FE - MÉGIS LESZ MARRÁKESBEN BOKSZUTCAI MINIMUMIDŐ

20171203131147dsc2889_photo_mark_sutton_latformula_e.jpg

A csapatok addig lobbiztak az FIA-nál, amíg el nem érték a szabálymódosítás bevezetésének elhalasztását.

Az elmúlt napokban látott napvilágot az a bejelentés, hogy drasztikus változást eszközöl a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miszerint a hétvégi marrákesi fordulótól kezdve eltörlik az autócseréknél a bokszutcai minimumidőt, lehetővé téve a szabad versenyt a depóban.

Azonban a módosítás hirtelensége nem nyerte számos csapat és versenyző tetszését, akik ezután a szövetséghez fordultak. A fő kifogásolnivalójuk az volt a változással kapcsolatban, hogy az idővel való versenyzés során potenciális hiba lehetőségek merülhetnek fel a versenyző és a szerelők oldalán egyaránt, amelynek komoly következményei lennének. Emellett amiatt is a minimumidő eltörlése ellen volt a mezőny, mert a kései értesítés miatti rövid, rendelkezésre álló idő nem volt elegendő ahhoz, hogy az istállók kiépítsék a megfelelő biztonsági protokollt.

Így a csapatok ez ügyben levelet írtak az illetékeseknek annak kapcsán, hogy a szabálymódosítást halasszák el a februárban esedékes, chilei versenyig - a stewardok végül elfogadták a kérelmet, és meg is határozták, hogy Marrákesben az autócserék alkalmával a minimum, bokszutcában töltendő idő 45 másodperc lesz.

20171203131548j6i7013.jpg

Több versenyző már közvetlenül a bejelentés után kifejezte aggodalmait a változással kapcsolatban, amelyek a sietség okozta rizikófaktorra, a módosításnak nem megfelelő biztonsági övekre, valamint az erőforrásokként eltérő beindítási időre tértek ki elsősorban. 

Oliver Turvey, a NIO britje a témával kapcsolatban az Autosport hasábjain"A bokszutcai minimumidő nélkül ez egy verseny, amelynek folyamán az emberek nyilván arra akarnak törekedni, hogy a lehető leggyorsabbak legyenek. Amint mindenki szempontjából biztonságos és fair lesz az egész, egy újabb adaléka lesz a futamoknak. A minimumidő mindig is eléggé szűk intervallum volt, nem volt könnyű alatta lenni - de legalább nem kellett mindennel kapkodni. Így ez egyfajta biztonsági tényező, sőt a szerelőknek és a bokszutcában dolgozóknak még ennél is több."

Jerome d'Ambrosiónak, a Dragon Racing belgájának alapvetően tetszik ez az újítás, de szerinte "megfelelően ellenőrizni kell majd": "Izgalmas, és eléggé király a koncepció, de nagyon veszélyes tud lenni egyúttal."

Fotó: Mark Sutton, Sam Bloxham/LAT/Formula-E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1313569633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása