WTCR - NAGY NORBI: "NAGYON SOK ILYEN PILLANATOT SZERETNÉK MÉG ÁTÉLNI"

03718007_ff_1636.jpg

Pályafutása első világkupás dobogóját követően rendkívül izgatottan nyilatkozott a Zengő Motorsport versenyzője, Nagy Norbi, aki elárulta, hogy a fellendülés hátterében egy beállításbéli módosítás is áll többek között. Eközben Gabriele Tarquini nagyon elégedett a szombati napjával, Michelisz Norbi pedig a győzelemre törne az utolsó futamon.

A szombati második futamot követően három rendkívül boldog emberrel készíthettünk interjút, ugyanis a BRC Racing Team versenyzői közül Gabriele Tarquini egy nagyon jó rajttal megnyerte a fordított rajtrácsos futamot, Michelisz Norbert pedig több pozíciót is javított, ráadásul az utolsó viadalt majd az élről kezdheti meg; Nagy Norbert meg 2015 óta először szerzett világszintű dobogót a Zengő Motorsportnak.

03718007_ff_1645.jpg

„Jó volt a szombati nap, mert értékes pontokat szereztem az első és a második futamon. Reggel a rajtnál gondjaim voltak, de szerencsére délutánra már sikerült ezeket orvosolni és így meg tudtam ragadni a lehetőséget; ugyanis egy előtted lévő CUPRA-t megelőzni nagyon nehéz. De szerencsére a második futamon a rajtnál megvolt a lehetőségem az előzésre” – nyilatkozott elégedetten a 2009-es túraautó-világbajnok Tarquini, aki bajnoki éllovas léte ellenére úgy véli, hogy ebben a szisztémában versenyről-versenyre érdemes gondolkodni: „Holnap [vasárnap – szerk.] egy újabb nap, egy újabb verseny, bár a rajtpozícióm nem valami jó, mert csak a kilencedik helyről indulok, de majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok, ugyanis bármi megtörténhet. A mai futam is bizonytalan volt, de végül nyertem. Egyelőre nem gondolkodom pontokban, hanem versenyről-versenyre nézem a dolgokat.”

03718007_jl24732.jpg

„Őszintén szólva nem tudtam, hogy mire számítsak a versenyen és azt sem tudtam, hogy mennyire fognak támadni, továbbá mennyire leszek gyors. Az első egy-két kanyar után nyilvánvalóvá vált, hogy a második hely lesz az, ami meg lehet célozni. Még pár körön át védekeztem Mullerrel szemben, de utána el tudtam lépni annyira, hogy már nem kellett zárnom az íveket és csak arra kellett figyelnem, hogy hibamentesen végig tudjak menni. Borzasztó jó érzés volt felállni a dobogóra két ilyen legendás pilóta társaságában; nagyon sok ilyen pillanatot szeretnék átélni és még sokszor szeretnék időmérőn tizedik lenni” – utalt Nagy Norbi arra a Braking News Motorsport-nak nyilatkozva, hogy mennyire kiszámíthatatlan volt a futam, továbbá kifejtette, hogy milyen érzés volt egy dobogóra állni a túraautózás két nagyágyújával, Tarquinivel és a négyszeres világbajnok Yvan Mullerrel.

Amikor pedig arról kérdeztük Nagyot, hogy mennyire volt nehéz eljutni idáig, a következőképpen felelt: „Nem csak második helyben, hanem az egész szezonos szereplésünk hátterében óriási munka van. Ugyanis nagyon nehéz összerakni a támogatói hátteret: versenyről-versenyre jövünk, nem biztos, hogy mindig tudunk venni új gumit – e tekintetben teljesen pengeélen táncolunk. Ez az eredmény most nagyon-nagyon kellett, úgy gondolom, és bízom benne, hogy fellendíti a dolgokat a csapat életében és az enyémben is.”

„A mai eredményből kiindulva az utolsó futamon benne van a pakliban egy pontszerzés, de ezúttal már egy kicsit többet fogok bevállalni, ki szeretném mutatni a fogam fehérjét. Meglátom, hogy mennyire tudok felzárkózni, már, ha tudok” – latolgatta az esélyeit az ETCC-futamgyőztes zengős pilóta a harmadik futam kapcsán, amelynek a 10. helyről vághat majd neki, majd elárulta, hogy miképpen tervezi a csapattal a folytatást az idei évben: „Ami a következő helyszíneket illeti, annyira nem is ismerem a két kínai pályát, de az autó beállításaival most egy olyan irányba indultunk el, amit eddig nem használtunk. Most próbáltuk ki először és nagyon bevált, így mostantól ezt fogjuk mindenhol alkalmazni, az adott pályához igazítva. Remélem, hogy fog ez még hozni hasonló eredményeket.”

03718007_jl24709.jpg

Michelisz Norbert, a BRC Racing Team versenyzője, aki a 10. helyről indulva végül hetedik lett, a következőképpen értékelte a versenyét: „Az elején megpróbáltam egy kicsit óvatosabban menni, hogy legyenek információink a gumikról, majd a végén, amikor megláttam a lehetőséget az előzésre, megragadtam azt – a kivárás pedig kifizetődő volt. Az utolsó futamon pedig meg kell céloznom a futamgyőzelmet, mert eléggé nagy a hátrányom a pontversenyben és jó lenne visszatérni a bajnoki csatába az utolsó négy versenyhétvégére. Ebben viszont kulcsszerepet kell játszania a kiegyensúlyozottságnak.”

„Összességében pozitívan értékelném a mai napot, főleg az időmérő edzés miatt, de úgy érzem, hogy a futamon is kihoztam a lehetőségeimből a maximumot, de fél szemmel már az utolsó futamra koncentrálok. Jól kell rajtolni és akkor látod, hogy az autó elég jó ahhoz, hogy akár futamot is lehessen nyerni” – zárta gondolatait a teljes nap értékelésével és a zárófutamra vonatkozó kilátásokkal a magyar.

Fotó: Jean Michel Le Meur, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6314114049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása