Újabb TCR-modellt villantott a Hyundai

A túraautó-világkupában éppenséggel sztrájkoló a Hyundai a napokban leleplezte az Elantra N TCR-t.

elantra_n_tcr_front_3_4.jpg

Első gyártóként mondhatja el magáról a Hyundai, hogy immár három különböző TCR-modellel rendelkezik, a dél-koreai gyártó a napokban bemutatta legújabb túraautóját, a Hyundai Elantra N TCR-t, aminek leleplezéséről még Michelisz Norbert is posztolt a Facebook-oldalán.

Három hónapnyi tesztelést követően, a Pekingi Motor Show-n mutatták be az Elantra N TCR-változatát, már több mint 5000 kilométernyi tapasztalattal bír vele a Hyundai. Kétliteres turbómotor hajtja, amit egyik vadonatúj utcai erőforrásukból fejlesztettek ki a dél-koreaiak. Az első megrendeléseket pedig az év végére teljesíthetik, addig is, a következő hónapokban folytatódik a tesztelés.

Az Elantra N TCR fejlesztésében oroszlánrésze volt Gabriele Tarquininek. A Hyundai első TCR-autója, az i30 N TCR esetében is a Michelisz csapattársaként versenyző 2009-es WTCC- és 2018-as WTCR-bajnok olasz rakta le az alapokat.

„Három hónapnyi tesztelési és fejlesztési munka után örömmel tölt el, hogy leleplezhetjük a világ előtt az Elantra N TCR-t” – nyilatkozta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. – „A Customer Racing részlege tiszta lappal kezdhetett, így a tervezők és a mérnökök kihasználhatták minden tudásukat és tapasztalatukat, amire az elmúlt két évben, az i30 N TCR-rel és a Veloster N TCR-rel tettek szert, hogy tovább javíthassák az autó teljesítményét.”

a77c691f6f09fc6cc86976b0e07973d9.jpg

„Versenyzőként már az első tesztektől szép tapasztalat volt az Elantra N TCR. Már rengeteg kört teljesíthettem vele a tesztelés keretében, a sprint- és az endurance-etapokra fejlesztett verzióját is vezethettem, amiket együtt fejlesztettünk ki, és remekül haladunk a fejlesztéssel. Számos apró változtatást eszközöltünk, amiket az ügyfélcsapatok és versenyzőik értékelni fognak, az előző autókhoz képest a kormányrendszeren is csiszoltunk. Az Elantra N TCR nyilván nagyobb, de a volán mögött észre sem veszed a különbséget” – osztotta meg tapasztalatait az Elantráról Gabriele Tarquini.

Hogy hol fog versenyezni az Elantrával a Hyundai, még nem tudni, ahogyan a dél-koreaiak jövője is homályos. Mint ismeretes, épp a németországi WTCR-hétvége előtt hirdetett bojkottot a Hyundai, így Michelisz Norberték nem álltak rajthoz a Nordschleifén. Elmondásuk szerint nem részesülnek egyenlő bánásmódban a bajnokság részéről a többi gyártóval szemben, többek között a teljesítményballaszt (BoP) és az egységes vezérlésre vonatkozó előírások tekintetében.

Fotó: Hyundai Motorsport, Frédéric Le Floc'h / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4316222866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása