Jött, látott, tarolt új versenyzőjével a M1RA

Michelisz Norbert csapata eredményesen kezdte 2020-as szezonját: a kelet-európai TCR-ben már debütálásakor vitt mindent Dušan Borkoviccsal, amit csak lehetett.

pfdx4949.jpg

A koronavírus-járvány okozta kényszerszünet, így hosszú hónapok után először rendeztek TCR-versenyt nemzetközi, vagy legalább európai szinten. A kelet-európai TCR-bajnokság szezonja Horvátországban indult, a grobniki pályán ráadásul magyar érdekeltségből sem volt hiány: Dušan Borković a teljes szezonra nevezett a M1RA színeiben, míg a Zengő Motorsport az utolsó utáni pillanatban toppant be a paddockba, két Cuprával.

Eget rengető izgalmakat nem tartogatott a horvátországi kiruccanás, ugyanis már az első pillanatoktól fogva egyértelmű volt, mennyire kilóg ebből a mezőnyből Borković. A WTCC-t és a TCR Európa-kupát is megjárt szerb az időmérő edzésen – első és második leggyorsabb körével – mindkét versenyre megszerezte a pole-t, ráadásul majdnem egy másodpercet vert a második helyezettre, a szlovák Matej Konopkára.

2020_tcr_photo_news_283.jpg

A vasárnapi versenyeken is hátulról nézte az összesen 18 fős mezőny a 62-es Hyundai-t, folytatódott a Borković-hegemónia: a M1RA újdonsült igazolása az első versenyen majdnem 8, a másodikon közel 12 másodperces fórral nyert; nem is kérdés, hogy a 35 éves versenyző máris jelentősebb, 14 pontos előnyt épített ki a tabella élén.

„Ezekben a nehéz időkben mindannyian érezzük a pandémia hatásait. Örülök, hogy egy ilyen hosszú szünet után így tértünk vissza a pályára, ráadásul előzetes tesztelés nélkül. A karantén alatt sokat dolgoztam a fizikai és mentális felkészülésen, de most Grobnikban volt először lehetőségem versenyautóba ülni idén. Az első futamon a jó rajt és a gumik megóvása volt a győzelem kulcsa” – idézi a csapat közleménye Borković szavait.

„A második futam nagyon hasonló volt az elsőhöz. Tiszta volt a rajtom, és viszonylag nagy előnyt sikerült kiautóznom elég hamar. Ezt később folyamatosan növelni tudtam csaknem 12 másodpercig. Álmodoztam arról, hogy újra versenyezhetek, és még nagyobb vágyam volt, hogy ilyen sikerekkel térjek vissza. Szeretnék köszönetet mondani a M1RA-nak a lehetőségért és a szuper munkáért” – zárta mondandóját.

A WTCR-bemutatkozása előtt álló Boldizs Bence is szépen szerepelt első TCR-versenyhétvégéjén, egy negyedik és egy ötödik helyet szerzett, amit egy junior kategóriás elsőséggel fejelt meg a Zengő Motorsport felfedezettje. Csapattársa, Kismarty-Lechner Gábor egyik versenyen sem ért célba.

„A hétvége termése!” – ezen kommentár kíséretében osztotta meg serleggyűjteményét Facebook-oldalán Boldizs, majd így összegezte hétvégéjét: „A TCR Eastern Europe első versenyén a 4. helyről indultam és itt is érkeztem be, ezzel megnyerve a Junior kategóriát. A második verseny már sokkal izgalmasabb volt, ugyanis bekövetkezett az, amire tulajdonképpen számítottunk. Mivel még soha nem rajtoltam ilyen autóval, és a rajt nagyon nem egyszerű, úgyhogy visszaestem a 7. helyre, és innen kezdtem a felzárkózást.”

„Az autó sokkal jobb volt, mint az első futamon, ezért köszönet a csapatnak, ezáltal tudtam támadni, sikerült előzni is, majd a 4. helyezettet vettem üldözőbe. Kb. 5-6 másodperc előnye volt, a végére sikerült utolérni, de támadni már sajnos nem tudtam, így 5. lettem. Szerintem életem első TCR-es hétvégéjéhez képest elég bíztató volt a tempó, ebből lehet építkezni. Köszönöm az egész csapatnak a hétvégét!” – tette hozzá.

pfdx9011-2.jpg

Mindössze négy fordulót rendeznek idén a kelet-európai TCR-ben, a mezőny legközelebb augusztus 22-23-án, a Slovakiaringen lép pályára, majd a folytatásban még Brnóban és a Hungaroringen teszi tiszteletét.

Fotó: TCR Eastern Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3616078820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása