Daniel Ricciardo győzelmével zárult a több, mint 2 órásra nyúlt, balesetekkel, akciókkal és drámákkal tarkított bakui verseny - az ausztrál ezzel megszerezte a Red Bull idei első győzelmét, mögötte az utolsó néhány méteren nagyot hajrázó Valtteri Bottas lett a második a Mercedesszel, 105 ezreddel megelőzve a williamses Lance Stroll-t, aki először állhatott fel a dobogóra a Forma-1-ben!
Napos, meleg időben, magyar idő szerint néhány perccel 15 óra után vette kezdetét az idei nyolcadik verseny Azerbajdzsánban. A rajtnál a két Mercedes nagyon szépen kapta el a rajtot, azonban az 1-es kanyar után nagyon kipörögtek Valtteri Bottas kerekei, ezáltal pedig Kimi Räikkönennek lehetősége nyílt arra, hogy a Ferrarival megtámadja honfitársát. Ám a finnek pengeváltása koccanásba torkollott a 2-es kanyarban: Valtteri Bottas gépét megdobta a belső íven a kerékvető, és nekilökte a falnak a ferrarist. Hátrébb pedig Carlos Sainz forgott meg ijedtében, még az 1-es kanyar után, miután a csapattársa, Daniil Kvyat túl nagy iramban tért vissza a pályára, miután szélesen fordult.
F1
Drama at the start of the Azerbaijan Grand Prix! Hamilton gets a clean getaway but Bottas and Raikkonen have clashed � Live text commentary and timings here >> http://f1.com/F1-Live
Elsőre úgy tűnt, hogy Räikkönen autója nem sérült meg annyira, ám nemsokára Vettel, Pérez és Verstappen is elhúzott a 2007-es világbajnok mellett. Bottas azonnal lelassult, ugyanis kapott egy jobb első defektet, továbbá az első szárnya is megrongálódott - az első kör végén jöhetett is ki a pitbe a finn Mercedes-pilóta, ahonnan a hosszas szervizelést követően, körhátrányban térhetett vissza a pályára.
Lewis Hamilton a következő körökben kezdett meglógni a mezőny elől, és már majdnem 3 másodperc volt az előnye Vettellel szemben, ám a 12. körben beküldték a pályára a biztonsági autót, ugyanis Daniil Kvyat alatt nagyon rossz helyen állt meg a Toro Rosso Renault. Ezzel párhuzamosan pedig bekövetkezett az első dráma: a Vettellel viaskodó Verstappen alatt megnyekkent a Red Bull RB13-as, és Kanada után Bakuban is ki kellett, hogy álljon a versenyből műszaki hiba miatt a dobogóért vívott küzdelemből.
Bernd Maylander pályára lépése miatt a komplett mezőny kijött kereket cserélni. A Safety Car azonban csak a 16. körben hajtott ki a mezőny elől, de alig fél kör után máris visszahívta a versenyirányítás a Mercedest, ugyanis Kimi Räikkönen autójáról a célegyenesben leszakadt egy nagyobb alkatrész az újraindításnál, de egyébként is tele volt mindenféle mócsinggal a pálya.
Formula 1 on Twitter
The battle at the top of the championship just took a bit of a twist � #AzerbaijanGP �� #F1Baku
A biztonsági autós fázis alatt, a 19. körben egymás torkának ugrottak a bajnoki cím várományosai. Ugyanis a 15-ös kanyar kijáratánál Lewis Hamilton váratlan módon nyomott egy satuféket, emiatt Vettel lekoccolta a Mercedes hátulját a Ferrarival. Aztán Vettel odament Hamilton mellé, és egyfajta megtorlásként rárántotta a kormányt a britre is mutogatott neki - több alkatrész is levált a két autóról.
Formula 1 on Twitter
LAP 21/51: And further down the road, after the restart, both Force Indias collide We're back behind the Safety Car again #AzerbaijanGP ��
A következő újraindításnál Pérez Vettelt helyezte nyomás alá, ám a németek négyszeres világbajnoka visszaverte a mexikói támadását. Mindeközben a célegyenes végén elment Ocon és Massa is Räikkönen mellett. Nem sokkal ezután Ocon megtámadta Pérezt, ám a Force Indián belüli párbajnak az lett a vége, hogy a francia a falhoz kente mexikói kollégáját. Ismét tele lett törmelékkel a pálya, megint jött a biztonsági autó, de nemsokára a piros zászló lépett a helyébe - 20 percen át a mezőny a bokszutcában várakozott ezután. A kényszerszünet Pérez és Räikkönen kezére játszott, ugyanis mindketten vissza tudtak állni a versenybe.
A restartnál Hamilton és Vettel tartották a pozíciójukat, mögöttük azonban Ricciardo a célegyenes végére átugrott mindkét Williams-pilótát, majd Lance Stroll is megelőzte Felipe Massát, aki nagyon lelassult, így elment mellette Magnussen és Alonso is, majd ki kellett, hogy álljon a versenyből. Nico Hülkenberg menetelése is nagyjából eddig tartott, ugyanis a 7-es kanyarban eltalálta a belső ív mellett található betonfalat, de a 8-as kanyarnál a német ki tudta vinni a bukótérbe a roncsot, így még a sárga zászlókra sem volt szükség.
A futam következő szakaszában az élmenők kerültek bajba, ugyanis mindkettejüknek ki kellett jönnie egy extra bokszkiállásra - Hamiltonnak azért, mert meglazult a fejvédője, Vettel pedig a korábbi megtorlásért kapott egy 10 másodperces stop&go büntetést, "veszélyes vezetés" címszóval.
Ezzel pedig Daniel Ricciardo ölébe hullott a vezetés, aki hibátlanul teljesítette a hátralévő 17 kört, és megszerezte saját maga és a Red Bull idei első győzelmét! Sokáig úgy tűnt, hogy a williamses Lance Stroll lesz a második, de az utolsó etapban nagyot hajrázó Valtteri Bottas az utolsó métereken 105 ezreddel megelőzte a kanadait, aki megszerezte első dobogóját a királykategóriában!
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton egy kisebb kergetőzés után a 4-5. helyen fejezték be a futamot - így nőtt a Ferrari német versenyzőjének az előnye, immár 14 pontos az. Mögöttük Esteban Ocon futott be a hatodik pozícióban a Force Indiával, megelőzve a haasos Kevin Magnussent, valamint a toro rossós Carlos Sainzot. A McLaren-Hondánál pedig megtört a jég: Fernando Alonso 9. helye révén megszülettek a wokingi istálló idei első pontjai. Pascal Wehrleinnal lett teljes a TOP-10.
Wehrlein mögött a csapattárs, Ericsson jött be a célba - egyébként a két Sauber között volt egy kisebb összezördülés a verseny folyamán. Vandoorne a 12. lett a másik McLaren-Hondával, mögötte pedig Romain Grosjean ért célba egy környi hátrány birtokában. Räikkönen és Pérez meg második nekifutásra is feladták a versenyt.
A következő versenyt a sógoréknál, Ausztriában fogják megrendezni, két hét múlva.
Az Azeri Nagydíj végeredménye:
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.