WTCR - MICHELISZ: „AMÍG VAN MATEMATIKAI ESÉLYEM, HARCOLNI FOGOK”

03718007_jl25178.jpg

Rendkívül elszántan és pozitív kilátásokról nyilatkozott Michelisz Norbert a vasárnapi harmadik verseny utáni sajtótájékoztatón az első világkupás győzelmét követően és a tavalyi tapasztalatai alapján. Szabó Zsolt Dávid pedig oldalunknak nyilatkozva elárulta, hogy nagyon örül az újabb pontszerzésnek, míg a másik zengős, Nagy Norbert már a folytatásra koncentrál.

Magyar szempontból nézve összességében nagyon pozitívan alakult a Slovakia Ring-i hétvége, mivel Nagy Norbert megszerezte a Zengő Motorsport első világszintű dobogós helyezését a Túraautó Világbajnokság 2015-ös katari idényzárója óta, Michelisz Norbert idei harmadik pole-ját első világkupás győzelmére váltotta, Szabó Zsolt Dávid pedig egy pontszerzéssel tette teljessé a palettát.

A BRC Racing Team versenyzője a kiegyensúlyozott versenyzéssel megszerzett rajt-cél győzelmének és a bajnoki riválisok nullázásának köszönhetően visszatért a bajnoki harcba is, ugyanis a 202 pontos Gabriele Tarquini és a 199 egységet számláló Yvan Muller mögött, a harmadik helyen áll az egyéni pontversenyben a maga 176 pontjával.

03718007_ff_1859.jpg

„Erre a győzelemre már sok-sok verseny óta vártam. Ez a hétvége pedig egyáltalán nem úgy vette kezdetét, ahogyan azt mi akartuk. Ugyan kellőképpen gyors volt az autónk, mégsem volt meg a megfelelő rajtpozíciónk az első versenyre, amely nagyon csalódottá tett, de ezen szerencsére sikerült fordítani a második időmérő és a harmadik futam során. Most így nagyon boldog vagyok és óriási felszabadultságot érzek belülről. Megvan az első futamgyőzelmem, amellyel most számottevő nyomás került le a vállaimról és nagyon bízom benne, hogy a bajnoki címért vívott harcban is fordulatot jelent ez a számomra. Voltak hullámvölgyeim a szezon folyamán, de boldoggá tesz, hogy a nyári szünetnek azzal a lökettel vághatok neki, amelyet az itteni hangulatból nyertem” – mondta Michelisz Norbi a helyszínen tartózkodó újságíróknak, hogy mekkora megkönnyebbülést jelentett neki ez a futamgyőzelem.

Később a széria hivatalos sajtófőnöke, Richard Rodgers a rajtjáról és az első körökről kérdezte, utalva arra, hogy a hungaroringi rajtelsőségeit nem tudta futamgyőzelmekre váltani – Michelisz a következőképpen vélekedett a verseny kezdeti szakaszáról: „Ezúttal nagyon a rajtra koncentráltam, mert tisztában voltam vele, hogy ez egy olyan pálya, ahol igencsak hosszú az út az első kanyarig, szóval, ha valaki itt elszúrja az indulását, az értékes pozíciókba kerülhet. Az első helyről indulva pedig nyilván a legjobb formájára törekszik az ember, ami egy ilyen aszfaltcsíkon sokat számít. Az én rajtom jól sikerült, rögtön be tudtam vágni Aurélien [Comte – szerk.] elé, majd az első kanyar után realizáltam, hogy most már minden a kezemben van. Őrült módon kellett nyomnom a gázt, mert Aurélien nagyon jó tempót diktált. Tudtam, hogy egy bizonyos előnyt ki kell építeni, de nem volt könnyű, mert alapvetően tartotta ugyanazt a távolságot konstansan.”

03718007_jl24864.jpg

A sajtótájékoztató második szakaszában pedig az újságírók kérdezhettek a beinvitált versenyzőktől – a helyszínen tartózkodva éltünk is a lehetőséggel, s megkérdeztük Michelisztől, hogy az elmúlt hétvégek – amelyek, lássuk be, nem alakultak a legjobban – során volt-e olyan pillanat, amikor azt érezte, hogy elérhetetlenné vált a bajnoki cím, illetve afelől is érdeklődtünk, hogy ezen győzelem után miképpen vág neki a hátralévő négy fordulónak.

„Tavaly a harmadik vagy a negyedik versenyhétvégét követően éreztem azt, hogy ’jó, most oda a bajnoki cím’, de utána két versenyhétvége leforgása alatt megváltozott minden. Ekkor mondtam azt magamban, hogy soha nem adom fel. Ennek a szezonnak az első fele nem a várakozásaim szerint alakult, nem volt ideális” – válaszolt a 33 éves magyar pilóta a Braking News Motorsport kérdésére. – „De a tavalyi év tapasztalatai alapján azt gondolom, hogy már jobban képes vagyok kezelni a nehéz szituációkat és a balszerencsés hétvégéket. Amíg van matematikai esélyem a bajnokság megnyerésére, addig készen állok a harcra!”

03718007_jl24939.jpg

„Nagyon örülök ennek a fantasztikus eredménynek. Az időmérő edzésen erősek voltunk, majd az első két versenyen szenvedtem. Aztán változtattunk néhány dolgon és ezek miatt nagyon jó volt az autónk az utolsó futamon” – hangzott el a zárófutamot a második helyen záró Aurélien Comte értékelése, Frédéric Vervisch tolmácsolásában, miután a DG Sport Compétition franciájának az angoltudása egyelőre meglehetősen hiányos.

A Comtoyou Racing csapatát erősítő Vervisch, aki összehozott egy célfotót Thed Björkkel a harmadik helyért csatázva, élvezettel mesélt a versenyéről, még ha meg is kellett izzadnia rendesen a dobogó legalsó fokáért: „Az 1-es kanyarnál egész hétvégén szenvedtem a versenytempóval. Az első két vagy három kör még rendben volt, de utána elkezdtem visszaesni. Biztos voltam benne, hogy a többiek azt gondolták, hogy én ezt szándékosan csinálom, de egyszerűen ennyire volt képes most az autó. Természetesen nagyon tapasztalt versenyzők jöttek mögöttem, akik minden trükköt ismernek, de én próbáltam a lehető legkeményebben védekezni. Az autónknak az volt az előnye, hogy az egyenesben jó volt a tempója, így az segített. Nagyon boldog vagyok, ez az eredmény pedig felér egy győzelemmel. Életem egyik legjobb versenyét futottam, mert keményen kellett harcolni.”

03718007_jl24887.jpg

A bajnoki éllovas Gabriele Tarquini számára pedig úgy alakult a vasárnapi futam a második, fordított rajtrácsos versenyen aratott győzelme után, mintha a mennyből a pokolba rántották volna le, ugyanis már három kanyar után kiesett a versenyből, amiért összeütközött a BRC-Hyundai volánja mögött a Boutsen Ginion Racing belgájával, Benjamin Lessennes-nel.

„Ott voltam a mezőny sűrűjében, ahol mindig nehéz figyelni a távolságra és a tempóra egyszerre. A kettes kanyarban pedig egy komolyabb boly alakult ki. Lessennes belső íven haladt, majd oldalvást majdnem elforgott keresztbe egy nagyon gyors kanyarnál. Több hátulról érkező autó is elkapta őt emiatt, majd mielőtt fékeztem volna, meglöktem őt, amelyet követően két autóba is belement és közben az én autóm is megsérült” – mesélt a tömegbalesetről Tarquini.

03718007_jl24985.jpg

Nem sokkal az utolsó versenyt követően sikerült elkapnunk a Zengő Motorsport #66-os CUPRA-ját terelgető Szabó Zsolt Dávidot, aki számára ugyan nem indult sétagaloppként a Slovakia Ring-i hétvége, de végül az utolsó versenyen sikerült elcsípnie a 10. helyért járó utolsó világkupás egységet.

„Az egész hétvége szerencsésen alakult a csapat számára, mivel a második futamon [Nagy – szerk.] Norbi sikeresen dobogóra állt, ami egy óriási dolog volt. Ami engem illet, nagyon sokat szenvedtünk az autóval. Az első szabadedzésen még minden rendben volt, de utána teljesen rossz irányba mentünk el, ami miatt pedig nagy különbség alakult ki csapaton belül.” – magyarázta Szabó annak az okát, hogy miért volt akkora különbség közte és Nagy Norbi között a hétvége folyamán. – „A második verseny előtt eszközöltünk egy drasztikusabb módosítást, amely hála Istennek jól sikerült, amelyet némi finomítással ugyan, de megtartottunk a harmadik futamra is. Ez azonban nem hozta meg a várt eredményt, tehát a második versenyen jobb volt az autó.”

„De szerencsére így is tudtam tartani a lépést az előttem haladókkal. A rajtom jól sikerült, nyertem három pozíciót, utána pedig jól sikerült helyezkednem a kalamajkában, amelyet követően a kilencedik helyen találtam magamat. Aztán viszont utolért Oriola, akivel szemben próbáltam védekezni. Sajnos nem sikerült, de nem is akartam védekezni minden áron, mert tudtam, hogy a 20. helyről rajtolva már a tizedik helyezést is bármikor aláírtam volna. Boldog vagyok, de a továbbiakban kell találnunk valamilyen megoldást az autóra” – értékelte a zárófutamot a miskolci születésű pilóta.

03718007_jl24521.jpg

S amennyire jól jött ki a lépés a második versenyen Nagy Norbi számára, annyira balszerencsésen alakultak a dolgok a zárófutamon – amelyet a 10. helyről kezdhetett meg –, ugyanis belekeveredett a #8-as számú Zengő-CUPRA-val az események sűrűjébe és ennek következtében ütközött Jean-Karl Vernay-jel. Ráadásul az ETCC-futamgyőztest tette felelőssé a versenybíróság a tavalyi TCR-bajnokkal történt incidense miatt, így a kínai első versenynek az időmérőn elért eredményéhez képest öt hellyel hátrébbról vághat neki.

„Szerintem kettő tényező is benne van a pakliban, amely miatt könnyen baleset tud kialakulni: az egyik az az, hogy ez már a harmadik futam volt, azaz nincs rövid szervizidő a következő futamig és talán picit bátrabbak a versenyzők; a másik meg az, hogy mindez hatványozottan igaz volt, mert egy hosszú nyári szünet következik, aminek persze, hogy mindenki egy eredményes hétvégével akar nekifutni! Ami az én esetemet illeti, van, aki azt mondja a Vernay húzta rám, van, aki azt mondja én mentem neki. Én azt mondom mindkettő igaz, de ez akkor is egy tipikus versenybaleset, nem számítottam arra büntetést fogok kapni. De ezt most tudomásul kell sajnos venni, és Kínában minden erőnkkel támadni!” – tért ki a tömegkáosz lehetséges okaira, valamint a saját esetére Nagy a Braking News Motorsport számára adott nyilatkozatában.

03718007_ff_1338.jpg

Végül pedig Yvan Mullert, a négyszeres világbajnokot szólaltattuk meg annak kapcsán, hogy ő miképpen látta a saját versenyét – ugyanis a zárófutamon egy nagyon jó rajttal a negyedik helyről feljött másodiknak, majd a biztonsági autós periódus végén egyszer csak kicsúszott a sóderágyba, miután önálló életre kelt a bal első kereke.

A francia hyundaios a következőket mondta a dobogós és a dobogóesélyes futamai kapcsán: „Jól alakult a második futamom, mert a hatodik pozícióból indulva a harmadik helyen értem célba – ez egy jó eredmény, amire nem számítottam. A harmadik futamon jót rajtoltam a negyedik helyről, fel is kapaszkodtam rögtön másodiknak, aztán a biztonsági autós újraindításnál eltört a bal első kerekem, amelyet elveszítettem és emiatt a futamból is ki kellett, hogy álljak.”

Fotó: Jean Michel Le Meur, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1014119585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása