Szép lassan éledezik a Hungaroring is, ahol ezen a hétvégén rendezik többek között a Swift Cup Europe szezonnyitóját is.
Swift Cup Europe: Piros zászló vetett véget az izgalmas magyar csatának
- Lengyel Ádám, Tim Gábor és Bucsi Attila szenzációs csatát vívtak a Swift Cup Europe mezőnyében a Laptiming Kupán, a tét a második hely volt. A küzdelemnek egy nagy baleset vetett véget.
A Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitónapján talán a Swift Cup Europe mezőnye volt a legszorosabb. Az időmérőt az osztrák Max Wimmer mindössze 15 ezreddel nyerte a M1RA reménysége, Bucsi Attila előtt, a harmadik, szintén M1RA-s Rácz Gergő hátránya fél másodperc volt.
A rajt viszont nem sikerült túl jól egyiküknek sem: Bucsi az ötödik helyig, Rácz pedig egészen a középmezőnybe esett vissza, közben kapott néhány keményebb pofont is. Wimmer meglógott az élen, a második helyre Lengyel Ádám, a harmadikra pedig a sorozat tavalyi bajnoka, Tim Gábor lépett fel.
Tim az első köröktől kezdve folyamatosan Lengyel nyomában lihegett, de nem talált fogást a Car Competition versenyzőjén, közben megérkezett rájuk a remek tempót futó Bucsi is. Ők hárman hosszú körökön át centikre autóztak egymástól, közben Wimmerrel szemben is egyre lopták a távolságot.
Mielőtt azonban utolérték volna, a 10. körben Füge Krisztián az első kanyart kiegyenesítve nagy tempóval a falnak ütközött, emiatt előbb a biztonsági autót küldték a pályára, majd piros zászlóval megszakították a futamot. Füge a saját lábán szállt be a mentőbe.
Swift Cup Europe, 1. verseny:
- Max Wimmer (Team Wimmer, Suzuki Swift 1.4 Turbo) 22:06.055
- Lengyel Ádám (Car Competition, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +0.497 mp.
- Tim Gábor (Full Auto SE, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +1.058 mp.
- Bucsi Attila (M1RA, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +1.415 mp.
Kistúra: Ritkán látható baleset a Hungaroringen
- Losonczy Levente versenye az első kanyarban ért véget a Laptiming Kupán, pedig ő lehetett volna az egyetlen, aki megnehezíti a Carpek Service svéd versenyzőinek dolgát a kistúraautós mezőnyben.
Szoros időmérőt futottak a kistúraautósok a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitófordulóján, az első két helyet a Carpek Service svéd versenyzői, Filip Sandström és Erik Bertilsson szerezték meg. Őket csak Losonczy Levente tudta megközelíteni, a magyar cliós hátránya három tized volt.
Losonczy versenye azonban már az első kanyarban véget ért: a rajt utáni helyezkedésben megpördült, autójával a külső íven ragadt, és noha sokan ki tudták kerülni, a mezőny hátsó feléből indult Pendo Mirko telibe találta. Azonnal pályára küldték a biztonsági autót, de látszott, hogy a pályára folyt rengeteg olaj miatt el fog húzódni a mentés.
Piros zászlóval meg is szakították a futamot, amely negyedórás szünet után folytatódott. Az újraindulás után Sandström és Bertilsson azonnal elléptek a mezőnytől, egymással vívtak különversenyt, de Sandström tulajdonképpen magabiztosan őrizte az első helyet. A két svéd között négy másodperc volt a célban, Miha Primozic már több mint húsz másodperces hátránnyal lett harmadik.
Losonczy kiesése után a magyarok közül Hartmann Balázs érte el a legjobb eredményt, az abszolút értékelésben a 16. helyen zárt.
OB, FIA CEZ TC-2000, TC-1600, TWC1 (Clio), TWC5 (Mazda), 1. verseny:
- Filip Sandström (Carpek Service, Renault Clio Cup) 25:57.247
- Erik Bertilsson (Carpek Service, Renault Clio Cup) +4.409 mp.
- Miha Primozic (Lema Racing, Renault Clio Cup) +21.844 mp.
...16. Hartmann Balázs (GFS Motorsport, Suzuki Swift 1.6) +1:45.499 p.
Nagytúra: Prototípus-győzelem a Hungaroringen
- Gyenge rajt és egy látványos elfékezés után Miro Konopka nyerte a nagytúraautósok első futamát a Laptiming Kupán.
Az időjárás nem a legszebb arcát mutatta a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitóversenyén a Hungaroringen. Felhős időben, hétfokos levegőhőmérséklet mellett rajtolt el a nagytúraautók első futama, a versenyzők a rajt után nem is nagyon találták a tapadást.
Különösen a prototípusok szenvedtek az első féktávon, így az időmérőn második Marcin Jedlinski vette át a vezetést Mercedes AMG GT3-asával. Az LMP-autók idővel magukra találtak, különösen Miro Konopka villogott: az időmérőn ugyan csak negyedik lett, de gyorsan maga mögé utasította a Norma LMP3-assal versenyző Václav Janíkot, néhány kör alatt pedig Jedlinskit is utolérte.
A 9. körben Konopka támadást indított Jedlinski ellen, de a 4-es kanyar előtt csúnyán elfékezte magát, centimétereken múlt egy nagy ütközés. A baleset végül elmaradt, Konopka pedig a következő kör elején, a célegyenesben kényelmesen átvette a vezetést Jedlinskitől.
A szlovák versenyző a leintésig megnyugtató, több mint három másodperces előnyt épített ki, a harmadik helyen Janík ért célba 8,5 másodperces hátránnyal. A magyar bajnoki értékelésben Ifj. Bóta István érte el a legjobb eredményt: a rajt után visszaesett ugyan a mezőny sűrűjébe, de később egészen az abszolút tizedik helyéig lépett előre.
OB, FIA CEZ D4 GT, TC-3500, D5, 1. verseny:
- Miro Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 26:38.778
- Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) +3.368 mp.
- Václav Janík (Janik Motorsport, Norma LMP3) +8.569 mp.
...10. Ifj. Bóta István (Car Competition, Ferrari 488) +1 kör
Formulaautó: Brajnik nyert, Michl a második
- A formulaautósok versenyének elején úgy tűnt, hogy Michl Olivér akár a győzelmet is megszerezheti a Laptiming Kupán, de végül az időmérőn is leggyorsabb Paolo Brajnik nyert.
A formulaautók időmérőjét 0,3 másodperc előnnyel Paolo Brajnik nyerte a Gender Racing színeiben induló Michl Olivér előtt, így előzetesen volt arra esély, hogy a versenyen a magyar fiú jót csatázhat a győzelemért. A magyarok közül Magyar János a negyedik, míg az F4-es autóval induló Berta Benjámin a 8. rajtkockát szerezte meg.
Sajnos a versenyen Michl Olivérnek mégsem sikerült megszereznie a győzelmet. Bár Brajnik rajtja nem sikerült túl acélosra, az első körökben nagyon hamar megtalálta a jó versenytempóját, így a verseny végére magabiztos előnnyel nyert. Vladimir Netusil falba forgása miatt a 7. körben két kör erejéig bejött a Safety Car, de összességében viszonylag sima versenyük volt a formaautósoknak. A harmadik helyet végül az a Matej Kácovsky szerezte meg, aki junior licensszel indult el a hétvégén.
A magyar fiúk közül Magyar János a negyedik, Berta Benjámin a hatodik helyen futott be a célba.
D2 - Formula Cars, 1. verseny:
- Paolo Brajnik (szerb, AMCC ASU NV Racing, Dallara F320 E2-2.0) 26:11.241
- Michl Olivér (magyar, F-Racing 2000 Kft.-Gender Racing Team, Dallara F313 F3) + 3.145 mp.
- Matej Kácovsky (cseh, HKC Racing, Dallara F308 F3) + 6.412 mp
Fotó: Laptiming Kupa Sajtóiroda
Forrás: Laptiming Kupa Sajtóiroda
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.