Bejelentette új versenyzőit a M1RA

A 12 éves Bucsi Attila már a hétvégén versenyezni fog a Michelisz-féle versenycsapat színeiben, ugyanakkor idén nem tér vissza a TCR Európa-kupába a M1RA, egy régi ismerős is felbukkan az alakulatnál.

2018-2018_barcelona_friday---2018_barcelona_555_norbert_michelisz_2.jpg

A Hungaroring E-Sport Bajnokságot és az egyéb szimulátoros érintettségeket leszámítva viszonylag nagy volt a csend a M1RA körül az elmúlt hónapokban, ami persze részben a koronavírus-járvánnyal is magyarázható – virtuális szempontból viszont volt miről dicsekedniük, mint például Báldi Gergő Esports WTCR-es, vagy éppen a Michelisz Norbert utódját kereső szimulátorsorozat online szakaszában aratott sikeréről.

A csapat keddi közleménye azonban megtörte a csendet, melyből kiderült, hogy a M1RA a kelet-európai TCR-bajnokságba tér vissza Dušan Borkoviccsal, míg a 12 éves Bucsi Attilát a Swift Cup Europe-ban indítja. Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy habár nagyon is jól szerepelt a Hungaroring E-Sport Bajnokság legutóbbi fordulóján, szereplését nem ennek köszönheti, hanem annak, hogy Michelisz Norbert mentoráltja lett a Hyundai Légy N-magad! kampányának keretében.

bucsi_michelisz.JPG

A sorok között olvasva arra lehet következtetni, hogy várható még bejelentés a M1RA 2020-as versenyprogramjával kapcsolatban, ugyanakkor eléggé valószínű, hogy Michelisz csapata idén kihagyja a TCR Európa-kupát. Legalábbis ezt sugallják Bári Dávid szavai: „Idén a legfontosabb szempont számunkra a biztonság. Olyan bajnokságot kerestünk, amelyben a közelben maradhatunk, autóval is bejárható távolságokra kell utaznunk. Mivel a TCR Europe versenynaptára ebből a szempontból kedvezőtlenül alakult, ráadásul a Hungaroring is kikerült a helyszínek közül, a TCR Eastern Europe mellett döntöttünk” – mondta a csapatfőnök, utalva arra, hogy már a télen eldőlt, hogy kiszorult a Hungaroring a versenynaptárból, és már a későbbi változtatások nyomán sem került vissza.

Borković régi ismerősnek számít a csapatnál, amikor 2016-ban a nemzetközi TCR-ben versenyzett a szintén magyar B3 Racing színeiben, többek között Bári Dáviddal is együtt dolgozott. „Dušant jól ismerjük, 2015-ben együtt nyertünk Európa-bajnoki címet. Ügyes és gyors pilóta, akibe kódolva vannak a jó eredmények. A járvány miatt sokat kellett várnunk arra, hogy azt csinálhassuk, amit a legjobban szeretünk, úgyhogy elsősorban élvezni akarjuk a szezont. Ebben természetesen az is benne van, hogy szeretnénk sikereket elérni” – nosztalgiázott Bári a szerb versenyző kapcsán, aki változatlanul egy Hyundai i30 N TCR-t vezethet.

A több mint két méter magas szerb legutóbb a TCR Európa-kupában versenyzett, ám a tavalyi év közepén eltiltották a szezon hátralevő fordulóitól, miután a Red Bull Ring-i hétvégén verekedésbe keveredett a paddockban, egy éven belül másodjára. 2018-ban viszont monzai kizárása ellenére harmadik lett az összetettben három futamgyőzelmével, noha ezt a pozíciót vitatható módon szerezte meg Tassi Attilával szemben. A 35 éves versenyző az Európa-kupa mellett nyert korábban a nemzetközi TCR-ben, bajnokká koronázták az ETCC-ben, illetve a WTCC-ben is szerzett dobogós eredményt.

dusan_borkovics.jpg

A M1RA számára már a hétvégén elrajtol az idei versenyszezon, egyúttal a Swift Cup Europe is, melynek nyitóállomása a Salzburgring lesz, míg a kelet-európai TCR a hónap végén veszi kezdetét. Ami Michelisz csapatának suzukis programját illeti, nemcsak versenyzői, hanem szerelői és mérnöki szempontból is egy fontos tanulási folyamat része lesz, mivel Bucsi Attila mellett a csapattal továbbra is együttműködésben álló kecskeméti Gáspár András Szakgimnáziuma és Szakiskolájának autószerelő és autótechnikus diákjai is a M1RA-nál, annak szakembereitől tanulva pallérozódnak majd.

„A Swift Cup Europe remek fejlődési lehetőség Attilának. A sorozat elődjének első bajnoka 2006-ban Michelisz Norbert volt, aki itt kezdte az autóversenyzői pályafutását. Ebben a bajnokságban meg lehet tanulni a nagyobb túraautós sorozatokban szükséges ismeretek 70 százalékát. Ezért azoknak a szakképzésen résztvevő diákoknak is kiváló gyakorlati terep, akik szeretnének többet megtudni az autósportról” – zárta szavait Bári Dávid.

A kelet-európai TCR tervezett 2020-as versenynaptára:

  • július 24-26.: Grobnik, Horvátország
  • augusztus 21-23.: Slovakiaring, Szlovákia
  • szeptember 4-6.: Brno, Csehország
  • október 24-25.: Hungaroring, Magyarország

A Swift Cup Europe tervezett 2020-as versenynaptára:

  • július 10-12.: Salzburgring, Ausztria
  • augusztus 21-23.: Slovakiaring, Szlovákia
  • szeptember 4-6.: Brno, Csehország
  • október 9-11.: Slovakiaring, Szlovákia
  • október 16-18.: Hungaroring, Magyarország

Michelisz eközben harcban a WTCR virtuális bajnoki címéért is

Idevágó hír, hogy az elmúlt hétvégén műsorra tűzték az Esports WTCR előre felvett, ám csakis a valós versenyzői világ szereplőivel játszódó második évadának legutóbbi évadát. A pixel-ningbói forduló ráadásul Michelisz Norbert első virtuális sikerét hozta, a magyar a második futamon csupán 6 tizeddel előzte a Peugeot virtuális autóját terelgető Aurélien Comte-ot, harmadikként pedig a szlovák Mat’o Homola futott be.

03-norbert-michelisz-passes-aurelien-comte-for-the-lead-in-race-2.jpg

S miután az első versenyen szerzett 7. helyével is értékes pontokat gyűjtött, Michelisz akár még bajnok is lehet. A második helyen áll az összetettben, mindössze 6 pont a lemaradása a szintén győzedelmeskedő Yann Ehrlacher-vel szemben, a francia Néstor Girolami és Mikel Azcona előtt húzta be a második versenyt. Ami a többi magyart illeti, Tassi Attila egy 6. és egy 4. hellyel zárt, 21 pontos hátrányával pedig szintén bajnokesélyes, míg Boldizs Bencét továbbra is mágnesként vonzza a 9-es szám: mindkét futamon 9. lett, az összetettben is ezt a pozíciót foglalja el a Zengő Motorsport felfedezettje.

Még két forduló van hátra a virtuális WTCR-sorozatból, vasárnap este 23 órától a makaói versenyeket tekinthetjük meg az Eurosport 1-en, de a felvétel másnap reggel 9 órától a bajnokság közösségi felületein (Facebook, YouTube stb.) is elérhetővé válik.

A bajnokság aktuális állása (8 futam után, még 4 van hátra):

  1. Yann Ehrlacher (francia), Cyan Racing Lynk & Co – 129 pont
  2. Michelisz Norbert (magyar), BRC N Hyundai N LUKOIL Squadra Corse – 123
  3. Esteban Guerrieri (argentin), ALL-INKL.COM Münnich Motorsport – 121
  4. Mat’o Homola (szlovák), BRC Racing Team – 117
  5. Tassi Attila (magyar), ALL-INKL.DE Münnich Motorsport – 108
  6. Mikel Azcona (spanyol), CUPRA Racing – 108
  7. Néstor Girolami (argentin), ALL-INKL.COM Münnich Motorsport – 92
  8. Niels Langeveld (holland), Comtoyou Team Audi Sport – 87
  9. Boldizs Bence (magyar), Zengő Motorsport – 69
  10. Aurélien Comte (francia), DG Sport Compétition, 44

A ningbói versenyeket itt lehet visszanézni:

Fotó: TCR Europe Media, M1RA Press Office, FIA WTCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2415987632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása