A csapatok addig lobbiztak az FIA-nál, amíg el nem érték a szabálymódosítás bevezetésének elhalasztását.
Az elmúlt napokban látott napvilágot az a bejelentés, hogy drasztikus változást eszközöl a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miszerint a hétvégi marrákesi fordulótól kezdve eltörlik az autócseréknél a bokszutcai minimumidőt, lehetővé téve a szabad versenyt a depóban.
Azonban a módosítás hirtelensége nem nyerte számos csapat és versenyző tetszését, akik ezután a szövetséghez fordultak. A fő kifogásolnivalójuk az volt a változással kapcsolatban, hogy az idővel való versenyzés során potenciális hiba lehetőségek merülhetnek fel a versenyző és a szerelők oldalán egyaránt, amelynek komoly következményei lennének. Emellett amiatt is a minimumidő eltörlése ellen volt a mezőny, mert a kései értesítés miatti rövid, rendelkezésre álló idő nem volt elegendő ahhoz, hogy az istállók kiépítsék a megfelelő biztonsági protokollt.
Így a csapatok ez ügyben levelet írtak az illetékeseknek annak kapcsán, hogy a szabálymódosítást halasszák el a februárban esedékes, chilei versenyig - a stewardok végül elfogadták a kérelmet, és meg is határozták, hogy Marrákesben az autócserék alkalmával a minimum, bokszutcában töltendő idő 45 másodperc lesz.

Több versenyző már közvetlenül a bejelentés után kifejezte aggodalmait a változással kapcsolatban, amelyek a sietség okozta rizikófaktorra, a módosításnak nem megfelelő biztonsági övekre, valamint az erőforrásokként eltérő beindítási időre tértek ki elsősorban.
Oliver Turvey, a NIO britje a témával kapcsolatban az Autosport hasábjain: "A bokszutcai minimumidő nélkül ez egy verseny, amelynek folyamán az emberek nyilván arra akarnak törekedni, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek. Amint mindenki szempontjából biztonságos és fair lesz az egész, egy újabb adaléka lesz a futamoknak. A minimumidő mindig is eléggé szűk intervallum volt, nem volt könnyű alatta lenni - de legalább nem kellett mindennel kapkodni. Így ez egyfajta biztonsági tényező, sőt a szerelőknek és a bokszutcában dolgozóknak még ennél is több."
Jerome d'Ambrosiónak, a Dragon Racing belgájának alapvetően tetszik ez az újítás, de szerinte "megfelelően ellenőrizni kell majd": "Izgalmas, és eléggé király a koncepció, de nagyon veszélyes tud lenni egyúttal."
Fotó: Mark Sutton, Sam Bloxham/LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal