WTCR - MICHELISZ MEGÚSZTA A BÜNTETÉST, SZABÓ ZSOLT NEM

03718010_12178.jpg

A Zengő Motorsport magyar versenyzője egy öthelyes rajtbüntetést visz magával a makaói finálé első versenyére, miközben Esteban Guerrieri kapott egy időbüntetést, bár nagyban nem befolyásolta az eredményeit.

03718010_12854.jpg

Amíg az elmúlt napok folyamatos virrasztásaiból és koránkeléseiből próbáltunk valamelyest regenerálódni egy rövidebb alvással, addig Suzukában kemény munka zajlott a versenyirányítói szobában, mivel a stewardok valamennyi, a vasárnapi versenyeket követően vizsgált incidens végére pontot tettek.

Az első és legfontosabb, hogy Michelisz Norbi megtarthatja a harmadik futamon és kemény küzdelem árán elért kilencedik helyét, ugyanis versenybalesetnek minősítették a márkatársával, Yvan Mullerrel és a kilencedik körben történt ütközését. Hasonló döntést hoztak Pepe Oriola és a magyar BRC-pilóta rajt utáni koccanásában is.

Nem úszta meg a raportot ilyen könnyedén viszont Esteban Guerrieri, aki az utolsó viadal folyamán mindenbe belekeveredett, amibe csak tudott, szintén a mezőny sűrűjében halászva. Igaz, az eset még az előtt következett be, hogy a hetedik helyért szinte vérre menő küzdelem alakult volna ki közte, Pepe Oriola, Yvan Muller, Rob Huff, Michelisz és Frédéric Vervisch között.

A Münnich Motorsport argentin versenyzője a harmadik körben egy komolyabb bodicsekkel érkezett meg Muller mellé a hajtűkanyarban, nem éppen illedelmesen odébb tessékelve a francia pilóta Hyundaiját – egyébként is nekik már külön történelmük van erről a hétvégéről, mivel korábban egyik pénteki szabadedzés alkalmával már koccantak, majd ezt az ütközetüket is követte jó néhány kontakt.

A hondás a torpedózásért egy 10 másodperces időbüntetést kapott, de ha valami, akkor ez nem nyomott túl sokat a latba, mivel eleve csak a tizennyolcadik helyen ért célba, mivel annyira elharapódzott a küzdelem, hogy két körrel a leintés előtt a 130R-ben partvonalon kívülre került, ami után egy látványos keresztbecsúszást mutatott be a bukótérben, aztán visszasorolt a többiek közé, viseltes gumikon.

03718010_ff_1659.jpg

„Megelőztem Yvant, de amikor hozzáértem, az első kerekem összeért az autója oldalával, ami által valami elhajlott, így a későbbiekben a tempóm már nem volt a régi, ráadásul az első gumijaimat is óvnom kellett, mivel rohamosan koptak” – tartott villámösszefoglalót az incidensről Guerrieri a TouringCarTimes hasábjain.

„Guerrieri eléggé keményen nekem ütközött a hajtűkanyarnál, és innentől már csőstül jött a baj. Elég őrültté vált a verseny” – fejtette ki a gondolatait a szakoldalnak Muller.

Guerrieri büntetésével Oriola nyert egy pozíciót, aki szintén szerves része volt a kalamajkának, ami mellett komolyabb kihívást jelentette neki a pályavégi tripla sikán bevétele – ötből talán, ha egyszer sikerült neki, így egy idő után a stewardok megunták a banánt, és egy boxutca-áthajtásos büntetés formájában elvonókúrára írták ki pályalevágás ellen.

03718010_11263.jpg

A Zengő Motorsport számára a suzukai hétvége nem alakult valami jól, és a dominó már a hétvége elején dőlt. A magyar csapatnak ugyanis pénteken reggel nem sikerült a japán forgatagban idejében taxit vagy transzfert kerítenie, így Nagy Norbi és Szabó Zsolti lecsúsztak az első szabadedzésről, ezzel félórányi pályán töltött időtől és sok-sok értékes adattól elesve.

Mindennek tetejében a vasárnapi nap mérlege egy – első ránézésre – mérsékelten törött Cupra lett, miután Szabó Zsolt a második futamon a visszafordító kanyarban nekiütközött camposos márkatársának, John Filippinek. A zengős kocsi olyan szinten megsérült, hogy a magyarnak ki is kellett hagynia a harmadik futamot, mialatt a második és a harmadik verseny közötti szervizidőszakban az Eurosport riporterhölgyének, Alexandra Legouix-nek elismerte, hogy az ő hibája a baleset, pedig azt látva inkább a műszaki hiba tűnt valószínűbbnek, mivel nagyon messziről érkezett meg a korzikai autójának oldalába.

A stewardok ezt az esetet is kivizsgálták, aminek az lett az eredménye, hogy Szabó a három hét múlva esedékes makaói hétvége első versenyén öt hellyel hátrébb kerül a rajtrácson az időmérő edzésen elért pozíciójához képest.

03718010_ff_1812.jpg

Így viszont, hogy a bírák minden koccanásban és miegymásban döntést hoztak, érdemes vetni egy pillantást a ponttáblára. Ha valami, akkor Gabriele Tarquini előnye sziklaszilárdnak mondható, ugyanis 39 ponttal vezeti a bajnokságot márkatársa, Yvan Muller előtt, így a leginkább arra van esély, hogy a két nagyöreg küzdhet meg az első WTCR bajnoki címért, de miután már csak 87 pont szerezhető idén, már az YMR-pilótának is egy kisbusznyi szerencsére van szüksége.

A harmadik helyen Björk hátránya 53 pontos, a negyedik Orioláé 64, az ötödiken Vernayé 75, Guerrieri 78 egységnyi, és Michelisz Norbi az utolsó, akinek matematikailag van még esélye a bajnokságra, 79 pontos lemaradásban. Mindennek tudatában nem lenne meglepő, ha a makaói hétvége folyamán az a felállás alakulna ki a BRC-nél, ha Michelisz beállna Tarquini mögé, és az olasz támogatná. Persze, ettől még a negyedik-ötödik hely könnyen elcsíphető az összetettben, de adott esetben még a dobogóra is felérhet.

Fotó: Francois Flamand és Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614328385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása