F1 - KÁOSZ A 30. MAGYAR NAGYDÍJON, VETTEL A GYŐZTES A KÉT RED BULL ELŐTT!

sebastian_vettel_f1_grand_prix_hungary_es88r6qkwsml.jpg

Sebastian Vettel életében először nyert a Hungaroringen, megelőzve az élete első dobogós helyezését megszerző, red bullos Daniil Kvyatot és a csapattársát, Daniel Ricciardót. Max Verstappen pedig 17 évesen a negyedik helyen zárt a Toro Rossóval! Elképesztő jubileumi, 30. Magyar Nagydíj volt ez!

A 30. Magyar Nagydíj előtt negyed órával a pilóták körbeállva tisztelegtek a múlt hét pénteken elhunyt Jules Bianchi emlékének egy egyperces csenddel.

És akkor nézzük a magyarországi futam történéseit, hiszen volt azokból bőven! Már a rajtnál voltak fennakadások, kezdve azzal, hogy Felipe Massa először rosszul parkolt fel a rajtrácsra, emiatt pedig még egy formációs körre kénytelen volt elmenni a mezőny, melynek következtében a 70 körös Magyar Nagydíj 69-re rövidült. A brazil pilótát pedig egy öt másodperces büntetéssel sújtották az apró baki miatt.

Másodjára is felállt a mezőny a rajtrácsra, azonban a lámpák elalvását követően nem várt izgalmak következtek. Lewis Hamilton csúnyán elszúrta a startot, amelynek köszönhetően Rosberg és Vettel közrefogták a címvédőt, majd az egyes kanyar külső ívén a két Ferrari az élre tört Vettellel és Raikkonennel. A két piros autó mögött pedig az Ezüst Nyilak fordultak, Rosberg-Hamilton sorrendben. Azonban az éllovas kálváriája nem ért véget azzal, hogy az elsőről a negyedik helyre csúszott vissza, mivel az angol nagyon elfékezte a 6-os kanyar bejáratát, megcsípte a füvet, és át kellett, hogy vágtasson a sóderágyon, ami miatt a 10. helyig esett vissza.

Utána a verseny néhány kör erejéig lecsendesedett, majd végül a 10. körben újra beindultak az események, mivel Ricciardo egy nagyon kemény, kifékezős manőverrel utasította maga mögé Nico Hülkenberget, mindemellett pedig Hamilton nagy nehezen, egy kis kontakttal, de legyűrte Felipe Massa Williamsét.

Három körrel később pedig Lewis Hamilton agresszivitása Sergio Perezre is lecsapott, akinek még pislogni sem volt ideje, hiszen a Mercedes britje hatalmas tempófölénnyel hagyta faképnél a mexikói pilótát. Ezután, a 14-24. kör között pedig rendben lezajlottak a kerékcserék.

Pastor Maldonado pedig akcióba lendült, megtalálta a régi, ismert kamikaze formáját, és a 19. körben, az 1-es kanyarból kigyorsítva kitessékelte Sergio Perezt a pályáról, aki meg is pördült. A venezuelai vitéz öt körrel később meg is kapta méltó büntetését, a bokszutca-áthajtásos büntetést. Azonban csakhogy teljes legyen a Lotus "drámája", Grosjean öt másodperces büntetést kapott, mivel szerelői csapata veszélyesen engedte ki a francia pilótát a garázs elől.

A 29. körben folytatódott Hamilton vadászata, és Daniel Ricciardo volt az angol következő áldozata, akit nagyon keményen körbeautózott. Nem sokkal később pedig megtörtént a második, tervezett kerékcsere-hullám, és nyugodtabb körök következtek ismételten.

Legközelebb akkor kaphattuk fel igazán a fejünket, amikor a finn Kimi Raikkonen jelentette csapatának, furcsa hangot hall az autójából, és veszített az erőből. Körökkel később a finn kijött a bokszba egy újraindításra, ami nem oldotta meg az MGU-H-problémáit, így a Jégember 12 körrel a leintés előtt fel is adta a versenyt.

Az események azonban a 43. körben pörögtek fel, amikor Nico Hülkenberg autójáról csakúgy leesett az első szárny és beszorult VJM08-as alá, amelyet hiába próbált megzabolázni a német pilóta, a gumifal állította meg a versenygépet. Először a Virtuális Safety Car lépett érvénybe, majd a célegyenesben lévő törmeléktenger miatt a Bernd Mylander vezette biztonsági autót is be kellett küldeni. A Mercedes AMG GT S pedig csak a 48. kör végén ment vissza a depóba. 

Az újraindítás ennél őrültebb aligha lehetett volna. Az első kanyarban Rosberg elment Raikkonennek, ahogyan Hamilton Ricciardónak. Azonban az 1-es kanyarban Hamilton nekiment Daniel Ricciardónak, mindkettejük autója megsérült, azonban Ricciardo valamilyen szinte megúszta, míg Hamilton nem, mivel az angolra ráesett 3-4 versenyzőtársa. De ez még semmi sem volt, ahhoz képest, ami ezután jött Hamiltonnak: megsérült első szárnya miatt orrkúpcserét kellett beiktatni a Mercedesnél, majd a britet még egy áthajtásos büntetéssel is sújtották a stewardok.

Az ötös kanyarban pedig Bottas és Verstappen között volt egy kontakt, amikor a williamses más ívről fordulva becsukta a kaput a holland tinipilóta előtt, és lerántotta a bal oldali szárnyvéglapot, amely miatt Bottas Pirellije defektet kapott.

Az 57-58. körben két büntetést is kiosztottak a versenybírák. Az egyik Pastor Maldonadónak, a másik Max Verstappennek jutott, mivel túl gyorsan hajtottak a pitben, illetve a VSC-fázis ideje alatt, azonban utóbbinak meg sem kottyant az áthajtásos büntetés, mivel ennek dacára az ötödik helyen tudta folytatni a versenyt.

Folyamatosan zajlottak az előzések, de az igazán vérre menő csaták az utolsó körökben történtek. Daniel Ricciardo már körök óta kóstolgatta Nico Rosberg Mercedesét, amikor az ausztrál a 64. körben bevetődött Nico Rosberg mellé, azonban nagyon csúnyán elfékezte magát, így le is csúszott az ívről, illetve félig-meddig a pályáról. Ám, amikor visszasorolt volna a német mögé, Rosberg rárántotta a Mercedest Ricciardo Red Bulljára, melynek következtében sérült az ausztrál első szárnya, a bajnoki tabella második helyezettje pedig bal hátsó defektet kapott! Az esetet az FIA versenybalesetnek ítélte.

A verseny utolsó három körében még kiosztottak két 10 másodperces időbüntetést. Ebből az adagból természetesen nem maradhatott ki Pastor Maldonado, aki azért kapta, mert előzött a Safety Car-fázis alatt. A másik pedig a második helyen autózó Daniil Kvyatnak jutott, aki még korábban elhagyta négy kerékkel a pályát, mellyel előnyt szerzett, de ez a büntetés nem volt hatással az orosz második helyére a kalamajkának köszönhetően. 

Viszonylag kevés alkalommal láthattuk a televíziós közvetítésben Sebastian Vettelt, mert a ferraris pilóta magabiztosan menetelt karrierje 41. sikere felé, melyet a jubileumi 30. Magyar Nagydíjon meg is szerzett. A német pilóta először diadalmaskodott a Hungaroringen, viszont ezzel a sikerével az örökranglistán beérte a háromszoros világbajnok Ayrton Sennát.

A Ferrari német pilótája mellé a két Red Bull-versenyző állhatott fel a pódiumra. Daniil Kvyat élete első dobogós helyezését szerezte meg pályafutása során, míg Daniel Ricciardo a tavalyi győzelem után idén a 3. helyen látta meg a kockás zászlót. A három dobogós pilóta pedig Jules Bianchinak ajánlotta az eredményét.

A két Red Bull mögött pedig a Toro Rosso 17 éves pilótája, Max Verstappen ért célba, aki negyedik helyével élete legjobb eredményére tett szert, sőt, ha pódiumra állt volna a holland, akkor élete 10. Forma-1-es versenyén beállította volna édesapja, Jos Verstappen pályafutásának legjobb eredményét, amely két harmadik hely volt, az 1994-es Magyar (!) és az úgyszintén 1994-es, Belga Nagydíjról.

A McLaren-Honda a tegnapi kudarc után ma az idei év legjobb napján van túl, miután pilótáik Fernando Alonso és Jenson Button az ötödik és a kilencedik helyen értek célba! A két MP4-30-as között zárt a két mercedeses, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, illetve a szendvicsükben lévő Romain Grosjean. Bár meglehetősen váratlan módon, Hamilton 4 ponttal ugyan, de növelte előnyét az összetettben. A 10. helyen a sauberes Marcus Ericsson zárt.

Egy roppant fordulatos, eseménydús Magyar Nagydíjat tudhatunk magunk mögött, most azonban a Forma-1 számára jön a nyári szünet melyről augusztus második felében tér vissza, amikor Belgiumban fognak megmérkőzni a versenyzők.

A 30. Magyar Nagydíj végeredménye: 

Fotó: Zimbio.com

Kováts Olivér 

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr207656236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása