Ezek az újdonságok érkeznek jövőre a WTCR-be

Immár véglegesnek tekinthető, hogy a túraautó-világkupában 2021-től visszatérnek a kétfutamos formátumhoz, de több, az időmérő edzést és a külön kiírásokat érintő szabályváltozás is életbe lép.

01-wtcr-action-scaled.jpg

Az FIA Motorsport Világtanács december 16-i online megbeszélésén a Formula–1-es versenynaptár véglegesítése mellett a túraautó-világkupa jövő évi menetrendjére is áldását adta, ugyanakkor továbbra is kérdéses, hogy november 5-7-én melyik pályán rendezik a kínai fordulót a Hungaroringen kezdődő szezonban.

Azok után, hogy 2018-ban és 2019-ben három, idén pedig vegyes két vagy három versenyt rendeztek, a következő évtől két versenyből áll majd egy-egy hétvége, közülük a második – pályahossztól függően – két vagy három körrel hosszabb lesz az elsőnél. Ez alól szokás szerint a Nordschleife jelent majd kivételt, ahol két, egyenként háromkörös futam vár a mezőnyre.

A versenyhétvégék egy 45 és egy 30 perces szabadedzéssel indulnak, amit a kvalifikáció követ, ami az eddigiekhez hasonlóan három részből áll – kivéve a Nordschleifén, ahol egyetlen, egybefüggően 40 perces időmérő áll a versenyzők rendelkezésére. Habár a kétfutamos formátumnak köszönhetően valószínűleg jövőre már nem kell matematikust fogadni a rajtsorrendek összeállításához, továbbra is pontokat osztanak majd a Q1-ben elért helyezésekért, ugyanúgy az 5-4-3-2-1-es szisztéma szerint, mint a Q3-ban. (Németországban 10, 8, 6, 4, illetve 2 pontot kap majd az első öt helyezett.)

2021-től átnevezik az idén újoncbajnokságként ismert kiírást, a WTCR junior bajnoki címéért szállhatnak harcba azok, akik 2021. január 1-e után töltik be 24. életévüket, és 2019 előtt nem indultak egyetlen WTCC- vagy WTCR-futamon sem. Újdonságként debütál a női bajnoki cím, amit abban az esetben írnak ki, ha legalább három teljes szezonra nevezett női induló lesz a sorozatban. Mindkét kiírásban ugyanazt a pontozást fogják használni, mint az egyéni összetettben.

Fotó: FIA WTCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1916348858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása