Új részletek derültek ki a magyarországi MotoGP-futamról

A vártnál hosszabb időre állapodhat meg Magyarországgal a MotoGP jogtulajdonosa, a Dorna Sports. A pályaépítéssel és egyéb ügyintézésekkel megbízott vállalat azonban még csak a hajdúnánási pálya tervezésére írta ki a tendert.

download_1_4.jpg

2019-ben, a Rally Hungary hétvégéje előtt jelentették be, hogy több mint 30 év után visszatérhet Magyarország a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Azóta kiderült, hogy Hajdúnánás közelében tervezik felhúzni a hazai MotoGP-pályát, aminek építésére már idén 20,4 milliárdot fordítanak a 65 milliárd forintos beruházásból.

A G7.hu gazdasági portál azonban a közbeszerzési nyilvántartásban kiszúrta, hogy a korábban említett 2030 helyett 2032-ig szólhat a Magyar Nagydíj a MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött szerződése. Kérelmében ugyanis a pályaépítéssel, valamint a versennyel kapcsolatos ügyek intézésével megbízott Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kiírását szeretné engedélyeztetni az illetékes hatóságokkal.

Ebből a dokumentumból derül ki, hogy a vállalat a 2023-2032 közötti időszakra szerezné meg a MotoGP versenyszervezési jogait, mégpedig azzal az indoklással, hogy „a MotoGP a legrangosabb motoros versenysorozat, azonos vagy hasonló verseny versenysorozat, amely a MotoGP-t pótolná, nem elérhető, nem létezik”. A közbeszerzési hatóság meg is adta az engedélyt a tárgyalásos eljárásra.

A Total Sportek közel öt évvel ezelőtti cikke szerint akkoriban a MotoGP-jogdíjak átlagosan 9 millió dollár körül mozogtak – ami jelenlegi árfolyamán 2,6 milliárd forintnak felel meg –, de amíg az olaszok „csak” 6 millió dollárt fizettek, Katar kétszer annyit. Ennek ellentmond a szintén 2016-os, egyébként nyilvánosan elérhető cseh szerződés, melynek értelmében a tavalyi Cseh Nagydíj rendezési jogdíja is mindössze 4,6 millió euróra rúgott.

A G7.hu azt írja, Magyarországnak négyszer ennyibe kerül a Formula–1-es Magyar Nagydíj, az évente öt százalékkal emelkedő jogdíj 2019-ben 12,13 milliárd forintra rúgott – a tavalyi összeg valószínűleg ennél jóval alacsonyabb, hiszen a koronavírus-járvány és az emiatt zárt kapus versenyek miatt a különböző országok promóterei ilyen-olyan engedményekben állapodtak meg a Liberty Mediával.

A cikk megjegyzi, a MotoGP fogadása már csak azért is költségesebb beruházás lesz, mert még a pályát is meg kell építeni hozzá. A Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. még csak a tervezésre írta ki a tendert, melynek beadási határideje február 19-e. Az mfor.hu a Magyar Közlönyben vette észre, hogy tavaly októberben további 800 millió forintot különítettek el a fejlesztésre, ebből az összegből a beruházáshoz szükséges ingatlanok megvásárlására fordíthatják.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2716385116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása