Előzések száma szempontjából ilyen rossz évet még nem zárt a Forma-1 a DRS-érában - beigazolódtak azok a félelmek, amelyek szerint nehezebb előzni a szélesebb gumikkal és a gyorsabb autókkal.
Hétfőn a Pirelli, a száguldó cirkusz hivatalos és egyben kizárólagos gumibeszállítója közzétett egy statisztikát az idei előzésekkel kapcsolatosan. Ami a kvantitást illeti, siralmas értékeket kaptunk: 49 százalékkal, 866-ról 435-re redukálódott az előzések száma 2016-ról 2017-re - igaz, a tavalyi évben egy futammal többet rendeztek, de emberi számítások szerint azon egy verseny sem kompenzáltak volna a 427-es különbséget.
A 2016-os érték mondjuk messze a legmagasabb érték volt az 1980-as évek óta, azonban az ideinél rosszabb utoljára 2009-ben, amikor még a DRS bevezetése előtt, a versenyzők összesen 211 előzési manővert produkáltak.
Idén a legtöbb előzést az őrülten alakult Azerbajdzsáni Nagydíjon láthattuk, szám szerint negyvenkettőt. A legkevesebb pályán történt helycserét pedig Szocsiban regisztrálták, egészen pontosan egyet!
Az idei előzéskirálynak Daniel Ricciardo bizonyult: a Red Bull versenyzője a húsz verseny folyamán összesen negyvenhárom manővert mutatott be - ebből tizenhármat a Brit Nagydíjon, amikor is az ausztrálnak - a sebességváltó- és a motorcserét követően kiosztott büntetés miatt - a mezőny végéről kellett felzárkóznia. Ricciardo mögött csapattársa, Max Verstappen lett a második huszonkettő előzéssel, amely azt jelenti, hogy idén a Red Bull előzött a legtöbbet a pályán.
Lance Stroll, a Williams kanadai versenyzője pedig általában remekelt az első körökben a gyengébb időmérős teljesítményeket követően: a Forma-3-as Európa-bajnokság 2016-os győztese összesen 36 pozíciót nyert a húsz darab nyitókörön.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Today05 2017.12.06. 23:12:57
Az aeronak nincs sok haszna a való életben, cserébe toronymagasan a legdrágább, és legbonyolultabb része egy mai F1 autónak (és egyben a legfontosabb is) hiába a gumik, a motorerő, bármi, csak az aero számít manapság.
Ha aero 0 lenne, viszont a motorokat lehetne fejleszteni, mondjuk az energiahatékonyság irányába, pl azzal, hogy csak az üa mennyisége lenne szabályozva, hirtelen lenne verseny, és lehet hogy olyan fejlesztések is születnének amik a való életben is hasznosíthatóak lennének. És nem az számítana, hogy melyik autó megy elől, és kelt turbulenciát, hanem az, hogy kié gyorsabb, erősebb... Na abbahagytam a károgást.