F1 - NÉVADÓ TÁMOGATÓJA MIATT KERÜLHET BAJBA A FERRARI

sebastian_vettel_f1_grand_prix_japan_practice_z26cdeks0acx.jpg

A Mission Winnow néven futó és a Ferrarit hosszú évek óta támogató Philip Morrishoz kötődő kezdeményezés reklámozása miatt ütheti meg a bokáját az olasz csapat az ausztrál hatóságoknál.

Már csak alig több mint egy hónapot kell várni a melbourne-i Forma-1-es szezonnyitóig, az ausztrál hatóságok mégis igencsak nagy port kavartak a nemzetközi sajtóban azzal, hogy vizsgálatot indítottak a Ferrari ellen, amiért partnerük, a Philip Morris kezdeményezését, a Mission Winnow-t reklámozza autóin. A hatóságok úgy vélik, hogy a Mission Winnow nem is létezik igazándiból, ellenben a logója igencsak hajaz a régi Marlboro-emblémára.

A vitát generáló logó a tavalyi Japán Nagydíj előtt került fel a Ferrari autóira, valamint a tűzálló overálokra. Sokakban már akkor is gyanút keltett ez a kezdeményezés, mivel az emblémában található „M”-betű már akkor is kísértetiesen hasonított a dohánymárka jól ismert logójára. Márpedig, ha igaz az, hogy a Mission Winnow csupán egy alibit szolgáltat ahhoz, hogy reklámozzák a Marlboro termékeit, akkor az ellentmond a Forma-1 szabályzatának is.

A szabálymagyarázat ugyanis kimondja 2007 óta, hogy tilos dohányterméket reklámozni a királykategóriában. Igaz, a Ferrari ezt még néhány éven át, az emlékezetes vonalkódos motívum formájában kijátszotta ezt a szabályt, ám 2011-re eltűntek az egyértelműen egységet alkotó fehér csíkok a piros autókról.

sebastian_vettel_f1_grand_prix_japan_practice_2ranpzjrtnkx.jpg

Azonban a Philip Morris álláspontja nyilván nem ez. A dohányóriás azt állítja, hogy a Mission Winnow koncepció célja az, hogy egészségesebb, füstmentes alternatívák használatára ösztönözze az embereket a hagyományos dohánytermékek helyett. A Philip Morris ausztráliai kirendeltségének szóvívője egy, az F1i.com által idézett közleményben leszögezte, hogy „a Philip Morris Australia anyavállalata, a Philip Morris International és a Scuderia Ferrari globális partneri viszonyt ápol, amely teljes mértékben Ausztrálián kívül zajlik”.

Az ügy kapcsán részletes nyilatkozott tett a Philip Morris nemzetközi vállalatának kommunikációs igazgatója, Tommaso di Giovanni. Di Giovanni váltig állítja, hogy a Mission Winnow almárka nem azt a célt szolgálja, hogy bármilyen, a PMI cégjelzésével fémjelzett terméket hirdessen vagy promótáljon, aminek fényében a szponzorfelirat és a logó legális. A kommunikációs igazgató a vitáról elmondta, hogy tisztában vannak vele, és már zajlanak az egyeztetések a helyi F1-es nagydíj szervezőivel a probléma megértése és a felmerült aggályok tisztázása érdekében.

Azonban a The Age újság hasábjain a Mission Winnow-t övező botránnyal kapcsolatosan kifejtette véleményét egy dohányzásellenes aktivista orvos, Dr. Joe Cunningham is, aki elmondta, hogy „a márka weboldalán még csak le sem írják egyértelműen, hogy mit akarnak ezzel elérni, valamint azt, hogy milyen jellegű bizniszekben érintettek ezáltal. Egy biztos, a logóknak semmi keresnivalójuk nincs a Forma-1-es autókon”. Az orvos azt is hozzátette, hogy ez az egész csak arról szól, hogy a dohánycégek miképpen tudják bővíteni vásárlóik számát azért, hogy a csőd elkerülése érdekében növeljék profitjaikat.

Meglátjuk, hogy az ausztrál hatóságok és a Philip Morris összetűzése hová lyukad ki idővel. Mindenesetre az biztos, hogy jövő hét pénteken, közép-európai idő szerint délelőtt 11 órakor bemutatja 2019-es autóját a Ferrari, ami – a korábbi sajtóhírek szerint – pont a Mission Winnow miatt kap majd egy mélyebb vörös fényezést, hasonlót, mint ami a Ducati MotoGP-masináit is díszíti.

Ducati Motor on Twitter

Here we are! The 2019 Mission Winnow Ducati team is ready to start another exiting @MotoGP season. #ForzaDucati

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr514617638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása