Új győztest avatott a Hungaroringen a túraautó-világkupa: fordított rajtrácsos pole-ját kihasználva megnyerte az első futamot Gilles Magnus, az Audi kettős győzelme pedig az utolsó körben úszott el. Mikel Azcona keményen versenyezve dobogóra állt, Michelisz Norbert is szépen hangolt az ő szempontjából igazán számító főfutamra.
Két belga és két francia versenyző várhatta az első két sorból a túraautó-világkupa első, fordított rajtrácsos versenyét a Hungaroringen. Az élről indulva Gilles Magnus megőrizte az első helyet a piros lámpák kialvása után, mögötte Frédéric Vervisch fordult el a másik Audival, valamint a regnáló bajnok Yann Ehrlacher. A Lynk & Có-s francia viszont elveszítette a hátvédjét nagybátyja személyében, Yvan Muller ugyanis kicsúszott a célegyenes végén, ami miatt a négyszeres világbajnok a mezőny végére esett vissza. A visszajátszásból egyértelművé vált, hogy Mikel Azconát akarta blokkolni az 1-es kanyarnál, de rajtavesztett, és lényegében saját magát forgatta keresztbe a Cuprán.
Jó rajtja mellett Néstor Girolami beragadásának és Muller kicsúszásának is köszönhetően remekül kezdte a versenyt Michelisz Norbert, aki a hatodik helyre zárkózott fel a nyolcadikról a lelátóról behallatszó dudaszóorkán közepette, miután kemény csatában maga mögött tudta tartani a szombati időmérőn pole-t szerző Rob Huffot. Meglehetősen harcias arcát mutatta az első körökben Tassi Attila is, aki a pályaismeretét kihasználva a pontszerzők között tudott maradni, pedig közben még Jean-Karl Vernay-jel is összeakadt. A Hyundai éllovas francia versenyzője több pozíciót is veszített, ezzel kicsúszott az első tizenötből.
A táv feléhez érkezve Magnus némi előnyre tett szert az élen, nagyjából két másodpercre szakította le magáról Vervisch-t. Ez a különbség azonban a 7-8. körben elapadt: Huff miatt gördült pályára a biztonsági autó. A Zengő Motorsport brit versenyzője kitört bal első kerékkel állt meg, miután a sikánban eltalálta a gumibálat – a leintés után a 2012-es világbajnok hibáját Zengő Zoltán csapatfőnök személyesen erősítette meg a Braking News Motorsportnak. Viszont örömre is volt ok a magyar csapat háza táján, mivel Azcona átvette a harmadik helyet az addig előtte autózó Ehrlacher-től.
Három körrel a leintés előtt engedték el újra a mezőnyt. Vervisch feltartóztatásának köszönhetően Magnus jelentős előnnyel fordult a rajt-cél egyenesre, Azcona hátránya már alulról súrolta a két másodpercet a mérőponton. Az utolsó előtti körben azonban elfékezte magát Vervisch, amivel igencsak nehéz helyzetbe hozta magát Azconával szemben, aki az utolsó körben próbálkozott is előzéssel.
Huff bálázott, Azcona viszont agresszív versenyzéssel nagyot kaszált.
Össze is ért az Audi és a Cupra kettejük csörtéje után, de a második szektor végén elvette a második helyet Azcona, a harmadik helyre pedig Ehrlacher kapaszkodott fel, és amíg Vervisch visszaszorult negyediknek, Magnus kényelmesen nyerte az első futamot, megszerezve pályafutása első győzelmét a bajnokságban Négyük mögött Thed Björk (Lynk & Co) futott, Michelisz pedig megtartotta a hatodik helyet. A másik két magyar pilótát, Tassit és Boldizs Bencét a 13. és a 17. helyen intették le a Hondával, illetve a Cuprával.
Az ETCR A-csoportjának szuperdöntőjével folytatódik a hungaroringi program, a WTCR második futamát pedig 15:15-től rendezik meg, ami hatványozottan jelentőséggel bír majd magyar szempontból, hiszen a zengős Huff az élről, Michelisz a harmadik helyről startol. Kérdés, hogy a 15 perces szervizidőszak elég-e ahhoz, hogy összerakják a Cupra első futóművét...
Fiatalok a dobogón, egy új győztessel középen.
Az első futam végeredménye:
Fotó: Papp Csaba / Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.