Nem kevesebb mint tizenegy versenyző autójába helyezték be a harmadik, egyben utolsó büntetlenül felhasználható hajtásláncot a Formula–1-es Belga Nagydíj hétvégéje előtt. A Red Bull mellett már a Ferrarinál is számolnak a rajtbüntetéssel.
Mint arról a Braking News Motorsport is beszámolt, csütörtökön a Honda megerősítette, hogy két motort is elveszített a Red Bull a nyári szünet folyamán: Max Verstappené még a Brit, Sergio Pérezé pedig a Magyar Nagydíj első körében került javíthatatlan állapotba, így a hollandra és a mexikóira egyaránt rajtbüntetés vár a szezon második felében.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban az egyik friss dokumentumában megerősítette, hogy összesen tizenegy versenyzőnél éltek az utolsó „ingyencsere” lehetőségével. Pérezzel egyetemben a két Mercedes-, McLaren- és AlphaTauri-pilóta, Fernando Alonso (Alpine), Charles Leclerc (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin) és Nicholas Latifi (Williams) is megkapta a harmadik V6-osát a hétvége előtt – adta hírük a Motorsport.com.
A portál beszámolója szerint már csak az Alfa Romeo és a Haas versenyzői használják az idei második egységüket, mivel Verstappen, Sebastian Vettel (Aston Martin), Esteban Ocon (Alpine), Carlos Sainz Jr. (Ferrari) és George Russell (Williams) már korábban beszerelték a harmadik motort.
A legtöbb csapat futásteljesítmény szempontjából jól áll jelenleg, még az is elképzelhető, hogy három erőforrással abszolválják a rekordhosszúnak ígérkező szezont. A Red Bull mellett a Ferrarinál is számolnak a negyedik cserével, már csak azért is, mert az olaszok számos, már korábban elkészült, de még bevetésre váró fejlesztést terveznek élesíteni. Erre várhatóan az Olasz Nagydíj utáni időszakban kerül sor.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.