Továbbra sem hagyott fel a zéró karbonkibocsátással kapcsolatos terveivel a Formula–1, ezekben fontos szerepet tölt be, hogy várhatóan 2026 után is a hibrid lesz az irány a motoroknál.
Kereken egy évvel ezelőtt tűzte ki célul a Formula–1, hogy 2030-ra nullára csökkentse az ökológiai lábnyomát. Ebből a szempontból a jövőt a fenntartható üzemanyagokkal működtethető hajtás jelenti, így bejelentették, hogy 2026 után is maradnak a hibridmotorok a bajnokságban, a leendő motorformulán egy újonnan felállította munkacsoport vizsgálja már.
Közleményében az elmúlt egy év környezetvédelmi sikereit is összegezte az F1, ideértve, hogy a közvetítéshez fűződő célkitűzéseit két év helyett nyolc hét alatt elérte. Ehhez persze kellett a koronavírus-járvány, a fertőzésveszély csökkentése végett ugyanis szükség volt a stáb minimalizálásra, ebből adódóan pedig a távmunka előtérbe helyezésére.
Az utazó személyzetet 36, a logisztikát pedig 34 százalékkal csökkentették, az irodákat pedig 100%-ban megújuló energiaforrásokból üzemeltetik. A Nemzetközi Automobil Szövetségtől meg is kapta a maximális, három csillagot fenntarthatóság szempontjából a száguldó cirkusz.
Az F1-nél már csak a Red Bull állt elő drasztikusabb környezetvédelmi tervvel: a Milton Keynes-i gárda a „NO BULL” névre hallgató projekt keretében már az idei szezonra megcélozta a karbonsemlegességet, 2021-ben pedig további 5000 tonnával csökkentené karbonkibocsátását annak ellenére, hogy jövőre rekordszámú, 23 versenyt terveznek megrendezni.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.