WTCR - HUFF IDÉN MÁSODJÁRA NYERT, MICHELISZ DOBOGÓS A MÁSODIK SUZUKAI FUTAMON
WTCR 2018: Suzuka - Második futam

huf-mic-2018-jpn2.jpg

A hungaroringi második, fordított rajtrácsos verseny után a suzukai második futamon is győzedelmeskedni tudott a Sébastien Loeb Racing britje, Rob Huff, miközben Michelisz Norbi beváltotta a magához a fűzött reményeket, és a Slovakia Ring-i hétvége óta először zárt dobogós pozícióban.

Óraátállítás ide, óraátállítás oda, plusz egy óra alvás ide, plusz egy óra alvás oda, az egy megdönthetetlen tény, hogy egy európai ember számára nem éppen baráti időben vette kezdetét a Túraautó Világkupa suzukai hétvégéjének vasárnapi programja. Szerencsére legalább a rajtráccsal való sakkozást megúsztuk, mivel az ezért felelős illetékeseknek mindössze egy rajtbüntetéssel kellett elszámolniuk a listák összeállításakor: Yann Ehrlacher kapott egy öthelyes rajtbüntetést, amiért az első verseny folyamán partvonalon kívülre pofozta Rob Huffot – így a Münnich-Honda franciája eredeti rajthelyét egy tizenkettedikre cserélte. Viszont a francia és Gordon Shedden ütközetét, amit követően előbbinek a 130R kavicságya jelentette a végállomást, versenybalesetnek ítélték.

A második, fordított rajtrácsos verseny rajtját Pepe Oriola várhatta az élről a Campos-Cuprával, mellette az SLR-Volkswagennel Rob Huff foglalhatta el a második rajtkockát, míg a második sorból a Comtoyou-pilóta Denis Dupont, valamint Michelisz Norbi indulhattak – azaz a BRC-s magyar ennek a viadalnak vághatott neki igazán reményteli módon, mivel a dobogó elérhető közelségben volt, miközben valamennyi márkatársa jóval hátrébb foglalhatott helyet a rajtrácson.

A piros lámpák kialvását követően Huff elhúzott Oriola mellett, és átvette a vezetést, Michelisz megőrizte a negyedik helyet. Mögöttük Aurélien Comte rajtolt óriásit, egy ideig ott is volt a magyar pilóta Hyundaija mögött, de aztán veszített két pozíciót a DG-Peugeot-val, visszaesve hetediknek. Nem sokkal később máris pályára gördült a biztonsági autó, miután az S-kanyarokban Mehdi Bennani csúnyán a falba küldte Esteban Guerrieri Münnich-Hondáját.

A harmadik kör elején folytatódhatott a verseny, de az elejében nem igazán változott sorrend. Aztán Oriola elkezdte szorongatni Huffot, miközben Michelisz Dupont és Panis Audijával csatázott. A mezőny végén két cuprás, John Filippi és Szabó Zsolt koccant a 11-es kanyarban, aminek következtében a zengős pilóta jobb első felfüggesztése eltört, még a boxig sem jutott el. A kör végén, a tripla sikánban aztán Michelisz utat talált Dupont mellett, aki a célegyenesben hiába próbált szélárnyékból visszatámadni, a magyar megőrizte a harmadik helyet.

Bő egy körrel később Luigi Ferrara bonyolódott izgalmas csatába Jean-Karl Vernay-jel szemben, de az alfás újonc besokallt a célegyenes végén, így megkapta maga elé Timo Scheidert. Másodpercekkel később Mat’o Homola a mostanában rá jellemző vesszőfutását egy homokágyas kirándulással „koronázta meg” a Degner 2-ben lecsúszva a pályáról.

A következő körökben a két Comtoyou-Audi és Tarquini találtak egymásra a negyedik-ötödik-hatodik helyeken, mialatt mögöttük Kevin Ceccon kifékezte az Alfával a Spoonban Comte-ot, a hetedik helyért. Eközben Michelisz felzárkózott Oriolára, a nyolcadik körben meg Dupont elkezdett visszaesni: Panis, Tarquini és Ceccon is elment mellette.

Rob Huff pedig kényelmes rajt-cél győzelmet arathatott, ezzel idén másodjára is felállva a pódium legtetejére. A 2012-es világbajnoknak már nagyon kellett ez az eredményre, ugyanis éppen azt számolgattam az első futamos kiesése után, hogy a Vila Real-i baleset óta mindössze 32 egységet szerzett… Az SLR britje mögött Michelisz Norbi még próbálta egy kicsit abajgatni Oriolát, de előzni már nem tudott, így bejött a harmadik helyen, amivel először zárt WTCR-futamot a TOP-3-ban a szlovákiai futamgyőzelme óta – igaz, közben a TCR Európa-kupa barcelonai záróhétvégéjén is begyűjtött egy dobogót.

Panis idei legjobb eredményét érte el ezzel a negyedik hellyel, mögötte Tarquini, Ceccon, Dupont, Comte, Bennani és Ehrlacher tették teljessé a pontszerző zónát, azaz mindkét YMR-es nullázott, Muller és Björk a 11., illetve a 13. helyen végzett. Tiago Monteiro visszatérő hétvégéjén egy újabb TOP-15-ös eredményt ért el, ami meg az egyetlen épen maradt zengős Cuprát illeti, Nagy Norbi a huszonegyedik lett.

Folytatás a harmadik és egyben utolsó futammal 4 óra 30 perctől.

Az első futam végeredménye:

wtcr_2018_jap_r2.jpg

Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2914327753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása