Valamire borzasztóan ráérzett Berlinben a portugál, két futam alatt hatszorosára növelte előnyét.
Azok után, hogy a berlini szuperfinálé első versenyét tükörsimán nyerte, a csütörtöki kvalifikáción és a második futamon sem fért kétség Antonio Félix da Costa elsőségéhez. A második hely sorsa már korántsem volt ennyire egyértelmű, végül a nissanos Sébastien Buemié lett, Lucas di Grassi, Robin Frijns és a 13. helyről felzárkózva újabb pazar versenyzést bemutató Stoffel Vandoorne bekergették egymást a célba.
Heartbreak for @nyckdevries who retires from the race after a strong start #BerlinEPrix #SeasonSixFinale pic.twitter.com/3vv0EnAnHF
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) August 6, 2020
Vandoorne mellett sokáig a másik mercedeses, Nyck de Vries is a dobogóért harcolt, ám műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt, majd Mercedesét Scott Elkins versenyigazgató engedélye nélkül kezdte el letolni a pályáról – emiatt vizsgálták is a hollandot, végül „veszélyes viselkedésre” hivatkozva 5000 eurós pénzbírságot kapott, egy öthelyes rajtbüntetés és öt büntetőpont kíséretében, utóbbiak száma ezzel 8-ra emelkedett. De Vries megállása miatt érvénybe lépett a teljes pályás sárga zászló, csakúgy, mint másik két alkalommal: előbb a Maximilian Günther BMW-jéről, valamivel később pedig a Sam Bird Virginjéről levált törmelékek miatt.
Miután a DS Techeetah-s főbb riválisai – többek között Mitch Evans, Alexander Sims, Maximilian Günther – ezúttal is bukdácsoltak, egy egészen másik dimenzióba került a portugál: 125 pontjával toronymagasan vezeti a tabellát, míg a második helyen holtverseny alakult ki Lucas di Grassi és Stoffel Vandoorne között, akiknek egyaránt 57 egységük van, vagyis nagyobb Da Costa előnye, mint ahány ponttal rendelkeznek üldözői. A 68 pontos különbség több mint a hatszorosa annak, amivel megérkezett Németországba a listavezető.
A pontszerző zóna alsó felében zárt a már említett Bird, Oliver Rowland (Nissan e.dams), Edoardo Mortara (Venturi), André Lotterer (Porsche) és Jean-Éric Vergne (DS Techeetah) is. A francia címvédő azok után, hogy szerdán az utolsó körben bukta el a második helyet, tempója ezúttal már a kvalifikáción sem közelítette meg Da Costáét. Az ePrix-n is csak visszafelé lépdelt Vergne – négy versennyel a vége előtt csak 12. a pontversenyben, és tekintve, hogy a folytatásban legfeljebb 120 pont gyűjthető, matematikai esélyei is egyre halványulnak. Persze a dobogó még elérhető távolságban van, mivel „csak” 25 pontra van lemaradva Di Grassi és Vandoorne kettősétől.
Could @afelixdacosta make it three wins in a row? Find out in our 60 second highlights from Round 7 and check out the race report here � https://t.co/DqRRmrRg4l #ABBFormulaE #BerlinEPrix #SeasonSixFinale pic.twitter.com/rUaahrJXqd
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) August 6, 2020
Augusztus 8-án és 9-én folytatódik a Formula–E berlini derbije, a következő két versenyt a tempelhofi pálya eredeti nyomvonalán rendezik, míg az elmúlt kettőt annak fordítottján bonyolították le.
A második berlini futam végeredménye:
� @afelixdacosta
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) August 6, 2020
� @Sebastien_buemi
� @LucasdiGrassi
+ the full provisional top 12 from Round 7 ⚡️ #BerlinEPrix #SeasonSixFinale pic.twitter.com/fKohLBaHz9
Fotó: Chip Ganassi Racing / Facebook
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.