F1: Van, amiben egyetért a Red Bull és a Mercedes főnöke

Egyik élcsapat vezetője sem tartja korrektnek, hogy közösségi médiában terjedő felvételek alapján kapnak fel ügyeket, viszont elismerik, hogy a releváns csatornáknak elérhetővé kellene válniuk az ítélethozók számára.

m286350.jpg

Korai lenne kijelenteni, hogy elásta a csatabárdot a Red Bull és a Mercedes, hiszen a következő két hétvégén még ádáz küzdelmet vívnak egymás ellene a világbajnoki címért. Idén már csak Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban fog versenyezni a Formula–1, a harc pedig továbbra is nyitott mind a versenyzők, mind pedig a csapatok pontversenyében: előbbiben 8 ponttal vezet Max Verstappen Lewis Hamilton előtt, míg a Mercedes 5 ponttal előzi csupán a Red Bullt.

A két élcsapat a pályán és azon kívül, sok esetben a zöldasztalnál is egymásnak feszül, egyvalamiben viszont egyetértenek. Mégpedig abban, hogy ezentúl közösségi médiában terjedő felvételeket nem lenne szabad bizonyítékként kezelni a döntéshozatalnál. Sok más szempontból is kifogásolták idén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkáját – többek között az ítélethozatal lassúsága miatt, ami miatt Michael Masi, a szövetség F1-es versenyigazgatója rögtön a stewardok védelmére kelt.

m288121.jpg

„Senki sem akarja, hogy a közösségi médiában jelenjenek meg új felvételek, és azok hirtelen új bizonyítékká váljanak, ezt tisztázni kell” – jelentette ki Toto Wolff még a katari hétvégén, mielőtt a Mercedes fellebbezését Max Verstappen védekezésére vonatkozóan visszautasították volna. „Remélhetőleg sikerül lefektetni a szabályzatban azt, mindenki beleegyezésével, hogy a stewardoknak hozzá kell férniük a releváns csatornákhoz.”

Ezzel arra utalt vissza Wolff, hogy Verstappen kérdőjeles megmozdulása kapcsán a holland előrefelé néző onboard-felvétele csak napokkal később került elő, így a futam közben a versenyfelügyelők enélkül állapították meg, hogy nincs szükség további vizsgálódásra.

si202111200118_news_1.jpg

A döntéshozatalok késlekedésre kapcsán aggodalmát fejtette ki Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is. Szerinte „ez veszélyt jelent az FIA számára”, mert idővel minden egyes incidenst megkérdőjelezhetnek. „És lesznek rá bizonyítottékok iPhone-okról vagy a nézők telefonjairól” – tette hozzá. Horner megkérdőjelezte azt is, hogy egyáltalán mennyire régi incidenseket vehetnek elő ilyen esetekben, mert ennyi erővel az isztambuli és a monzai ütközeteket is újra lehet tárgyalni. „Hol húzod meg a határt?” – tette fel a kérdést.

A mostani egyetértés pikantériája, hogy Verstappen brazíliai „szárnytapogatós” ügye épp egy nézői felvétellel pattant ki, ami miatt a hollandot végül 50 ezer eurós pénzbírsággal sújtották. Pedig Verstappen előtt is számos esetben lehetett látni, hogy a versenyzők előszeretettel vizsgálgatják riválisaik autóját: ebben élen járt Sebastian Vettel, aki a Red Bull-os, de főként a ferraris időkben szinte sport űzött más autók tapogatásából:

via GPfans.com

Fotó: Steve Etherington, Sebastian Kawka / Mercedes Media Database, Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr10016769310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása