INDYCAR - TÜKÖRSIMA ROSSI-GYŐZELEM A POCONÓI THRILLER ÁRNYÉKÁBAN
IndyCar 2018: Pocono - Futam

08-19-rossi-on-course-turn3-poc.jpg

Idén harmadjára tudott győzni az IndyCarban az egykori Forma-1-es pilóta, mellyel jelentősen csökkentette a négyszeres bajnok Scott Dixonnal szembeni lemaradását az összetett pontversenyben. Robert Wickens balesetét látva pedig valamennyien ezúttal aligha bántuk, hogy az utolsó 190 körben nem éppen a körömrágós izgalmaké volt a főszerep – ugyanis minden motorsport-rajongó egy emberként szorít a kanadai Schmidt Peterson Motorsports-versenyző felépüléséért.

Már egy kör után pályára kellett küldeni a biztonsági autót a 2018-as IndyCar-szezon tizennegyedik versenyén, a poconói ABC Supply 500-on azt követően, hogy a célegyenesben a palánknak csapódott az Ed Carpenter Racing #21-es számú Dallara-Hondájával Spencer Pigot, miután Graham Rahal meglökte.

IndyCar Series on Twitter

We're back on track. � NBCSN (https://t.co/6dBc5CwesT ) � https://t.co/SAdeSxSfa7 � @verizon INDYCAR Mobile � @AdvanceAuto @IndyCarRadio Network #INDYCAR // #ABCSupply500 // @poconoraceway https://t.co/R4xkD1AePF

Nem sokkal később, a hatodik körben indították újra a mezőnyt: ekkor Alexander Rossi kapásból levadászta a Team Penske első sorból induló pilótáit, Josef Newgardent és Will Powert, amivel át is vette a vezetést. Valamivel hátrébb eközben Robert Wickens és Ryan Hunter-Reay kezdett tigrisharcba, azonban a kiélezett küzdelem végül az idei év egyik, ha nem a legbrutálisabb balesetét hozta.

Ugyanis a hetedik körben Wickens és Hunter-Reay összeakadtak, aminek következtében a kanadai a Schmidt Peterson Motorsports #6-os számú autójával megmászta az amerikai versenyző andrettis kocsiját, így aztán előbb a SAFER-falnak vágódott neki, majd az annak a tetejére telepített kerítést tarolta le. Mindeközben a kalamajkának végül Wickens csapattársa, James Hinchcliffe, az Endurance Világbajnokság spái szezonnyitóján elszenvedett kettős lábtörése óta először versenyző Pietro Fittipaldi, valamint a RLL-istálló másik versenyzője, Takuma Sato is áldozatául esett.

IndyCar Series 2018. Pocono Raceway. Robert Wickens Huge Crash Red Flag (All Angles)

All Angles + Interviews

Ezt követően pedig egy idegtépő várakozás vette kezdetét – és nem amiatt, mert nagyjából két órán át állt a verseny a rommá tört autók műszaki mentése, illetve a kerítés helyreállítása okán, hanem azért, mert nagyon sokáig szinte semmit sem lehetett tudni Wickens állapota felől. Így elsőre valamennyi néző a lehető legrosszabbra gondolt, a legkevésbé sem feledve a poconói Trükkös Háromszög három évvel ezelőtti tragédiáját, amely az ex-Forma-1-es versenyző Justin Wilson halálát okozta.

Aztán valamivel később az IndyCar hivatalos szociálmédiás felületein megjelent a hír, hogy a DTM-ből érkezett Wickens eszméleténél volt a baleset után, illetve akkor is, amikor mentőhelikopterrel kórházba szállították. Részletesebb tájékoztató az egészségi állapota kapcsán már órákkal az 500 mérföldes verseny leintését követően látott napvilágot – magyar idő szerint 4 óra 45 perckor a Schmidt Peterson Motorsports ugyanis közleményt adott ki az oldalán:

„A Schmidt Peterson Motorsports-versenyző Robert Wickenst az ABC Supply 500-on, az Pocono Raceway-en elszenvedett balesetét követően az alsó végtagjait, a jobb karját, a gerincét, valamint a mellkasát ért sérülésekkel kezelik. Mindennek következtében át fog esni egy MRI-vizsgálaton, s valószínűleg egy műtéten is a Lehigh Valley Kórházban. Amint tudunk, további fejleményekkel fogunk jelentkezni.”

A többiek szerencsére karcolás nélkül megúszták az ötös karambolt.

Később, négy sárga zászlós kör után folytatódhatott a poconói verseny, azonban a folytatásban már a körömrágós izgalmaké volt a főszerep. Olyannyira nem, hogy a továbbiakban egyszer sem volt szükség a Pace Car szolgálataira. A 200 körös versenyből pedig Alexander Rossi 180-at töltött az élen – az Andretti Autosport #27-es rajtszámot viselő versenyzője csakis a boxkiállások idejére és az azt követő alig néhány körre adta ki a vezetést a kezéből. Igaz, a verseny bizonyos pontjain úgy tűnt, hogy a szombaton még pályafutása ötvenharmadik rajtelsőségét ünneplő Will Power meg tudja szorongatni a 2016-os Indy 500-győztest, azonban végül a 2014-es bajnok még igazán megközelíteni sem tudta Rossi Dallara-Hondáját.

Így a Team Penske ausztrál versenyzője nem tudta beállítani Bobby Unser 1981-es rekordját – a háromszoros Indy 500-győztes tudott ugyanis utoljára három oválpályás futamot nyerni zsinórban, mialatt Alexander Rossi idei harmadik és pályafutása ötödik győzelmét ünnepelhette. Az indianapolisi sikere óta oválpályás futamon először diadalmaskodó amerikai mellé Power mellett a bajnokságot továbbra is vezető Scott Dixon állhatott fel a dobogóra, aki nemrégiben írt alá egy több évre szóló szerződéshosszabbítást a Chip Ganassi Racinggel.

IndyCar Series on Twitter

Talk about stepping up. @AlexanderRossi wins his second straight as he chases down @scottdixon9 in the points race. � NBCSN (https://t.co/6dBc5CwesT) � https://t.co/SAdeSxSfa7 � @verizon INDYCAR Mobile #INDYCAR // #ABCSupply500 // @poconoraceway https://t.co/B8VCh3Bf7N

Dixonnak nem volt egyszerű dolga, mert egyrészt a 13. rajtkockából indulva kellett felzárkóznia, másrészt meg azért, mert a futam utolsó etapjában a Dale Coyne Racing franciáját, Sébastien Bourdais-t kellett maga mögött tartania, aki eleinte nem is akarta folytatni a futamot Wickens balesete láttán… Mindenesetre a négyszeres Champ Car-bajnok bejött negyediknek, mögötte pedig Josef Newgarden (Team Penske), az újonc Zach Veach (Andretti Autosport), Marco Andretti (Andretti Autosport), Simon Pagenaud (Team Penske), Charlie Kimball (Carlin), valamint Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing) tette teljessé az első tíz helyezett sorrendjét.

Az új-zélandi CGR-versenyző előnye az előző két verseny folyamán Rossival szemben 70-ről 29 pontosra olvadt, köszönhetően az amerikai egymást követő két győzelmének. A harmadik helyen eközben Newgarden lemaradása már 66 pontos, Poweré a negyediken meg 81 egységnyi.

A tömegbaleset résztvevőin kívül még hárman adtak fel az év tizennegyedik futamát: Tony Kanaan a 16. kör kényszerült kiállni gázpedál-meghibásodás miatt, egy körrel később Pigot adta fel a futamot a baleset következtében, utolsóként pedig Conor Daly fejezte be idejekorán a versenyt, miután a 162. körben túlságosan közelről tanulmányozta a poconói SAFER-korlátot.

A folytatásra egészen szombatig, azaz augusztus 25-ig kell várni, amikor is a Gateway Motorsports Parkban csaphatnak össze a versenyzők egy villanyfényes viadal keretein belül.

A poconói verseny végeredménye:

indycar_2018_pocono_r.jpg

Fotó: indycar.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr914190641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása