Nem a Salzburgringen indul jövő héten Michelisz Norberték szezonja a koronavírus-járvány miatt, Zolder a beugró helyszín.
Amennyiben nem robbant volna be a koronavírus-járvány, az eredeti menetrend szerint már a versenynaptár ázsiai szakaszára készülne a túraautó-világkupa. A pandémia okozta kényszerszünet azonban a WTCR forgatókönyvét is átírta, végül egy csak európai helyszínekből álló menetrenddel rukkoltak elő a szervezők az őszi hónapokra, szűk két héttel a szezonnyitó előtt viszont úgy tűnik, hogy ezt sem tudják tartani.
Vélhetően az elmúlt hetekben egyre inkább növekvő fertőzésszám, valamint az arra visszavezethető (újbóli) korlátozások nyomán a salzburgringi pálya visszalépett a futamrendezéstől, vagyis szeptember 12-13-án nem Ausztriában rajtol a WTCR. Sebtében vészmegoldással kellett előállni, ennek kapcsán a bajnokság sajtóirodája hétfőn este közölte, hogy a belgiumi Zolderben rendezik a szezonnyitót, ami egyúttal a TCR Európa-kupa következő állomása is lesz.
Zolderben a ’70-80-as években összesen tíz alkalommal még a Formula–1-et is vendégül látták, ami ma már nem lenne lehetséges, ugyanis a pálya 2-es besorolásúként szerepel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendszerében. A 4010 méteres belga pályán mégsem ritkaság, hogy egy-egy nemzetközi bajnokság megfordul, többek között a német túraautó-bajnokság (DTM) és a kamion Európa-bajnokság (ETRC) is rendszeres visszatérőnek számít.
„Három héttel a szezon kezdete előtt egészen váratlan kihívás volt, hogy helyszínt változtassunk a versenynaptárban. A legfőbb prioritás viszont az volt, hogy előállhassunk alternatív megoldással, amiért köszönettel tartozunk az FIA-nak és elnökének, Jean Todtnak, amiért ilyen rövid idő alatt jóváhagyták a változtatást”
– idézi a közlemény François Ribeiro szavait.
A túraautó-világkupa promóteri feladatait ellátó Eurosport Events feje hozzátette, a cél továbbra is az, hogy a lehető legtöbb eseményt megtartsák, ez ugyanis valamennyi fél érdeke, továbbá megjegyezte, hogy az FIA-val és a pálya menedzsmentjével folyamatosan követik az európai járványhelyzet alakulását, hogy segítsék a különböző országokból származó csapatok részvételét.
Egyúttal azt is megerősítették, hogy zárt kapuk mögött tartják az idei év első WTCR-hétvégéjét, akárcsak az azt megelőző, szeptember 10-i kollektív tesztet is, amit ugyancsak Zolderbe „költöztetnek”. A folyamatosan változó helyzetben korántsem világos, kell-e számítani hasonló lépésekre a továbbiakban, amennyiben nem, a Hungaroringre október 17-19. között látogat a mezőny.
Idén nem kevesebb mint négy magyar versenyző lesz a rajtrácson: Michelisz Norbert a BRC és a Hyundai, Tassi Attila a Münnich Motorsport és a Honda színeiben, míg az újoncoknak számító Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor a Zengő Motorsport Cupráival állhatnak rajthoz. A túraautó-világkupa küzdelmeit az előző évekhez hasonlóan két csatorna fogja közvetíteni Magyarországon, annyi a változás, hogy az MTVA közvetítési jogait a Sport TV vette át, az pedig magától értetődő, hogy az Eurosport továbbra is közvetíti a futamokat.
Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.