Sajtóértesülések szerint küszöbön a koronavírus-járvány miatti, újabb naptármódosítás: az idei Formula–1-es szezon a bajnokság legújabb versenypályáján érhet véget.
Már az év első felében is több ponton módosult, és várhatóan a folytatásban is változni fog a 2021-es Formula–1-es versenynaptár. Az egyik változást szinte már tényként kezeli az általában jól értesült RaceFans, miszerint Abu-Dzabi helyett az új, szaúd-arábiai pálya adhat otthont a szezonzárónak. A két helyszín megcserélésének hátterében az áll, hogy az Egyesült Arab Emírségeket a vörös zónába sorolta beutazás szempontjából az Egyesült Királyság, így onnan csak tíznapos karanténkötelezettséggel lehetne visszatérni.
Viszont amennyiben egy héttel korábban rendeznék az abu-dzabi versenyt, már a dzsiddai versenyhétvége előtt letelne a tíznapos karantén jó része. A szakportál megkeresésére ugyanakkor a szaúdi motorsportszövetség elnöke, Khalid Bin Sultan Al Faisa herceg úgy fogalmazott, hogy a szervezőket még nem keresték meg ezzel a kéréssel, így az ezzel kapcsolatos értesüléseket egyelőre nem tudja kommentálni. „Tudjuk, hogy Abu-Dzabi akarja tartani az utolsó versenyt. Nekünk úgy jobb, ha nem mi rendezzük azt, de ha ezzel tudunk segíteni a Formula–1-nek, egyeztethetünk velük” – tette hozzá.
Khalid herceg a Brit Nagydíjon bemutatkozó sprintkvalifikációról is beszélt: elmondta, nézőként és promóterként egyaránt élvezte az új, egyelőre kísérleti fázisban lévő formátumot. „Szerintem jó, ha több verseny van, valamint az, hogy szombaton több akció, mégis a rajtsorrendről szól. Az, hogy az időmérőn megszerzed a pole-t, nem jelenti azt, hogy a versenyt is onnan kezdheted, ami a csapatokra és a versenyzőkre is extra nyomást helyez” – taglalta, megjegyezve, hogy Szaúd-Arábiában is szívesen látná a sprintkvalifikációt.
A szakportál emellett az idei évre végleg lefújt Ausztrál Nagydíj pótlása kapcsán megjegyezte, hogy a melbourne-i pályát felváltva Katarba is ellátogathat a Formula–1. Mindenesetre Khalid herceg megerősítette: azzal sem keresték meg a szaúdi szervezőket, hogy – Ausztriához hasonlóan – egy második versenynek is adjanak otthont. A MotoGP-ben már több mint másfél évtizede szereplő losaili pályával akár tízéves szerződést is köthetnek, ám 2022 kihagyásával, hogy elkerüljék a labdarúgó-világkupával való ütközést.
Annak ellenére, hogy még a 2021-es idény kapcsán is sok a bizonytalan pont, német sajtóértesülések alapján már az is kiszivárgott, várhatóan hogyan kezdődik majd a 2022-es F1-es szezon. Ezek alapján két háromnapos gyakorlással hangolhat az új érára a mezőny, majd Bahreinben és a már említett szaúd-arábiai helyszínen venne villámrajtot az évad.
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.