A Forma-1 hivatalos oldala, a formula1.com jó szokásához híven a Kínai Nagydíjról is meghozta a legfontosabb statisztikákat. Amennyiben kíváncsi arra, hogy milyen számokkal rendelkezik Hamilton az ázsiai országban, és milyen jó szériát fut például Sergio Pérez a Force Indiával, görgessen tovább.
Máris túl vagyunk a Forma-1 2017-es szezonjának második versenyén, a Kínai Nagydíjon, amely Lewis Hamilton győzelemmel vágott neki potenciális riválisának, a szezonnyitó melbourne-i futamot megnyerő Sebastian Vettelnek. S miután mindkettejük neve mellett egy győzelem és egy 2. hely szerepel, holtverseny alakult ki közöttük a bajnokság élén, 43-43 ponttal. Íme a sanghaji viadal statisztikai adatai:
- Lewis Hamilton ideáig tizenegy Kínai Nagydíjon indult, ebből pedig nem kevesebb, mint ötöt nyert meg. Ezzel a brit pilóta lett a másik a sportág történelmében, akinek három vagy annál több pályán jött össze a legalább öt győzelem. A másik két pálya a háromszoros világbajnok esetében a Hungaroring és a montreali aszfaltcsík. Rajta kívül csak Michael Schumachernek jött össze eme bravúr.
A Mercedes pilótája emellett a hétvégén szert tett pályafutása 3. Grand Slam-jére, 54. futamgyőzelmének, 32. leggyorsabb körének, a 63. pole pozíciójának, valamint annak köszönhetően, hogy minden kört vezetett. A jelenlegi mezőnyben csak Sebastian Vettelnek van több Grand Slam-je, szám szerint négy. A csúcstartónak Jim Clark számít nyolccal. - Vettel pedig ötödjére állhatott fel a dobogóra Sanghajban, és most holtversenyben van Hamiltonnal a bajnokság élén, 43-43 ponttal. Utoljára 2012-ben, a Spanyol Nagydíjat követően fordult elő az, hogy két versenyző ugyanannyi pontot számlált a tabella első két helyén - ekkor Vettel és Alonso voltak egálban, 61-61 világbajnoki egységgel.
- Max Verstappen remek versenyt zárt, a 16. rajtkockából indulva felállhatott a dobogó legalsó fokára, amelynek köszönhetően sorozatban a második évben tudott a dobogón zárni egy Mercedes-, egy Ferrari- és egy Red Bull-pilóta. Ráadásul a negyedik-ötödik helyen is egy Red Bull és egy Ferrari zárt, akárcsak 2016-ban.
- Verstappen karrierje során 8. alkalommal zárt a TOP-3-ban, de először úgy, hogy a 10. helynél hátrábbról rajtolt - a jelenlegi mezőnyben ez csak hat pilótának sikerült még korábban a hollandon kívül. Az időmérő első szakaszában kiesve, majd onnan felzárkózva az elmúlt években Kínában csak egy pilóta volt képes, szintén Red Bull-színekben: Mark Webber, a 2011-es hétvégén.
Nem mellesleg, ez volt a 100. verseny, amikor Red Bull-pilóta dobogóra állhatott, összességében pedig ez volt a csapat 136. TOP-3-as helyezésére. - Folytatódott a Toro Rosso jó szériája, miután Carlos Sainz idén másodjára is pontokat szerzett, sorozatban meg negyedjére. A 7. helyn pedig pályafutása második legjobbjának találkozik.
- A nyolcadik helyével Kevin Magnussen megszerezte az idei első pontjait, nem csak saját maga, hanem új csapata, a Haas számára is. A dán versenyző ennél előkelőbb pozícióban utoljára a tavalyi Orosz Nagydíjon zárt, amikor behozta a Renault-t a hetedik helyre.
- Nincs oka szégyenkezésre a Force Indiának sem, ugyanis azzal, hogy Kínában Pérez és Ocon a 9-10. pozícióban zártak, a Mercedes és a Ferrari mellett ez az egyetlen csapat, amely a pontszerzéseket illetően 100 százalékos mérleggel rendelkezik.
- Pérez pedig egy igencsak komoly szériában van benne: a Force India mexikóija sorozatban a 12. futamot fejezte be a TOP-10-ben. A jelenlegi mezőnyben a leghosszabb széria Kimi Räikkönen neve mellett szerepel, 27 futammal.
- A Renault, a Sauber és a McLaren még mindig nem szerzett pontot 2017-ben. Azonban az utóbbi istálló a 2015-ös szingapúri verseny óta először szenvedett el dupla kiesést.
- Végül essék néhány szó az újonc Lance Strollról. A Williams kanadaija noha nem tűnik lassúnak, azonban eddig mégis két kiesés szerepel a neve mellett, a 113 körből pedig csak 40-et teljesített.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal