Először szólalt meg F1-es ülése elvesztése kapcsán Alexander Albon.
Pénteken pontot tett a találgatások végére a Red Bull, és hosszas tanakodás – és ezzel együtt várakozás – után bejelentette, hogy jövőre Sergio Pérez lesz Max Verstappen csapattársa, így Alexander Albon csak teszt- és tartalékpilótaként marad a csapat kötelékében. Két dobogós helyezése ellenére thai-brit versenyző az elmúlt másfél szezonban rendre alulmaradt a hollanddal szemben, így habár az utolsó pillanatig lehetősége volt bizonyítani, végül a még futamgyőzelmet is szerző mexikói szerződtetését találták jó döntésnek.
Érdekes módon lefokozott pilótáját nem szólaltatta meg pénteki sajtóközleményében a Red Bull, vasárnap azonban közösségi oldalán reagált a történtekre Albon, aki – sajtóértesülések szerint – nem sokkal a bejelentés előtt, de jóval annak megszületése után tudta meg csapata döntését, noha ő volt az egyik legfőbb érintett.
„Srácok, nem tudok hazudni nektek, fáj. Mindent beleadtam, de úgy látszik, nem volt elég” – kezdte Albon a kirúgása kapcsán. – „Szeretnék köszönetet mondani az egész éves támogatásért, különösen a thai szurkolóknak, akik mindig mellettem álltak. Nem adom fel, mert erre tettem fel az életem, nem hagyhatom itt abba. Érzem, hogy van még bennem, így arra fogok fókuszálni, hogy a thai zászló alatt visszatérhessek 2022-ben.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Korábban a sajtó azt is pedzegette, hogy Nico Hülkenberg is a Red Bull listáján szerepelt, ezt azonban Pérez bejelentése után határozottan cáfolta Christian Horner, a Milton Keynes-iek csapatfőnöke. „Volt egy rövid megbeszélésünk vele, de az elmúlt hónap folyamán felpörögtek az események. Őrületesek voltak a körülmények, nemde?” – idézi Hornert az F1i.com. – „Nico ugyancsak egy olyan versenyző, akinek helye lenne az F1-ben, de szerencsénkre jött Pérez, akinek nem volt ülése, így időt tudtunk nyerni, hiszen neki nem volt más lehetősége. Így befejeztük a szezont Alexszel, mielőtt döntöttünk volna.”
Pérez egyébként az első „kívülről érkezett” versenyző a Red Bullnál Mark Webber 2007-es leigazolása óta, ugyanakkor nem teljesen ismeretlen számára a közeg, hiszen 2009-ben épp a Horner tulajdonában álló Ardennél versenyzett a GP2-ben. Pérez akkor 12. lett az összetettben, két dobogójával azonban így is legyőzte akkori csapattársát, az azóta már számtalan bajnokságban megfordult, jelenleg a Formula–E-ben versenyző Edoardo Mortarát.
After nearly 12 years we will work together again, mate. Thank You Christian Horner for this great opportunity.
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) December 19, 2020
Helmut Marko, I’m very happy and thankful for the confidence placed in me, I’m going to work very hard to help this team to bring one more Championship #givesyouwings� pic.twitter.com/j2cJarBLon
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mentorosh lecsó 2020.12.21. 17:40:53
1.6-os Opel Astra motorok, nulla verseny, szén-dioxid kvóta, klímavédelem, BLM mozgalom...
Mitől beszélgetünk ? ? ? ? ?
(jöhetnek a "400 PPM CO2 Gréta" hozzászólások, bírom a kritikát...)
degeco 2020.12.21. 17:56:03
Érdemes lenne néha rákukkantanod
Indriq 2020.12.21. 20:10:02
apro_marosan_petergabor 2020.12.21. 20:15:38
A pilótákat nem a tehetség, inkább a sponzorok viszik...
A Mercédesz lenyomja a mezőnyt, a Ferrari szétesett, Raikönnen nyugdíjra gyűjt (hagyják), a többiek felejthetőek, ...
Az értelmesebbek már elfelejtették az F1-et (Toyota, Honda, BMW, Audi stb.)- és inkább az EV-be ruháznak.
eMJe 2020.12.22. 00:37:22
mentorosh lecsó 2020.12.22. 16:36:21
Miért kell a napi politikát bevinni a sportba ? ! ?
mentorosh lecsó 2020.12.22. 16:51:36
Jahh, meg van Alfa Romeo is... Ahhhaaam értem...
Inkább néznék 16, tehetséges srácot, egyforma Koenigsegg Agera-kal (a festés lehet más), test-test ellen, mint RÉGEN a német DTM-ben !
A DTM-et is a CO2 Grétáknak sikerült Trabant és Wartburg zümmögéssé silányítani...
Nem akarok elektromotort hallani egy AUTÓversenyen !
Akkor inkább felszállok a metróra vagy a 4-6-os villamosra... ... ..