A bajnoki tabella élére állt Tim Gábor

Az alábbiakban a versenyző médiacsapata által kiküldött sajtóközleményt közöljük, a tartalom szempontjából változatlan formában.

A hazai, Hungaroringen megrendezett első hétvége után Tim Gábor a bajnokság második helyén érkezett az ausztriai Red Bull Ringre, ahol a Swift Cup Europe idei második fordulóját rendezték. A második hétvégén tovább gyarapodott a mezőny, közel harminc autó várta a két versenyt. A hatszoros bajnok Tim mindkét versenyen dobogóra állt és vezeti a bajnokságot.

tim_redbull_2021_19.jpg

Az ausztriai hétvége programja sűrű volt, két nap alatt rendezték meg az edzéseket, az időmérőt és a két versenyt. Tim a kvalifikáción ugyan sokáig vezetett, a végén sokan előzték meg, így csak a nyolcadik rajthelyet szerezte meg. „Nem jól taktikáztunk. Azt vártuk, hogy egyre jobban elered az eső és teljes esős setuppal készültünk. Az elején jó is volt, de az eső alábbhagyott és elállt így lényegében lábon lőttük magunkat. Másik hibát is vétettünk, a végén kiálltunk a bokszba, pont mikor a legjobb volt a pálya, és sorra előztek meg minket. Nagyon sajnálom, mert meg lehetett volna szerezni az első helyet és a vele járó pontot” – bánkódott Tim az elhalasztott lehetőség miatt.

A szombati két versenyre is esőt jósoltak, ám a csapadék végig elkerülte a pályát, mikor a bajnokság mezőnye a pályán volt. Tim az első versenyen a nyolcadik helyről rajtolt, és nagy küzdelem árán tudott előrébb kerülni, végül második lett, de a nemzetközi értékelésben mégis győztesként állhatott a dobogóra. „A bajnokságban egyre több junior pilóta (16 év alatti) indul, ami nagyon jó. Ők ugyan nem kaphatnak az FIA bajnoki értékelésben pontokat, de ettől még meg kell küzdeni velük a pályán. Az első versenyen felértem a harmadik helyre, előttem Rácz Gergő és Bucsi Attila volt. Mindketten nagyon ügyes junior pilóták, Michelisz Norbi csapatában, a M1RA színeiben. Gergőt nagy nehezen sikerült legyűrnöm, nagyon gyors volt a kocsija az egyenesekben, nehéz volt megcsípni. Bucsi Attila addigra már nagy előnyt autózott ki, nem is tudtam volna utolérni, így elengedtem az üldözését, nem akartam jobban elhasználni a gumikat. Így ha a pályán nem is, de a bajnokság szempontjából győztem az első versenyen és átvettem a bajnokságban a vezetést” – foglalta össze az első verseny történéseit.

podium.jpg

A szombati második versenyre megfordult a rajtrács és Tim a hetedik helyről rugaszkodhatott neki a futamnak. Azonban a rajtnál hátrányba került, majd a Safety Car hajtott a pályára és újabb helyezést bukott. A futam második felére már a harmadik helyen autózott és ott is intették le. Az FIA-értékelést a második helyen zárta. „A rajt jól sikerült, de nem tudtam hármasba váltani, ketten elmentek mellettem. Majd belengették a sárga zászlót és az SC táblát. Meglepve tapasztaltam, hogy többen előzgetnek, sőt a célegyenesben néhányan összeütköztek. Én csak néztem, mint egy mozifilmet, mintha csak én láttam volna a sárga zászlókat. A Safety Car szakasz alatt is elmentek mellettem, ami megdöbbentett, de bíztam abban, hogy ezt majd büntetni fogják. Ez nem történt meg, A futam második felére Báldi Gergővel küzdöttem a harmadik helyért, de az Ő kocsija is piszok gyors volt az egyenesben, nem tudtam támadni. A harmadik hely jó, pláne, hogy ez a bajnokságban a másodikat jelentette” elemezte a második futamot.

A bajnokság második fordulója után, öt futamon van túl a mezőny, minden versenyen dobogóra állt Tim Gábor és már 16 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot. „Jó, hogy már most ekkora előnyünk van, de kicsit aggaszt, amit láttam a Hungaroringen és a Red Bull Ringen. Nem elég jó a tempónk az egyenesben. Nem tudok még szélárnyékban sem közelíteni néhány autóhoz. Vagy a többiek jöttek rá valamire, vagy a mi beállításainkkal van baj. Ezeket a turbós autókat nehéz jól vezetni, hogy a legjobb gyorsulást elérd. Ezen dolgoznunk kell még, mert gyors pályák jönnek, Salzburgring és majd Slovakiaring” – zárta le a hétvégét.

A Swift Cup Europe június 11-13-án folytatódik az ausztriai Salzburgringen.

A bajnokság állása:

pontok2sce.jpg

Fotó: Tim Gábor Média

Forrás: Bende Imre / Tim Gábor Média

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9316572728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása