F1 - MEGOLDOTTÁK A MERCEDESNÉL A „PRIMADONNA” LEGNAGYOBB PROBLÉMÁJÁT?

lewis_hamilton_f1_grand_prix_hungary_-atmexyluwvx.jpg

Immár maga a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is elismeri, hogy mostantól már nem jelentenek problémát a W09 Hybrid számára melegebb időjárási viszonyok. Elkezdhet aggódni a Ferrari?

Az év elején, az autóbemutató napján a konstruktőri világbajnokságot négyszer is megnyerő Mercedesnél meg voltak győződve afelől, hogy a W09 Hybrid már nem rendelkezik azon dívai tulajdonságokra, amelyek jellemzők voltak elődjére, a W08-ra – ehhez képest az idei autó is primadonnává vált abban a tekintetben, hogy magasabb hőmérséklet esetén sokkal jobban koptatta a hátsó gumiabroncsokat; ez pedig a riválisoknak előnyt jelentett. Ennek ismeretében kisebb meglepetés volt az, hogy a Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton simán helyt tudott állni azok után, hogy a szombati időmérő edzésen esős körülmények között „gólt tudott rúgni” a Ferrarik ellen, valamint annak ellenére, hogy a levegő hőmérséklete 33 Celsius-fokos volt, az aszfalté pedig 57 Celsius-fokos.

„Igaz, a tiszta levegő számottevő szerepet játszott a gumik kezelésében, ugyanakkor az egy kisebb rejtély, hogy miért van az, hogy néha egy bizonyos gumin jól tud teljesíteni az ember, aztán egy másikon meg nem. További adatokat kell gyűjtenünk és még meg kell értenünk néhány dolgot, de uralkodó és átfogó érzést jelent számunkra az, hogy a közel 60 fokos aszfalthőmérséklet ellenére is megnyertük a magyar futamot. Ez egy olyan valami volt, amiről nem gondoltuk, hogy elérhető számunkra, de ugyanakkor jó érzés, hogy a jövőben már a forró futamokon is versenyképesek tudunk lenni” – magyarázta a Mercedes, a meleg időjárás és a gumik viszonyát a motorsport.com hasábjain Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

lewis_hamilton_f1_grand_prix_hungary_za6d7bqa6qkx.jpg

Lewis Hamilton, a címvédő gárda négyszeres világbajnok versenyzőjét szintén meglepte az, hogy ilyesféle körülmények között pariban voltak a győzelemért úgy, hogy a szabadedzések és korábbi versenyek alkalmával még komoly gondot jelentett a hátsó gumiabroncsok kezelése. Ugyanakkor a brackleyi gárdánál próbálnak óvatosak maradni és nem elbízni magukat, mert alapvetően egy komplex problémáról van szó, így pályahőmérséklettől és az adott pálya vonalvezetésétől függően még felmerülhetnek más formái is ennek a problémának.

James Allison, a Mercedes Ferraritól elcsábított technikai igazgatója úgy foglalta össze a Magyar Nagydíj hétvégéjét a csapat szempontjából, hogy a futamgyőzelem azon tényezőknek az ötvözete volt, hogy

  • a 2018-as kocsi ezúttal kedves volt a gumikhoz,
  • megfelelőnek bizonyultak a beállítások,
  • valamint Hamilton is kamatoztatni tudta a gumispórolási képességeit.

Az időjárási körülmények között való helytállás mellett egy másik területen, mégpedig a rajtokban fejlődött sokat a Mercedes W09 Hybrid – ez volt a kulcsa annak, hogy Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas maguk mögött tudták tartani a 70 körös mogyoródi verseny első körében a Ferrari finnjét, Kimi Räikkönent.

lewis_hamilton_f1_grand_prix_hungary_ssaktisc8ldx.jpg

„Az elmúlt években nagyon jók voltak a Ferrarik a rajtoknál, ami minden évben nyilvánvaló módon egy prioritás. Mindig fejlesztenek ezen a területen, mert egyértelműen van még tér a fejlődésre. A legkevesebb pedig, amit ki akarsz hozni a rajtokból, az az, hogy megőrizzed a pozíciót, a legtöbb meg az, hogy mindenkin métereket nyerj. Ezen állandó dolgozunk és nagyon sok munka folyik azért, hogy megpróbáljunk javulni” – nyilatkozott a rajtokról Hamilton.

Mindez a Ferrari számára lehet rossz hír, mert az olaszoknak elsősorban a meleg körülmények közötti gumikezelés, valamint a rajtolás voltak az erősségeik. Persze, Maranellóban is történhetnek még fejlesztések és javulások, de innentől fogva nagyon komolyan fel kell húzniuk a kesztyűt az ottani szakembereknek a Mercedes agytrösztjeivel szemben.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9514167809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása