A sorozat promótere szerint elképzelhető, hogy jövőre is a vészterv léphet életbe a túraautó-világkupában a versenynaptár szempontjából.
Amúgy sem volt könnyű helyzetben a túraautó-világkupa a 2020-as szezon előtt, majd azt a koronavírus-járvány megjelenése tovább nehezítette. Csodával határos, hogy a belgiumi szezonnyitón 22 autóval találkozhattunk a rajtrácson, megannyi könnyítés és költségcsökkentési törekvés után – utóbbihoz az is hozzájárult, hogy a versenynaptár kizárólag Európán belüli versenyekből áll a globális utazási- és karanténszabályokra vonatkozó szigorításokra hivatkozva.
A hat versenyhétvégét összesen két hónap alatt bonyolítják le, és könnyen előfordulhat, 2021-ben is elkerülhetetlen lesz a kényszermegoldás a WTCR-ben, ezt maga François Ribeiro, a bajnokság promótere ismerte el. „Minden promóter ugyanazzal a kihívással néz szembe: az F1, a MotoGP, a Superbike, a WRC, a WEC, a Formula–E és mi. Senki sincs olyan helyzetben jelenleg, hogy garantálni tudja, hogy jövőre lesz Európán kívül futam. Nincs olyan kormány, ami ezt garantálni tudná” – fogalmazott Ribeiro a TouringCarTimes-nak.
„Már készülünk a versenynaptárral kapcsolatos terveinkkel, de jelen állás szerint lehetséges, hogy Európában maradunk. Ez most nyilván nem a mi akaratunk. Vannak szerződéseink, továbbá szeretnénk visszatérni Ázsiában, azon belül is Makaóba, Kínába és Koreába, ahogyan azt az idei évre is terveztük” – folytatta gondolatait az Eurosport Events feje, aki végül feltett egy sor költői kérdést, miszerint képesek lesznek-e szervezni nemzetközi fuvarozást, nyitva lesznek-e az országok a külföldieknek, lesznek-e kereskedelmi járatok, illetve karanténba kell-e majd vonulni, vagy sem.
Ribeiro hozzátette: 2021-ben nyolc fordulót fognak rendezni a WTCR-ben, mindegyiket két-két futammal. „Megígértem a csapatoknak, már az FIA-val is megegyeztünk erről, jövőre ugyanis minden eddiginél kritikusabb lesz a költségek féken tartása” – indokolta a döntést. – „Már van öt eseményünk Európában, és további hármat terveztünk Ázsiába, még a vesztegzár előtt, de vésztervként fennáll a csak európai naptár is.”
Ribeiro a WTCR idei évére is kitért, elmondása szerint hajszálon múlt, hogy teljesen összeomoljon a bajnokság. „Jelen körülmények között hálásak lehetünk azért, hogy 22 autónk van, ez megfelel a bajnokság színvonalának. Persze, sajnálom, hogy elveszítettünk a [Johan] Kristoffersson- és a Rob Huff-féle versenyzőket, de azt hiszem, jó munkát végeztünk a tél folyamán” – magyarázta a sportvezető.
„Nem lehet felkészülni arra, amin mi keresztül mentünk. Nincs tréning, nincs iskola vagy szeminárium, ami ekkora sokkal meg tudna birkózni. Ráadásul mindez hirtelen jött, közel voltunk a teljes összeomláshoz. De minden döntést megbeszéltünk az FIA-val, a csapatokkal, valamint a WTCR alapítójával, a WSC-vel” – tette hozzá. – „Azt hiszem, az elsők között voltam, ha nem is az első, aki az ázsiai szakasz kihagyását, illetve a szezon nyár utáni kezdetét szorgalmazta, ahogyan a nevezések újranyitását, a költségek csökkentését és az újoncbajnokságot is.”
Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.