícióját a McLarennél, kedden viszont a wokingi gárda részéről az elnök-vezérigazgató, Zak Brown elárulta, hogy a szakember május 1-én, az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően veszi fel először a munkát. Brown korábban már leszögezte, hogy bízik abban, hogy Seidl segíti visszavezetni a McLarent siker útjára.

Ez pedig sikerülhet is, amit többek között az is bizonyít, hogy nemrégiben Mark Webber, a korábbi Forma-1-es pilóta és endurance-világbajnok tett igencsak elismerő nyilatkozatot Seidl és a munkássága kapcsán.

Ami meg Key érkezését illeti, azt továbbra is kérdőjelek halmaza övezi, ugyanis a Toro Rosso anyavállalata, a Red Bull nem kívánja idő előtt elengedni őt.

Szponzorfronton dohánygyártóval erősít a McLaren

Néhány nappal ezelőtt a McLaren bejelentette, hogy tovább bővül a támogatói köre, mégpedig egy dohányóriással, a British American Tobaccóval – mindez groteszk látszatot kelthet, a Ferrarit támogató Philip Morris almárkáját, a Mission Winnow-t övező kálvária tudatában. Mindenesetre a cégről érdemes tudni, hogy korábban már érintett volt a Forma-1-ben, nem is akárhogy: a Tyrrell 1997-es felvásárlását követően, 1999-től hosszú éveken át csapatot üzemeltetett British American Racing (BAR) néven.

Pinterest

undefined

A BAR-t később, 2006-ban a Honda gyári alakulatává vált, addig váratott is magára az első (és egyetlen) Forma-1-es győzelem, majd a japán gyártó felvásárolta a csapatot, amiből később aztán létrejött a rövidéletű, ám annál sikeresebb Brawn GP, majd az a Mercedes, amely a V6-os éra kezdete, azaz 2014 óta sikert sikerre és bajnoki címet bajnoki címre halmozott.

Azonban a közleményben kiemelik a felek, hogy a megállapodás keretében a BAT kisebb kockázatot jelentő, a modern technológiát és innovációt előnyben részesítő termékei kerülnek a középpontba. A vállalat logója valamilyen formában visszaköszön majd Lando Norris és Carlos Sainz autóján is – az nem derült ki, hogyan, de az érintettek nem győzték hangsúlyozni, hogy a törvényeknek megfelelően fognak eljárni.

A McLaren 2019-es autójáról, az MCL34-ről – amit egyébként már beindítottak a gárda főhadiszállásánfebruár 14-én, csütörtökön hull majd le a lepel.

Fotó: Porsche, McLaren / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4914623748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása