Gabriele Tarquini és Fabrizio Giovanardi után egy újabb olasz veterán kötött ki a WTCR-ben.
Pénteken a Team Mulsanne (korábbi nevén: Romeo Ferraris) bejelentette, hogy egy abszolút olasz pilótafelállással fog részt venni a Túraautó Világkupa 2018-as szezonjában, ugyanis a csapat két Alfa Romeo Giuliettáját Fabrizio Giovanardi, valamint Gianni Morbidelli fogják terelgetni - így kijelenthető, hogy egy teljesen olasz csapatot láthatunk majd a WTCC és a TCR Nemzetközi Széria fúziójából létrejött WTCR-ben: olasz csapat, olasz autók, olasz versenyzők, olasz ügyvezető.
Morbidellinek pedig komoly neve van az autósportban, ugyanis egykor, 1990 és 1997 között, összesen 67 nagydíjrajt erejéig a Forma-1 mezőnyét is erősítette a Scuderia Italia, a Minardi, a Ferrari, a Footwork és a Sauber színeiben - legjobb eredményét meglepő módon a Footwork gépével érte el az 1995-ös Ausztrál Nagydíjon, egy harmadik hely formájában.
1998-tól aztán átnyergelt a túraautózás világába az olasz, az első komolyabb eredményét az ETCC-ben érte el, amikor is 2000-ben a harmadik lett az összetettben. Később megnyerte az olasz Superstars szériát 2009-ben és 2013-ban, majd 2014-ben - nyolc év szünet után - a Münnich Motorsporttal visszatért a WTCC-be, és a Hungaroringen megszerezte az egyetlen győzelmét.
Egy évvel később Morbidelli pedig már a TCR Nemzetközi Szériában folytatta a pályafutását, ahol végig a WestCoast Racing színeiben versenyzett, és a három - két verseny híján - teljes szezon során összesen hat futamgyőzelmet és ugyanennyi pole pozíciót szerzett.
"Nagyon boldog vagyok és megtiszteltetve érzem magam amiatt, hogy visszatérhetek a túraautózás csúcskategóriájába, méghozzá egy, a Romeo Ferraris által üzemeltetett Alfa Romeo Giulietta TCR volánjánál - ez a márka pedig nagy hírnévnek örvend" - fogalmazott az 51 éves Morbidelli. - "Ez a bajnokság a legmagasabb szinten lesz, sok nagyszerű csapattal és versenyzővel, amely miatt csak még izgalmasabb lesz a kihívás. A bizalomért és a remek lehetőségért köszönetet szeretnék mondani a Team Mulsanne-nek, a Niki International-nek pedig a támogatásért és azért, hogy ezt az egészet lehetővé tették."
Michela Cerruti, a Romeo Ferraris ügyvezetője így kommentálta a hírt: "Örömmel vesszük, hogy Gianni csatlakozik hozzánk, Fabrizio Giovanardi mellé. Kétség kívül ők fogják a legtapasztaltabb párost alkotni a szériában, és ez az, amire szükségünk van ahhoz, hogy bebizonyítsuk az autóban rejlő potenciált."
"Gianni Morbidelli nem csak fontos tapasztalatot és szakértelmet fog hozni a Team Mulsanne-hez, hanem egy újabb magas szintű és kaliberű versenyzőt jelent a WTCR számára. Erős párost fog alkotni Fabrizio Giovanardival" - mondta François Ribeiro, az Eurosport Events feje és a WTCR promóter Morbidelli igazolása kapcsán.
Emellett a csapat bejelentette további két szakember csatlakozását, amelynek értelmében mostantól az autófejlesztésért Marco Calovolo lesz a felelős, a marketingrészleget pedig Nicolò Castello fogja vezetni.
Így fest az eddigi bejelentések alapján a WTCR 2018-as mezőnye:
Csapat |
Autó |
Versenyzők |
ALL-INKL.COM Münnich Motorsport |
Honda Civic Type-R TCR |
Yann Ehrlacher, Esteban Guerrieri |
Boutsen Ginion Racing |
Honda Civic Type-R TCR |
Tiago Monteiro, Tom Coronel |
BRC Racing Team |
Hyundai i30 N TCR |
Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini |
Campos Racing |
SEAT León CUPRA TCR |
John Filippi, Pepe Oriola, ??? |
Comtoyou Racing |
Audi RS3 LMS |
Denis Dupont, Aurélien Panis, Nathanaël Berthon, Frédéric Vervisch |
DG Sport Compétition |
PEUGEOT 308 TCR |
Aurélien Comte, Mat'o Homola |
Sébastien Loeb Racing |
Volkswagen Golf GTI TCR |
Mehdi Bennani, Rob Huff |
Team Mulsanne |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
Fabrizio Giovanardi, Gianni Morbidelli |
Team WRT |
Audi RS3 LMS |
Jean-Karl Vernay, Gordon Shedden |
Yvan Muller Racing |
Hyundai i30 N TCR |
Thed Björk, Yvan Muller |
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal