Mindössze egy év után távozhat a bajor márka az endurance-világbajnokság (WEC) mezőnyéből.
2018 elején csatlakozott a WEC-ben a GTE Pro-kategória mezőnyéhez a BMW az új M8 GTE modelljével, amit a bajor márka az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben is versenyeztet. Azonban a világbajnoki porondon nem igazán tudott meghatározó sikerekre szert tenni a BMW, ugyanis öt futam után az utolsó helyen áll a manufaktúrák értékelésében, mindössze egy dobogós helyezést számlálva, míg Amerikában a nemrégiben megrendezett daytonai 24 órást kategóriagyőzelemmel fejezte be.
A BMW-nél egy ideje már kérdőjeles a folytatás, ugyanis a németek leszögezték, hogy nincsenek annyira elragadtatva a hiperautók koncepciójától, hogy kapásból belevágjanak egy ilyen programba, mondván, „tökéletes helyük van” a GTE-kategóriában – azonban a sikertelenséget látva már a GTE Pro-ban való maradás is kétségessé vált. Azonban Jens Marquardt, a bajor márka motorsportrészlegének vezetője a motorsport.com hasábjain elárulta, hogy a WEC-ben való folytatást illetően legkorábban a júniusi Le Mans-i 24 órást követően fogják közölni a döntést.
„Több dolgot meg kell vizsgálnunk a WEC kapcsán, mielőtt döntést hozunk, ugyanis határozottan nem facsartuk ki a maximális teljesítményt a csomagunkból. A hátralévő versenyeken erre fogunk fókuszálni” – mondta Marquardt. – „Amint ez megtörtént, le fogunk ülni, hogy megbeszéljük, hogy merre menjünk tovább a jövőben. Ilyen szempontból szerencsés helyzetben vagyunk, ugyanis minden évben több szériában vagyunk érintettek. Fejlesztenünk sem kell, ugyanis az autó adott, ahogyan a csapat is.”
A globális szakportál viszont úgy tudja, hogy felkeltette a BMW érdeklődését az IMSA topkategóriájának, a DPi-nek a jövőképe, 2020-tól csatlakoznának is a németek. Ami az ottani GT-programot illeti, Marquardt annyit mondott, hogy az októberi Petit Le Mans után fogják megvitatni annak jövőjét.
Nem a BMW az első gyártó, amely mostanában a WEC-ből való kiszállás gondolatával kacérkodik, ugyanis néhány héttel ezelőtt a Ford Performance Motorsports részéről Mark Rushbrook hintette el, hogy a márka érdeklődik az elektromos hajtás (és a Formula-E) iránt, miközben redukálná az endurance-versenyzésre fordított erőforrásokat.
A Ford WEC-kel kötött szerződése a Le Mans-i 24 órásig érvényes, de az IMSA iránt is csak az év végéig kötelezte el magát a gyártó. A motorsport.com számára a Ford Chip Ganassi Racing UK szóvivője a témában mindössze annyit volt hajlandó nyilatkozni, hogy „jelen pillanatban nincs mit bejelenteni a szuperszezont követő terveinkkel kapcsolatban”.
Amennyiben a BMW és a Ford is a távozás mellett dönt, a WEC GTE Pro kategóriájában mindössze három márka – a Ferrari, az Aston Martin és a Porsche – marad. Mindhárom márka a GTE Am-ban is érintett.
Fotó: BMW Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.