F1 - KISZÁLLÁSSAL FENYEGET A FERRARI

sebastian_vettel_f1_grand_prix_mexico_qualifying_wizcqot9zjtx.jpg

2021-től kiszáll a Ferrari a Forma-1-ből, amennyiben a Liberty Media valóban bevezeti az új motorszabályokat - állítja Sergio Marchionne, az olasz istálló elnöke. A Mercedes és a Renault tetszését sem nyerte el a keddi nap folyamán ismertetett formula.

Ahogyan arról beszámoltunk, kedden a Forma-1 irányítói és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői Párizsban kihirdetették, hogy milyen elképzeléseik vannak a 2021-es szezontól érvényes motorformulával kapcsolatosan.

mercedes-2014-v6-f1-engine.jpg

A költségcsökkentést, a motorzaj növelését, a koncepció egyszerűségét és az utcai autógyártással való kompatibilitást szem előtt tartva jelen állás szerint 1.6 literes, szimpla turbós hibridmotorokra számíthatunk négy év múlva, amelyekből már mellőzni fogják a 2014 eleje óta rendkívül sokszor ekézett MGU-H-t (hőenergiát visszanyerő rendszer), ennek kompenzálásaként azonban jóval erősebb lesz az MGU-K (a kinetikus (= mozgási) energiát visszanyerő rendszer), amelynek energiafelhasználását a versenyző kezeli majd manuálisan. Sztenderdizált lesz a vezérlőelektronika és az energiatároló, továbbá több belső és külső paraméter is meg lesz határozva.

A Renault és a Mercedes sincs elragadtatva, a Ferrari kiszállással fenyeget

Nem nyerte el a koncepció azonban a Renault és a Mercedes tetszését - a francia és a német manufaktúra úgy véli, hogy egyszerű változtatásokkal kellene erősebbé és hangosabbá tenni a motorokat, hogy a nézők számára vonzóbb legyen a sportág.

"Bármit is mond a FOM (Forma-1 Menedzsment) és az FIA, ez egy teljesen új motor lesz, tele ravasz trükkökkel. De attól még egy új motorról van szó. És számomra ez a legfontosabb tény. Roppantul óvatosnak kell lennünk, ugyanis minden egyes alkalommal, amikor új szabállyal rukkoltunk elő, az egy új termékkel járt - új karosszériával vagy új erőforrással. Mindannyian tudjuk, hogy ennek milyen következményei vannak. Újra egy költekezési háború venné kezdetét, és még inkább szétszakadna a mezőny." - nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója szerdán, a motorsport.com hasábjain.

A Renault emellett arra is kitért, hogy meg lehetne tartani a jelenlegi formulát is, csak az üzemanyaggal kapcsolatos korlátozásokat kellene elvetni. Abiteboul úgy gondolja, hogy nem lenne túl bölcs most dönteni a 2021 és 2025 között időszakról, ugyanis ebben a gyorsan változó világban 2022-re már számos autógyártó az elektromosságot fogja előtérbe helyezni.

azerbaijan_f1_grand_prix_nlhixq-t1f0x.jpg

"Amennyiben pontokba szedve vetünk egy pillantást a bemutatottakra, úgy tűnik, hogy nincs szó nagy változásról, sőt, felületesen még hasonlít is a mostani motorra, de igazándiból nagy módosításról beszélhetünk. Ez egy teljesen új motor, új gyűjtési és felhasználási stratégiával az energiát illetően. Mindannyian elfogadjuk azt, hogy a fejlesztési költségekkel és a hanggal valamit kezdenünk kell, ugyanakkor az új koncepciók terén nem kellene eltávolodnunk a kreativitástól, de ez a következő három esztendőben hasonlóan megdobná a fejlesztési költségeket." - olvashatók Toto Wolff szavai a globális szakportál cikkében.

A Renault és a Mercedes után pedig a csütörtökön este konferenciahívást tartott Ferrari is hangot adott az elégedetlenségének, csak sokkal drasztikusabban: Sergio Marchionne ugyanis kerek perec kijelentette, hogy ha a Liberty Media ragaszkodni fog ehhez a koncepcióhoz, a maranellóiak 2021-től hátat fordítanak a száguldó cirkusznak.

"A Liberty-nek van néhány jó ötlete, például az, hogy csökkentsük a csapatok kiadásait, ami szerintem jó. De van néhány olyan ötlet, amellyel nem feltétlenül kell egyetértenünk. Az egyik az, hogy nem a motorok egyediségének kéne meghatároznia a résztvevők felállását. Én ezt nem engedném meg. Jelenleg egy ilyen típusú stratégiai fejlesztés ellen vagyunk, ugyanis azt látjuk, hogy 2021-től teljesen más irányt venne a sportág, amely a Ferrarit számos döntés sarkallná. Értem, hogy a Liberty ezeket esetleg számításba vette, de úgy gondolom, tisztázni kellene a dolgokat, ugyanis ha nem sikerült olyan körülményeket találni, amelyek a márka és a piac fenntartását és a Ferrari egyediségét szolgálják, a Ferrari nem fog részt venni a játékban." - nyilatkozta Marchionne.

kimi_raikkonen_f1_grand_prix_japan_kqy7vvybaatx.jpg

A Ferrarinak 2020 végéig mindenképpen elkötelezettnek kell lennie a Forma-1 iránt a Concorde-egyezmény értelmében, de a 2020 utáni időszakot illetően még nem történt megegyezés. A Motorsport szerint jövő héten kedden pedig egy újabb ülés vár a csapatokra, a manufaktúrákra, a Forma-1 irányítóira és az FIA-ra, amelyen a potenciális költségsapkáról, egy új növekedési stratégiáról, valamint a sport- és a kereskedelmi rendszer felújításáról fog szó esni - ezúttal már a Stratégiai Csoport is jelen lesz.

Mindezek kapcsán a következő mondta Marchionne: "Semmivel kapcsolatosan sem szeretnék előítéletes lenni. Jövő hét kedden a legjobb szándékkal jelenünk meg az ülésen, aztán meglátjuk, hova visz minket az út."

A Ferraritól nem új keletű a kiszállással való fenyegetés, de amióta 2014 végén kezdetét vette a Marchionne-éra, ez az első. Az olasz presidente állítása szerint a részvényesek még örülnének is neki, ha a Ferrari elhagyná a Forma-1-et: "Abszolút előnyös lenne a profitok és a veszteségek szempontjából. Ünnepelnénk, amíg piros hó nem esik. Amit tudok, az az, hogy nekünk a Forma-1 már a kezdetek óta a DNS-ünk része. Persze, ez nem azt jelenti, hogy nem tudnánk mással definiálni magunkat. De ha megváltoztatjuk úgy a homokozót, hogy felismerhetetlen tereppé váljon, nem akarunk játszani benne. Nem akarunk globális NASCAR-t játszani."

Gondolatait azzal zárta Marchionne, hogy ki fog dolgozni egy alternatív, sokkal racionálisabb stratégiát.

Az Aston Martint érdekli az új motorformula

Egy ideje már téma a nemzetközi sajtóban, hogy az Aston Martin a jövőben akár független motorgyártóként is szerepet vállalná a Forma-1-ben, amellett, hogy 2018-tól névadó támogatója lesz a Red Bull-nak. A formulaautós királykategória iránti érdeklődést az is bizonyítja többek között, hogy már több, korábbi Forma-1-es tapasztalattal rendelkező szakembert is leigazoltak - legutóbb a Ferrari korábbi motorguruja, Luca Marmorini akadt fenn a hálójukon.

daniel_ricciardo_f1_grand_prix_japan_practice_fzlqczxhzigx_1.jpg

"Az Aston Martin megjelent az FIA legutóbbi találkozóján, és mélyre ástunk a potenciális megoldásokat illetően. Felbátorították minket a felvázolt irányok, és folytatjuk a 2021-től való lehetséges beszállás tanulmányozását. A kulcsa az a dolognak, miképpen lesznek kontrollálva a fejlesztési költségek, azaz miképpen biztosítanak a független motorgyártók számára életképes körülményeket." - nyilatkozta Andy Palmer, az Aston Martin elnöke.

A brit autógyártónak már tapasztalata a más márkákkal való együttműködés terén, ami a független motor megépítését illeti, ugyanis a Valkyrie hiperautóban a Cosworth és a Ricardo is közreműködött - azt pletykálják, hogy előbbi segítheti majd az Aston Martin Forma-1-es projektjét, ami olyan szempontból előnyös lenne, hogy a Cosworth korábban majdnem 50 éven át volt jelen a sportágban, ahonnan a V6-éra kezdete előtt távoztak.

Korábban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elhintette, hogy "abszolút nyitottak" lennének arra, hogy autóikat Aston Martin-motor hajtsa.

Fotó: Zimbio, F1 Fanatic

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1813152108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TomT 2017.11.06. 15:25:59

Ünnepeljenek, amíg piros hó nem esik. És zsarolgassanak otthon.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása