Az alábbiakban a versenyző médiacsapata által kiküldött sajtóközleményt közöljük, a tartalom szempontjából változatlan formában.
Nehéz hétvégén van túl Tóth László, a Formula Renault Eurocup mezőnyének magyar résztvevője, aki a két héttel ezelőtti szezonnyitón elért hetedik helyével megszerzett hat pontját az Imolában rendezett második forduló során nem tudta gyarapítani.
Az olasz BhaiTech Racing 20 éves magyar versenyzője a jó szereplés reményében utazhatott el a legendás Formula–1-es – és az idén az F1 naptárába is visszatérő – pályára, ahol a 20 fősre duzzadt mezőny két időmérő edzést és két versenyt teljesített a hétvégén.
A pilótáknak és a csapatoknak ráadásul plusz egy nap is a rendelkezésükre állt, csütörtökön ugyanis négy szakaszban, szinte egész nap tesztelhettek. Tóth számára teljesen új volt a pálya, korábban a német, az olasz és a spanyol Formula–4-es sorozatok közül egyikben sem szerepelt még ezen az aszfaltcsíkon, ezért a versenyhétvégét megelőző tesztnapon elsősorban a pálya megismerése volt a feladata.
A pénteki szabadedzések során aztán újfent bebizonyosodott, hogy a BhaiTech lemaradása jelentős a többi csapathoz képest, és a helyzet a szombat délelőtt rendezett időmérő edzésre sem javult.
Tóth Lászlónak az első, szombat délután rendezett versenyt a 18. rajtkockából kellett megkezdenie, de ahogyan a monzai hétvége első napján, úgy most Imolában sem volt igazán jó a BhaiTech autóinak versenytempója. A magyar versenyző a 16. helyen fejezte be a 30 perc+ 1 körös futamot, és egyáltalán nem volt elégedett a történtek után.
„Nem találtuk meg annak a valódi okát, hogy miért ilyen gyenge a tempónk. Az egyenesekben is nagy volt a lemaradásunk, és hiába próbáltunk ki tényleg minden lehetséges módosítást az autón, nem tudtunk sikerrel járni” – foglalta össze az első nap történéseit Tóth.
Vasárnap reggel újabb időmérő edzés, kicsivel 12 óra után pedig a hétvége második, befejező versenye várt a mezőnyre. Tóth László a versenymérnökével és a csapattal közösen úgy döntött, hogy Monzához hasonlóan ezúttal is gumitaktikával próbál előnyhöz jutni a többiekkel szemben, így a szombati versenyen használt abroncsokkal ment ki az időmérőre. A kvalifikációt azonban törött első szárnnyal kellett teljesítenie, és bár a futamra ezt a problémát megoldotta a csapat, a magyar pilótát a meghibásodott kuplungja hátráltatta, így végül a második viadalon – a 20. helyről rajtolva – is a 16. pozícióban intették le.
„Az első szárnyam egyik szélső eleme egyfolytában fityegett az időmérő alatt, és a csapat hiába látta a problémát, azt mondták, maradjak kint. A futamon a kuplunggal voltak gondjaim, a kigyorsításoknál a motor sokat pörgött feleslegesen, szinte az is szerencse, hogy egyáltalán célba tudtam érni” – mondta Tóth László, aki a Monzában gyűjtött hat pontjával két forduló, azaz négy futam után az összetett pontverseny 14. helyén áll. A Formula Renault Európa-kupa mezőnye most több mint egy hónapos szünetre vonul, a bajnokság pedig szeptember elején a németországi Nürburgringen folytatódik.
Fotó: Antonin Vincent, Francois Flamand / DPPI (Renault Sport Media)
Forrás: Tóth László Média
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.