WTCR: Girolami a pole-ban, Tassi remekelt a Nordschleifén
WTCR 2020: Nordschleife – 1-2. szabadedzés, Időmérő edzés

A Honda argentinja az utolsó pillanatban vette el a rajtelsőséget az addig vezető Yann Ehrlacher-tól, miután a francia nem ért fel utolsó gyorskörére. Tassi Attila a harmadik helyre kvalifikált, a Zengő Motorsportnak a Cuprák zajszintjével gyűlt meg a baja.

3f1e9cecf05d9f58048e80246c3aa82d.jpg

16 autósra zsugorodott a túraautó-világkupa mezőnye a Zöld Pokolban, ugyanis mint arról reggel beszámoltunk, a Hyundai valamennyi autóját visszaléptette arra hivatkozva, hogy a márka és ügyfélcsapatai nem részesülnek egyenlő bánásmódban a teljesítményballasztot és a sztenderd vezérlésre vonatkozó előírásokat illetően.

Magyar szempontból ennél jobban folytatódott a németországi hétvége, mivel Tassi Attila mindkét szabadedzést az élen zárta a Hondával. A Münnich Motorsport magyarja a folytatásban is biztató teljesítményt nyújtott, a harmadik rajtkockát szerezte meg az esti órákban megrendezett, már napnyugta után véget ért kvalifikáción.

„Örülök a harmadik helynek, de látva, hogy a csapattársam 2,5 másodperccel volt gyorsabb nálam, nem vagyok boldog”

– nyilatkozott felemás érzéseiről a kvalifikáció után Tassi, majd a 21 éves magyar hozzátette: „Úgy tűnik, volt még a körömben, noha azt éreztem, hogy kihoztam belőle a maximumot. Vétettem kisebb hibákat, de a 2,5 másodperces különbség így is sok. Nem lehetek 100%-osan boldog, de természetesen örülök annak, hogy itt lehet és harmadik vagyok, de lesz dolgunk az éjjel.”

01-nestor-girolami-1-scaled.jpg

Tassi csapat- és márkatársa, Néstor Girolami az utolsó pillanatban kaparintotta meg a pole-t, az argentin közel 1,2 másodpercet vert Yann Ehrlacher-ra, aki egy taktikai baklövés és egy elóvatoskodott felvezető kör következtében a végén már nem ért fel egy újabb mért körre a Lynk&Có-val. A második sor Thed Björkkel, az első öt sorrendje pedig Tom Coronellel egészült ki.

„Nagyon élveztem azt a kört, azt hiszem, az egyik legőrültebb dolog volt, amit valaha csináltam életemben”

– summázta elégedetten gondolatait Girolami, aki így 1 ponttal 6 egységnyire csökkentette lemaradását a listavezető Ehrlacher-vel szemben. – „Rendkívül embert próbáló a Nordschleifén fények nélkül, majdnem sötétben. Végül összehoztam a legjobb körömet, de ha piros zászlót vagy bármilyen incidenst idézek elő, elvették volna a körömet, és akkor rossz eredménnyel végeztem volna.”

„De vállaltam a kockázatot, amit az egész kör folyamán kontroll alatt tudtam tartani, Estebannak köszönhetően, aki a végén szélárnyékot adott nekem, egy másodpercet javultam. A nyomás azonban így is rám nehezedett. Akartam a pole-t, ezért pedig muszáj volt kockáztatnom, az első kör után tudtam, hogy valamit még elő tudunk húzni. A második körömön tehát kifizetődő volt a kockáztatás, de a fordított rajtrácsos versenyen az első és a második futam közötti különbség ellenére nem akarunk nagy kockázatot vállalni, csak pontokat akarunk szerezni és megőrizni az autó épségét” – tette hozzá.

A 40 perces időmérő edzésnek pedig majdnem a fele eseménytelenül telt el, miután a Grand Prix-pálya hajtűkanyarjánál Jack Young egy bal első defekttel a sóderágyban kötött ki, ezért előbb sárga zászló, a műszaki mentés ideje alatt pedig 60 kilométer/órás korlátozás volt érvényben. A hosszas folyamat ellenére nem sikerült a korlát mögé helyezni a Vuković Motorsport Renault Mégane-ját.

05-mikel-azcona-1-scaled.jpg

Mindössze öt perc volt hátra, amikor a sárga zászlók helyébe újra zöld jelzés lépett, az időmérő edzés krónikájához pedig hozzátartozik, hogy szokatlan ok miatt vették elő a Zengő Motorsportot, ugyanis Mikel Azcona és Boldizs Bence autója is túllépte a megengedett zajszintet – az újonc magyar pilótát ki is intették fekete zászlóval. Azcona ennek ellenére hatodik lett, Kismarty-Lechner Gábor és Boldizs kettőse a 14-15. helyet kaparintotta meg. (FRISSÍTÉS: Azcona öthelyes rajtbüntetést kapott, amiért bukósisak nélkül haladt a boxutca gyorsítósávájában, ezzel a 11. helyre esik vissza a spanyol.)

Azcona mögött eredetileg Santiago Urrutia végzett, de az uruguayi újonc adott bőven munkát a Cyan Racingnek a nap folyamán, miután az első edzésen kicsúszott, megtörve a Lynk&Có-t. Urrutia viszont nem tarthatta meg hetedik helyét, vélhetően amiatt, hogy a kvalifikáció végeztével nem állt ki mérlegelésre.

Így a tavalyi bajnoki ezüstérmes, Esteban Guerrieri előrelépett, az Alfa Romeó-s Jean-Karl Vernay-jel együtt alkotja a negyedik sort, a TouringCarTimes számításai szerint a fordított rajtrácsos pole pedig Yvan Mulleré lett, mellőle az audis Nathanaël Berthon az első futamon, amit pénteken 16:40-kor rajtoltatnak el magyar idő szerint – az eseményeket a Sport 1-en követhetjük élőben, míg az Eurosport 1-en felvételről, 18:30-as kezdéssel tűzik műsorra.

Michelisz hazament

A Hyundai reggeli döntésével nyilvánvalóvá vált, hogy Michelisz Norbert címvédési esélyei jócskán csökkentek, így már a szabadedzések előtt, a péntek kora délutáni órákban arról számolt be az Eurosport Hungary, hogy Michelisz a többi Hyundai-pilótával együtt elhagyta a Nordschleifét, otthonuk felé vették az irányt. Értelemszerűen Gabriele Tarquini, Nick Catsburg és Luca Engstler is kihagyja a hétvégét.

34b2455bbb2bbb6e90271d859866db81.jpg

Ezzel párhuzamosan az Eurosport Events, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a WSC közös közleményben szögezte le, hogy közös erővel dolgoznak azon, hogy valamennyi résztvevőnek fair versenyzést biztosítson, sportszakmai, technikai és promóciós szempontból egyaránt, mindenkit egyenlő bánásmódban részesítve.

„Az EEL, az FIA és a WSC folyamatosan és konstruktív egyeztetésre készül a Hyundai Motorsport ügyfélcsapataira”

– olvasható az fia.com-on, hozzátéve, hogy addig is azon dolgoznak, hogy sikeresen levezényeljék a WTCR németországi hétvégéjét.

Az időmérő edzés végeredménye:

wtcr-2020-nordschleife-idomero.jpg

Fotó: Clément Marin / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr616214162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása