A Zengő Motorsport magyar versenyzője egy öthelyes rajtbüntetést visz magával a makaói finálé első versenyére, miközben Esteban Guerrieri kapott egy időbüntetést, bár nagyban nem befolyásolta az eredményeit.

Amíg az elmúlt napok folyamatos virrasztásaiból és koránkeléseiből próbáltunk valamelyest regenerálódni egy rövidebb alvással, addig Suzukában kemény munka zajlott a versenyirányítói szobában, mivel a stewardok valamennyi, a vasárnapi versenyeket követően vizsgált incidens végére pontot tettek.
Az első és legfontosabb, hogy Michelisz Norbi megtarthatja a harmadik futamon és kemény küzdelem árán elért kilencedik helyét, ugyanis versenybalesetnek minősítették a márkatársával, Yvan Mullerrel és a kilencedik körben történt ütközését. Hasonló döntést hoztak Pepe Oriola és a magyar BRC-pilóta rajt utáni koccanásában is.
Nem úszta meg a raportot ilyen könnyedén viszont Esteban Guerrieri, aki az utolsó viadal folyamán mindenbe belekeveredett, amibe csak tudott, szintén a mezőny sűrűjében halászva. Igaz, az eset még az előtt következett be, hogy a hetedik helyért szinte vérre menő küzdelem alakult volna ki közte, Pepe Oriola, Yvan Muller, Rob Huff, Michelisz és Frédéric Vervisch között.
A Münnich Motorsport argentin versenyzője a harmadik körben egy komolyabb bodicsekkel érkezett meg Muller mellé a hajtűkanyarban, nem éppen illedelmesen odébb tessékelve a francia pilóta Hyundaiját – egyébként is nekik már külön történelmük van erről a hétvégéről, mivel korábban egyik pénteki szabadedzés alkalmával már koccantak, majd ezt az ütközetüket is követte jó néhány kontakt.
A hondás a torpedózásért egy 10 másodperces időbüntetést kapott, de ha valami, akkor ez nem nyomott túl sokat a latba, mivel eleve csak a tizennyolcadik helyen ért célba, mivel annyira elharapódzott a küzdelem, hogy két körrel a leintés előtt a 130R-ben partvonalon kívülre került, ami után egy látványos keresztbecsúszást mutatott be a bukótérben, aztán visszasorolt a többiek közé, viseltes gumikon.

„Megelőztem Yvant, de amikor hozzáértem, az első kerekem összeért az autója oldalával, ami által valami elhajlott, így a későbbiekben a tempóm már nem volt a régi, ráadásul az első gumijaimat is óvnom kellett, mivel rohamosan koptak” – tartott villámösszefoglalót az incidensről Guerrieri a TouringCarTimes hasábjain.
„Guerrieri eléggé keményen nekem ütközött a hajtűkanyarnál, és innentől már csőstül jött a baj. Elég őrültté vált a verseny” – fejtette ki a gondolatait a szakoldalnak Muller.
Guerrieri büntetésével Oriola nyert egy pozíciót, aki szintén szerves része volt a kalamajkának, ami mellett komolyabb kihívást jelentette neki a pályavégi tripla sikán bevétele – ötből talán, ha egyszer sikerült neki, így egy idő után a stewardok megunták a banánt, és egy boxutca-áthajtásos büntetés formájában elvonókúrára írták ki pályalevágás ellen.

A Zengő Motorsport számára a suzukai hétvége nem alakult valami jól, és a dominó már a hétvége elején dőlt. A magyar csapatnak ugyanis pénteken reggel nem sikerült a japán forgatagban idejében taxit vagy transzfert kerítenie, így Nagy Norbi és Szabó Zsolti lecsúsztak az első szabadedzésről, ezzel félórányi pályán töltött időtől és sok-sok értékes adattól elesve.
Mindennek tetejében a vasárnapi nap mérlege egy – első ránézésre – mérsékelten törött Cupra lett, miután Szabó Zsolt a második futamon a visszafordító kanyarban nekiütközött camposos márkatársának, John Filippinek. A zengős kocsi olyan szinten megsérült, hogy a magyarnak ki is kellett hagynia a harmadik futamot, mialatt a második és a harmadik verseny közötti szervizidőszakban az Eurosport riporterhölgyének, Alexandra Legouix-nek elismerte, hogy az ő hibája a baleset, pedig azt látva inkább a műszaki hiba tűnt valószínűbbnek, mivel nagyon messziről érkezett meg a korzikai autójának oldalába.
A stewardok ezt az esetet is kivizsgálták, aminek az lett az eredménye, hogy Szabó a három hét múlva esedékes makaói hétvége első versenyén öt hellyel hátrébb kerül a rajtrácson az időmérő edzésen elért pozíciójához képest.

Így viszont, hogy a bírák minden koccanásban és miegymásban döntést hoztak, érdemes vetni egy pillantást a ponttáblára. Ha valami, akkor Gabriele Tarquini előnye sziklaszilárdnak mondható, ugyanis 39 ponttal vezeti a bajnokságot márkatársa, Yvan Muller előtt, így a leginkább arra van esély, hogy a két nagyöreg küzdhet meg az első WTCR bajnoki címért, de miután már csak 87 pont szerezhető idén, már az YMR-pilótának is egy kisbusznyi szerencsére van szüksége.
A harmadik helyen Björk hátránya 53 pontos, a negyedik Orioláé 64, az ötödiken Vernayé 75, Guerrieri 78 egységnyi, és Michelisz Norbi az utolsó, akinek matematikailag van még esélye a bajnokságra, 79 pontos lemaradásban. Mindennek tudatában nem lenne meglepő, ha a makaói hétvége folyamán az a felállás alakulna ki a BRC-nél, ha Michelisz beállna Tarquini mögé, és az olasz támogatná. Persze, ettől még a negyedik-ötödik hely könnyen elcsíphető az összetettben, de adott esetben még a dobogóra is felérhet.
Fotó: Francois Flamand és Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal