FE - A FORD ÉRDEKLŐDIK A FORMULA-E IRÁNT

39905879_10156458180308913_7101109819796357120_n.jpg

A Ford elhintette, hogy motorsportos jövője kapcsán lehetőségként tekint a Formula-E-be való beszállásra is.

Egykor a Fordot még a Forma-1-ben is láthattuk motorgyártóként, de 2004-ben a márka hátat fordított a száguldó cirkusznak. Az elmúlt években a GT-versenyzés világában volt érintett, a WEC-ben és az amerikai IMSA-bajnokságban. Azonban Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports a motorsport.com hasábjain elárulta, hogy a gyártó potenciális tervei között szerepel egy Formula-E-szereplés, mint „elektromos program”.

„2018-ban nagyon közelről tanulmányoztuk a versenyzés különböző válfajait azért, hogy felmérjük lehetőségeinket az elektromos versenyszériák világában, akár hibrid, akár teljes elektromos technikáról van szó” – nyilatkozta Rushbrook, aki azt is elárulta, hogy az utcai autóik futtatása mellett nagyon érdeklődnek az iránt, hogy akár már a közeljövőben legyen egy elektromos projektjük, majd hozzátette: „Folytatjuk az opciók tanulmányozását, és gyanítom, hogy még 2019 korai szakaszában döntést hozunk.”

Rushbrook arra is kitért, hogy mindig vannak kiskapuk a Ford számára azt sugallva, hogy annak ellenére érdekli őket a Formula-E, hogy a Porsche gyári csapatának érkezésével a 2019/2020-as szezonra megvan mind a tizenkét csapata. Mit érthetett ez alatt? Például azt, hogy egy meglévő csapattal kooperálódnak, ahogyan az a közelmúltban volt például a BMW-vel és az Andretti Autosporttal, és ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy a Penske-csapat birtokában lévő Dragon Racinggal voltak egyeztetései a Fordnak nagyjából egy évvel ezelőtt.

Egy azonban biztos: akár sikerül bejutnia a mezőnybe a Fordnak, akár nem, a hatodik szezonra még nem tud előrukkolni saját hajtáslánccal, mivel nem szerepel a tavaly áprilisban kiadott és a homologizált motorgyártókat tartalmazó listán, sőt a hetedik szezonra is csak abban az esetben lehetséges ennek elkerülése, ha február 1-éig regisztrálnak.

Természetesen a Ford ezzel párhuzamosan a GT-programját sem tervezi elhanyagolni, azonban a jelenlegi helyzet nem éppen ezt tükrözi. Ugyanis a folytatás igencsak kérdéses, mivel a WEC-ben való indulásuk a szuperszezon végéig, az IMSA-részvételük pedig a 2019-es idény végéig biztos. A motorsport.com információi szerint a Fordot annyira nem nyűgözte le a hiperautók ötlete, mivel abban reménykedtek a gyártónál, hogy a WEC és az IMSA legfelsőbb kategóriájában azonosak lesznek a technikai szabályok.

Ennek ellenére Rushbrook nem zárkózott el az IMSA-ban való részvételtől, sőt a Ford akár egy DPi-kategóriás autót is építene, ugyanakkor a szabályok nem teszik lehetővé a hibrid technológia használatát egészen 2021 végéig.

Fotó: Chip Ganassi Racing / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1514555784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása