A vártnál jóval később, csak májusban kezdheti meg a munkát a csúcsra való visszatérést megcélzó McLarennél a Porsche LMP1-es csapatának korábbi vezetője, Andreas Seidl. A wokingi csapat mindeközben összebútorozott egy dohánygyártó vállalattal, mégpedig a BAR korábbi tulajdonosával.
A Toro Rosso korábbi technikai igazgatója, James Key után, Andreas Seidl személyében egy újabb komoly szakember leigazolásával folytatódtak az átszervezések a szebb időket is látott McLarennél: a 46 esztendős szakember korábban a Williamsszel és a BMW-vel működött együtt a Forma-1-ben, később a bajor márka DTM-visszatérést ágyazta meg, majd jelentős szerepe volt a Porsche endurance- és Le Mans-i sikereiben.
Azonban az egészen mostanáig kérdés tárgyát képezte, hogy mikor is veszi át igazgatói pozícióját a McLarennél, kedden viszont a wokingi gárda részéről az elnök-vezérigazgató, Zak Brown elárulta, hogy a szakember május 1-én, az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően veszi fel először a munkát. Brown korábban már leszögezte, hogy bízik abban, hogy Seidl segíti visszavezetni a McLarent siker útjára.
Ez pedig sikerülhet is, amit többek között az is bizonyít, hogy nemrégiben Mark Webber, a korábbi Forma-1-es pilóta és endurance-világbajnok tett igencsak elismerő nyilatkozatot Seidl és a munkássága kapcsán.
Ami meg Key érkezését illeti, azt továbbra is kérdőjelek halmaza övezi, ugyanis a Toro Rosso anyavállalata, a Red Bull nem kívánja idő előtt elengedni őt.
Szponzorfronton dohánygyártóval erősít a McLaren
Néhány nappal ezelőtt a McLaren bejelentette, hogy tovább bővül a támogatói köre, mégpedig egy dohányóriással, a British American Tobaccóval – mindez groteszk látszatot kelthet, a Ferrarit támogató Philip Morris almárkáját, a Mission Winnow-t övező kálvária tudatában. Mindenesetre a cégről érdemes tudni, hogy korábban már érintett volt a Forma-1-ben, nem is akárhogy: a Tyrrell 1997-es felvásárlását követően, 1999-től hosszú éveken át csapatot üzemeltetett British American Racing (BAR) néven.
undefined
A BAR-t később, 2006-ban a Honda gyári alakulatává vált, addig váratott is magára az első (és egyetlen) Forma-1-es győzelem, majd a japán gyártó felvásárolta a csapatot, amiből később aztán létrejött a rövidéletű, ám annál sikeresebb Brawn GP, majd az a Mercedes, amely a V6-os éra kezdete, azaz 2014 óta sikert sikerre és bajnoki címet bajnoki címre halmozott.
Azonban a közleményben kiemelik a felek, hogy a megállapodás keretében a BAT kisebb kockázatot jelentő, a modern technológiát és innovációt előnyben részesítő termékei kerülnek a középpontba. A vállalat logója valamilyen formában visszaköszön majd Lando Norris és Carlos Sainz autóján is – az nem derült ki, hogyan, de az érintettek nem győzték hangsúlyozni, hogy a törvényeknek megfelelően fognak eljárni.
A McLaren 2019-es autójáról, az MCL34-ről – amit egyébként már beindítottak a gárda főhadiszállásán – február 14-én, csütörtökön hull majd le a lepel.
Fotó: Porsche, McLaren / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal