EXTRA: F1 - 2015: AZ ÉV VÉGI BIZONYÍTVÁNY

f1-australian-gp-2015-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w06-leads-at-the-start-of-the-race_1.jpg

Noha ez sem minden idők legizgalmasabb szezonja volt, de azért van mit rajta boncolgatni, mert ugyanúgy voltak boldog és szomorú pillanatok egyaránt, meglepetések, csalódások, megható momentumok, akárcsak bármelyik másik idényben.

Először is nézzük röviden egyben a teljes szezont, amely ugyan nem nyújtotta minden másodpercben a körömrágós izgalmakat, de szerény véleményem szerint bátran kijelenthetjük azt, hogy a 2014-esnél izgalmasabb, igaz, hogy kellett ehhez a Ferrari felerősödése, és egy ritka tehetséges, ifjú holland pilóta, Max Verstappen berobbanása. Ugyanakkor mindez teljes mértékben nem csökkentett számottevően a Mercedes előnyén. Összességében a 10-es skálán nálam 6,5.

Csapatokról, és azok pilótáiról röviden:

  1. Mercedes, 703 pont
    f1-brazilian-gp-2015-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-w06-leads-team-mate-lewis-hamilton-merce.jpg
    Sorozatban másodjára zárt domináns szezont a Mercedes, az idei esztendőben pedig Lewis Hamilton teljesített jobban, Nico Rosberg hullámvasútja pedig csak a szezon utolsó versenyein ért fel a csúcsra, amikor zsinórban három alkalommal tudott győzni, az egész szezont nézve a brit egyértelmű vereséget mért többször megingó német csapattársára. Azonban hiába szereztek a tavalyinál is több pontot az Ezüst Nyilak, ennek ellenére bátran állítom, hogy a tavalyi szezonban meggyőzőbb volt a teljesítményük. Noha a 2014-es esztendőhöz hasonlóan idén egyszer kaptak ki időmérőn, három alkalommal versenyen, viszont a két év között annyi a különbség, hogy idén a Ferrari a Maláj Nagydíjat leszámítva, Magyarországon és Szingapúrban erőből verte le a Mercedest, akárcsak egy taxiórát, míg tavaly hol a német márka műszaki hibái, hol egy taktikai ballépés a részükről, vagy egy Rosberg - Hamilton baleset segítette Daniel Ricciardót három futamgyőzelméhez. Mostantól kezdve pedig nem árt, ha a Mercedesnél felkötik a nadrágot, mert könnyen megeshet, hogy a jövő évben a Ferrari már a nyakukon lesz, főleg úgy, ha egy olyan ugrásszerű előrelépést produkálnak az olaszok, mint ahogy azt 2014-ről 2015-re tették, de ez már a következő bekezdéshez tartozik.

  2. Ferrari, 428 pont
    f1-malaysian-gp-2015-sebastian-vettel-scuderia-ferrari.jpg
    A Ferrarinál pedig a változásoknak pozitív eredménye lett, elsősorban Sebastian Vettel érkezése tett jót a csapatnak, ugyanis idén csak ő tudta megrángatni a Mercedesek bajszánál, míg Kimi Raikkonen még csak a német árnyékába sem ért... Egy biztos, a csapaton nem múlt, mert elképesztő előrelépést produkáltak, tavaly egy győzelem nélküli szezont abszolváltak a konstruktőri bajnokságot a 4. helyen zárva. Ezt az idei évre három győzelemre és egy konstruktőri ezüstéremre cserélték. Sebastian Vettel pedig a csapat javulását maximális mértékben kihasználta, valósággal újjászületett az olasz légkörben és háromszor nyert futamot (Malajzia, Magyarország, Szingapúr) és egyszer időmérőt (Szingapúr); egyszerűen látni lehetett rajta, hogy élvezi a versenyzést, igaz, a mexikói hétvége rémálomszerűen sikerült a számára, de egész éves eredményességét elnézve véleményem szerint szemet hunyhatunk efölött. Mindeközzben Kimi Raikkonen szezonját abszolút hullámvölgyként írhatnánk le, ehhez pedig hozzájárult a finn Jégember csapattársánál lassabb tempója, és a számos hibája, és pontszámokban is jelentősen lemaradt a 2007-es világbajnok.

  3. Williams, 257 pont
    f1-abu-dhabi-gp-2015-valtteri-bottas-williams-fw37.jpgHa a csapatok között kiosztanánk az "Év csalódása" címet, arra a McLaren után a második jelölt a Williams lenne, a konstruktőri bronz ellenére. Bokszbakik, szürkeség - ezt a két jelzőt aggathatnánk a grove-i csapat idei teljesítményére. Nemhogy előrébb léptek volna, a dobogók számát illetően is hátráltak nagyjából két lépést. Ami a pilótákat illeti, Bottas és Massa is nagyjából azonos teljesítményt nyújtottak, noha a finntől arra lehetett számítani, hogy rendesen el fogja kalapálni a brazilt, de aztán volt egy olyan, több futamon át tartó időszak, amikor a brazil egyértelműen a finn előtt volt a pontversenyben, de Bottas jobban hajrázott az év második felében.

  4. Red Bull, 187 pont
    f1-russian-gp-2015-daniil-kvyat-and-daniel-ricciardo-red-bull-racing_1.jpg
    Hát ami a Red Bullt illeti, az idei év abszolút nem úgy sikerült, ahogy azt Milton Keynes-ben eltervezték. Alapvetően visszaesett a bikák teljesítménye, ráadásul a Renault idei évben is lassú, valamint megbízhatatlan erőforrása is inkább hátráltató tényezőként szolgált, emiatt volt is bőven összezördülés az osztrákok és a franciák között, melynek végeredménye végül nem úgy alakult, mint ahogyan vártuk volna: újraházasodás lett a Red Bull motorkérdése körüli, hónapokon át tartó huzavona vége. A versenyzők, Daniel Ricciardo és a csapathoz újonnan csatlakozó Daniil Kvyat pedig szépen teljesítettek idén, rájuk aligha lehet panasz, mivel mindketten kiegyensúlyozottak voltak 2015-ben, noha az év végi értékelésben Kvyat 3 ponttal Ricciardo előtt zárt, mondjuk teljesen megérdemelten, mivel az orosz pilóta nagyon sokat fejlődött idén, a Hungaroringen meg is szerezte élete első dobogós helyezését, sőt, Mexikóban is majdnem a TOP 3-ban zárt. Az ausztrál pilóta pedig Magyarországon 3. lett, Szingapúrban a 2. helyen ért célba. Ugyanakkor emberileg is nagyon jól helyt álltak a pilóták, ugyanis néhány bohém pillanattal mosolyt csalt az arcunkra Ricciardo és Kvyat.

  5. Force India, 136 pont
    f1-mexican-gp-2015-nico-hulkenberg-sahara-force-india-f1-and-sergio-perez-sahara-force-ind.jpg
    Furán fog hangzani, de csapatok terén nekem az idei év egyik, hanem a legnagyobb meglepetését a Force India produkálta. Az idei évben az indiai-brit istálló konkrétan a mélygarázsból emelkedett fel a mezőny első felébe. Még két héttel az Ausztrál Nagydíjat megelőzően is bizonytalan volt az indulásuk anyagi gondok okán. Arról már nem is beszélve, hogy az új autó érkezése is elcsúszott a szélcsatorna körüli problémák miatt. Azonban valami csoda, meg Bernie Ecclestone pénztárcája folytán a Force India rajthoz tudott állni Melbourne-ben, igaz az autó nem volt valami nagy etalon, végül a megváltást a "B"-konstrukció jelentette, amely Spielbergben debütált. Ettől a ponttól kezdve véget ért az amúgy is közkedvelt középcsapat szenvedése, és pilótáik, még ha sok esetben felváltva is, de rendszeres tagjai voltak a TOP 10-es listáknak. Végül Brazíliában meg is kezdődhetett az örömünnep, ugyanis ekkor biztosította be a konstruktőri bajnokságban az ötödik helyet a silverstone-i alakulat, amely 2008 óta tartó fennállásuk legjobb eredménye volt. Utoljára ilyen előkelő pozícióban még a jogelőd Jordan Grand Prix zárt 2001-ben, ennél eredményesebbek pedig 1999-ben voltak utoljára, amikor harmadikok lettek. Csapaton belül pedig kisebb meglepetésre Sergio Perez majdnem, hogy tropára verte Nico Hülkenberget, aki egyébként idén egy másik szakágban, a Megbízhatósági Világbajnokságon aratott nagy sikert a Le Mans-i 24 óráson. Az év első harmadában meg a Le Mans-i sikert követő hetekben még a német kezében volt a stafétabot, amely a nyári szünet folyamán átvándorolt Sergio Perez kezébe, és amíg a mexikóit tündökölni láttuk, sőt, Szocsiban meg is szerezte a Force India történetének harmadik dobogós helyezését, addig a németet esni-kelni. Majd az év végére volt nagyjából kiegyenlítődtek a csapaton belüli erőviszonyok, azonban ekkorra "Checo" már meglógott csapattársa elől az összetettben. 

  6. Lotus, 78 pont
    f1-belgian-gp-2015-romain-grosjean-lotus-f1-e23_1.jpg
    A Lotus esetében már a világ nyolcadik csodájának számít, hogy nagy nehezen, de túlélte az évet. Véleményem szerint azon sem lepődtünk volna meg, ha az enstone-i gárda még év közben leengedi a rolót, ugyanis anyagi helyzetük, és az az által okozott kellemetlen helyzetek már-már kínosak voltak. Azért a pozitív meglepetésből is jutott a fekete-arany istállónak, Romain Grosjean belgiumi harmadik helye révén. Pastor Maldonado pedig - a csapat pénztárcáját nem kímélve - jó szokásához híven zúzta az autókat, a pontversenyben pedig jelentősen alul maradt francia csapattársával szemben, aki jövőre már a Haas színeiben fog versenyezni, míg Maldonado a gyári Renault pilótája lesz, amely a csapat felvásárlásával egy csődöt előzött meg.

  7. Toro Rosso, 67 pont
    f1-brazilian-gp-2015-sergio-perez-sahara-force-india-f1-vjm08-and-max-verstappen-scuderia.jpg
    A Toro Rossót akár az év legpechesebb csapatának is nevezhetnénk, ugyanis Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. révén egy nagyon erős páros állt rendelkezésükre idén, valamint egy kiváló karosszéria, azonban a Renault-motor konstans gyengélkedése és megbízhatatlansága miatt a megszerzett pontok száma egy percig sem tükrözi a valóságot, ugyanis, ha szívünkre tesszük a kezünket, és belegondolunk abba, hogy mi lett volna, ha nincs az a sok gond a franciák erőforrásával, akkor a konstruktőri 6. hely mindenképpen meglett volna. Az újonc pilótákból álló duó pedig kitűnő választás volt, és még a legjobban károgó kritikusokat is meggyőzte elsősorban Max Verstappen kiemelkedő teljesítménye, valamint zseniális előzési manőverei, azonban Carlos Sainz Jr. is jól abszolválta első szezonját. A pilótapáros marad, a karosszéria jó lehet jövőre is, lesz egy 2015-ös Ferrari-motorjuk, a többi meg már a jövő zenéje...

  8. Sauber, 36 pont
    f1-singapore-gp-2015-felipe-nasr-sauber-c34_1.jpg
    Tündérmeseként indult, unalmas könyvként ért véget. Röviden így lehetne összefoglalni a Forma-1 negyedik legnagyobb múltú csapatának a 2015-ös szezonját. Remek évkezdetet produkált a Sauber egy pont nélküli szezon után, azonban egy pár futam elteltével eléggé masszívan leeresztett az a lufi. Onnantól pedig morzsánkét jött néha-néha 1-2 pont, jobb esetben valamivel több. Azonban ez az év akárhogyan is nézzük még a 2013-as szintet sem éri el, amikor Nico Hülkenberg javarészt egymaga gyűjtögette a pontokat a svájciaknak. Felipe Nasr azonban mindennek ellenére elmondhatja magáról, hogy jól sikerült a bemutatkozó éve, ugyanis a csapat pontjainak a nagyját ő szerezte, ezzel alaposan beledöngölve a földbe másodéves csapattársát, Marcus Ericssont, aki csak a Manorokat, meg az Ausztrál Nagydíjon majdnem rajthoz álló Kevin Magnussent tudta megelőzni a ponttabellán, mint utolsó pontokat szerző pilóta.

  9. McLaren, 27 pont
    f1-brazilian-gp-2015-fernando-alonso-mclaren-mp4-30-stops-on-the-circuit.jpg
    Lidércnyomás. Röviden így jellemezhetnénk a McLaren idei szezonját. A wokingi istállónak egyelőre nem annyira jött össze ez a Hondával való újraházasodás, ugyanis a japánok erőforrása idén tetű lassú volt, és még megbízhatatlan is. Japánban pedig Fernando Alonso joggal kiabálta azt a csapatrádióban, hogy "GP2 engine, GP2... Argh...". A pár sorral feljebb lévő kép pedig tökéletesen leírja a wokingi gárda 2015-ös évét, némi túlzással a pilóták több időt töltöttek a pálya szélén, vagy a bokszban, mint a pályán, alkalmasint "versenytempóban". A legjobb helyezés egy 5. hely lett idén, amit Fernando Alonso ért el a Hungaroringen. Amúgy a McLaren az év végén 9. lett, és a gyengélkedő, lassan már-már haldokló forma miatt sok szponzort bukott. Ha a 2016-os év is ilyen lesz, akkor az már egyenesen kétségbeejtő lesz.

  10. Manor, 0 pont
    f1-abu-dhabi-gp-2015-roberto-merhi-manor-marussia-f1-team.jpg
    Hát, a Manor szezonját eléggé nehézkes összefoglalni, ugyanis már az is egy csoda volt, hogy a harmadik versenytől kezdve két autóval ott tudtak lenni a rajtrácson, noha tavalyi Ferrari-motorral, így a dinningtoni istálló autója sok mindenre nem volt alkalmas. A csapatnál megforduló három pilóta (Will Stevens, Roberto Merhi, Alexander Rossi) inkább turistáskodni tudott a pályán. Jövőre azonban már jön az új autó, Mercedes-motorral, hátha ez a párosítás felemeli a Manort a középmezőnybe.

Az év legjobb pilótája: Sebastian Vettel 10/10 

f1hungarian-gp2015racewinnersebastianvettelferraricelebratesonthepodium.jpg

Sebastian Vettel az idei évre átigazolt a Ferrarihoz a Red Bulltól, melytől négy világbajnoki évet követő felemás érzésekkel teli szezon után távozott, azonban ez az évtized egyik legjobb átigazolása volt. A 28 esztendős német pilóta valósággal újjászületett a Ferrarinál, új erőre kapott, persze jó motiváció volt számára a Ferrari ugrásszerű előrelépése. Talán azt is kijelenthetjük, hogy a 2015-ös esztendőre a patinás olasz márka fejlődött a legtöbbet. A Ferrari tavaly a mezőnyben csak a negyedik lett a konstruktőrök kiírásában, ráadásul több, mint két évtized óta először zártak győzelem nélkül egy szezont. Ehhez képest az idei évben stabilan volt a második legjobb csapat a Mercedes mögött, sőt, a szezon több pontján meg is közelítették a német bajnokcsapat, olyanra is volt példa, hogy előttük zártak. 

Vettel kísértetiesen úgy mutatkozott be az olaszoknál, mint ahogyan azt anno, 1996-ban tette Michael Schumacher mind a ketten 3 győzelmet szereztek 13 futam elteltével, nem mellesleg 27 éves korukban igazoltak a Ferrarihoz. Viszont a négyszeres világbajnok lelkesedésével, szorgalmával, motiváltságával és eléggé figyelemre méltó teljesítményével meglehetősen gyorsan lopta magát a tifosik szívébe. A német pilóta idén 13 alkalommal állt dobogón, és ami még jobban az ő mutatóin javít, hogy Kimi Raikkonen mindössze csak háromszor végzett a TOP 3-ban. Mindeközben Sebastian Vettel a Ferrari időmérős nyeretlenségi sorozatát is megtörte, amikor Szingapúrban megszerezte a pole pozíciót, ilyen tettre utoljára Fernando Alonso volt képes, a 2012-es Német Nagydíjon.

2015 öt legjobb pilótája: Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Max Verstappen, Sergio Pérez.

Az év újonca: Max Verstappen 10/9,5

f1-japanese-gp-2015-max-verstappen-scuderia-toro-rosso_1.jpg

Nagy dobra verték az érkezését, nem hiába. Bombaként robbant be a Forma-1-be a széria valaha volt legidősebb pilótája, a holland Max Verstappen, aki az Ausztrál Nagydíjon 17 évesen és 164 naposan ejtette meg a bemutatkozását, aligha produkálhatott volna ennél látványosabb debütáló szezont. Tapasztalt pilótákat megszégyenítő, profi manővereivel hívta fel magára a figyelmet a Toro Rosso volánja mögött a korábbi Forma-1-es pilóta, Jos Verstappen fia, melyekkel még legnagyobb kritikusaitól is kivívta az elismerést. Azonban a nullázások/kiesések száma igencsak sokat csorbított a pontmérlegén, ezek javát elsősorban az erőtlen, mindemellett megbízhatatlan Renault-motornak köszönhette. Versenyen idén csak kétszer láttunk önhibájából kiesni: Monacóban és Silverstoneban, habár előbbi esetben nem ő volt 100%-osan a vétkes, de javarészt igen. Azonban ezt a két malőrt káprázatos teljesítményével abszolút a feledés homályába száműzte és átadta a múltnak. Az egy dolog, hogy eléggé elkalapálta az amúgy szintén nagyon tehetséges csapattársat, Carlos Sainz Jr.-t, de idén nem egyszer volt arra példa, hogy lélegzetelállító előzésekkel csempészett némi színt a versenyekbe, sőt, még a sportág "nyugdíjas" frontjának is tudott meglepetést okozni. Legjobb eredményeként a 4. helyet tudja felmutatni, melyet kétszer ért el, a Hungaroringen és Austinban. Érdemes megjegyezni, hogy ezen a két helyszínen, az izgalmas futamok alakulását figyelembe véve, még a pódium legalsó foka sem lett volna teljesen elérhetetlen. Egyértelmű, hogy a jövőben még fog fejfájást okozni a nagyoknak, de ez már abszolút a jövő zenéje...

Az év csalódása: Kimi Raikkonen 10/5,5

f1-japanese-gp-2015-kimi-raikkonen-ferrari.jpg

Minő sajnálatos, hogy ezt a címet egy sajátos karakterű, közkedvelt világbajnok, Kimi Räikkonen kapta meg. Azonban az "Év csalódása" titulust rajtunk kívül még sokan utalták a 2007-es finn VB-győztesnek. Räikkonen tempója csúnyán alulmaradt Vettelével szemben, ez pedig a kettejük közti, igencsak gigantikus pontkülönbség is tükrözi. Eléggé beszédes adat az, hogy Vettel a 278 pontjával összesen 1,853-szor annyi pontot szerzett, mint a 150 pontos Räikkonen. Amikor pedig a finn világbajnokban a szezon utolsó harmadában fellobbant a tűz, túlontúl nagyokat kockáztatott, gondolva itt a Bottasszal való ütközésre például, Oroszországban és Mexikóban. A Ferrari azonban még jövőre is adott egy esélyt az egyik legnagyobb szurkolói táborral rendelkező versenyzővel, azonban ez az az esély, mellyel már élni kell, nincs mese. Amit azonban el kell ismerni, hogy emberileg sokat fejlődött Räikkonen, aki sokkal inkább rajongóbarát lett, minden bizonnyal kedvese, Minttu Virtanen, és első közös gyermekük, Robin terelte rá erre az útra.

Az év legjobb futama: Magyar Nagydíj

Minden bizonnyal ebben mindannyian egyetértünk, hogy az idei év legjobb, legfordulatosabb, és talán legérzelmesebb versenyét a mezőny Hungaroringen produkálta.

f1hungarian-gp2015thedriversobservethetributetojulesbianchionthegrid_1.jpg

A pilóták között érezni lehetett az összetartást, amelynek legfőbb oka a Jules Bianchi halála okozta sokkhatás volt. Az izgalmak pedig a versenyen bújtak elő, már a rajtnál...

f1hungarian-gp2015racewinnersebastianvettelferrarisf15tcelebratesinparcferme.jpgZseniális rajttal keltette fel a hungaroringi nézőközönség figyelmét a két Ferrari Vettellel és Räikkonennel, akik lerajtolták a Mercedes duóját, melynek egyre inkább csökkent az esélye a futamgyőzelemre a verseny előrehaladtával, sőt, a történések még inkább beleültették a libikókába Lewis Hamiltont és Nico Rosberget, akik még a legjobb ötből is kipottyantak. Az előzések, a koccanásokkal záruló csatározásokból és a balesetekből pedig mit sem érzékelt a Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel, aki magabiztos fölénnyel aratott győzelmet a 30. Magyar Nagydíjon, amely garantáltan felejthetetlen maradt. Sőt, a német pilóta még azon nemes, és ilyenkor természetes gesztust is megtette, hogy a július 17-én elhunyt Jules Bianchinak ajánlotta a győzelmet, aki valamilyen szinten mindig is a Ferrari családjához tartozott.

A Magyar Nagydíj eseményeit élő szöveges közvetítésünk segítségével ezen a linken lehet újból átélni.

2015 öt legjobb futama: Magyar Nagydíj, Amerikai Nagydíj, Brit Nagydíj, Maláj Nagydíj, Szingapúri Nagydíj.

Az év tragédiája: Jules Bianchi halála

f1-belgian-gp-2014-jules-bianchi-marussia-f1-team_1.jpg

Egy katasztrofális hír rendítette meg az autó-motorsport világát július 18-ára virradóan, miszerint Jules Bianchi 07.17-én éjszaka, 9 hónap és 12 nap után feladta küzdelmet, és eltávozott az élők sorából. Kivétel nélkül mindenkit megrázott ez a tragédia, köztünk minket kifejezetten. Egyértelmű, hogy az a suzukai futam egy jövőbeni bajnok életét követelte, kinek már meg volt tervezve a Forma-1-es karrierje, miszerint előbb-utóbb a Ferrarinál köthetett volna ki, melynek versenyzői akadémiájának első szerződtetett pilótája volt, 2009-től. Az FIA megtette azt a nemes gesztust, hogy a 17-es rajtszámot örökké a francia versenyzőnek tulajdonította, ennek köszönhetően pedig végleg összeforrt ez a szám Bianchi nevével, még ha Jules-nek anno, 2014 előtt csak negyedik opció volt az. 

f1-july-silverstone-testing-2014-jules-bianchi-ferrari-f14-t-test-driver.jpg

Isten veled, Jules!

Az év legmeghatóbb pillanata: Jules Bianchi temetése

f1funeral-of-jules-bianchi2015jeanericvergnefelipemassapastormaldonadocarrythec.jpg

Amikor Jules Bianchi koporsóját cipelték pilótatársai a francia versenyző temetésén, Nizzában. Többek között Jean-Éric Vergne, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Adrian Sutil, Romain Grosjean és Sebastian Vettel. Óriási respect!

További képek a temetésről: I., II., III.

Az év legviccesebb pillanata: Ricciardo és Kvyat tánca, Amerikai Nagydíj - időmérő

És akkor itt az ideje 1-2 szép, mókás emlék felidézésének, melyből azért volt bőven, főleg a rendhagyó USA-időmérőnek köszönhetően, éppen emiatt az itt történtekből válogattam. Személyes kedvencem az volt, amikor a Red Bull pilótái, Daniel Ricciardo és Daniil Kvyat táncoltak egy jót:

F1 2015 USA GP, Időmérő - Ricciardo és Kvyat táncra perdültek!

#F1 - Íme Ricciardo és Kvyat esőtánca, VIDEÓN!!!!

Szerző: Braking News F1, 2015. október 24.

 

Az év legviccesebb pillanata 2.0: A McLaren beváltotta ígéretét!, Brazil Nagydíj - időmérő

ctysvwkucaatqbi.jpg

 Fotó: Formula 1 / Twitter

Az idei évet végigszenvedő McLaren még az év első negyedében tett egy olyan ígéretet, hogy a szezon végéig dobogóra állnak. Végül erre sor került, csak nem úgy, ahogy kellett volna, de ennek ellenére az év egyik legjobb pillanata volt. Button és Alonso a brazil időmérőn brahiból felálltak a dobogóra, mondván, már úgyis olyan régen voltak ott. Videón is megtekinthető az "áttörés":

F1 - A McLaren, Button és Alonso visszatértek a "dobogóra"!

#F1 - VIDEÓ: Fernando Alonso és Jenson Button beváltották a McLaren ígéretét, és év vége előtt felálltak a dobogóra! :D :D :D

Szerző: Braking News F1, 2015. november 14.

 

Az év előzése: Max Verstappen vs. Sergio Perez, Brazil Nagydíj 

Ez egy nagyon mesteri, szépen kivitelezett manőver volt Max Verstappen részéről Interlagosban. Saját maga is bevallotta, hogy ezen előzési módot Schumacher és Raikkonen 2012-es csatájából merítette. Hát, szó se róla, szépen ki tudta vitelezni a Toro Rosso tinipilótája is, letéve egy újabb bizonyítékot az asztalra, hogy igenis, nem volt korai a Forma-1-ben való debütálás.

Az év rádiós üzenete: Fernando Alonso, Japán Nagydíj - futam

Ez egy igencsak megosztó rádiózás volt a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso részéről, aki a futam kellős közepén kelt ki magából, miután Suzukában is konstatálta, hogy mennyire erőtlen a Honda-motor, ez eléggé emlékezetes volt. Mondjuk az időzítés meglehetősen szerencsétlen volt, hisz ez a monológ pont a Honda hazai pályáján zajlott le. Azonban sokan igazat adtak Alonsónak, és csak kevesen vetették meg emiatt a beszólás miatt.

Az év legkínosabb pillanata: Lewis Hamilton, Olasz Nagydíj

conuqezu8aakknu.jpg

Fotó: Formula 1 / Twitter

A kép, amely arról tanúskodik, hogy Lewis Hamilton nem vette le a sapkáját, amikor a mezőny egyperces néma csenddel tisztelget Justin Wilson emléke előtt az Olasz Nagydíjat megelőzően, a versenyzői parádé kezdete előtt. A brit kétszeres világbajnok később igyekezett bocsánatot kérni, és mentséget találni mulasztására, hát utóbbi nem igazán sikerült, ugyanis azt mondta, hogy nem tudta, hogy már zajlik a megemlékezés, mivel zenét hallgatott. Ha élesebb szemű Olvasóink jobban megnézik a fenti képet, akkor észrevehetik, hogy semmilyen jel nem utalt arra, hogy a Mercedes brit versenyzője bármit is hallgatna, mivel semmi sem volt bedugva a fülébe, szóval Hamilton tézise itt megbukott.

+ Az év összefoglalója:

Ezt a címet kétségtelenül a BBC csapata nyerte, ugyanis egy nagyon pofás videót kreáltak a 2015-ös Forma-1-es szezonból. Személy szerint sajnálni fogom, ha a brit csatorna úgy dönt majd egyszer csak, hogy a továbbiakban már nem kívánja közvetíteni a királykategóriát, pont ezek miatt az összefoglalók, valamint a Ben Edwards - David Coulthard kommentátorpáros is remekül megállta a helyét az elmúlt 4 szezonban. Íme akkor az a videó:

F1 - 2015 Összefoglaló, BBC.

#F1 - VIDEÓ: Egy fenomenális összefoglaló a 2015-ös szezonról a BBC által! Érdemes megnézni! :)Zene: Sigma - Coming Home feat. Rita OraA jogok a FOM-ot és a BBC-t illeti. © FOM, BBC

Szerző: Braking News F1, 2015. december 1.

 

Ezzel a bejegyzéssel pedig végleg búcsúzunk a 2015-ös Forma-1-es szezontól, és izgatottan fogjuk várni, hogy mit hoz a 2016-os év. Ezennel a Braking News F1 csapata nevében szeretnék minden kedves Olvasónknak áldott, békés karácsonyi ünnepeket, és kiváló Forma-1-es futamokban gazdag, boldog 2016-os esztendőt kívánni!

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr348132296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása