F1: Elszalasztott világbajnoki esélye miatt búsul Kubica

A lengyel versenyző még most is bánja, hogy 2008-ban a BMW már a szezon közepén leállt autója fejlesztésével, ezzel ugyanis elesett attól, hogy a világbajnoki címért harcolhasson.

p90044076_highres_sunday-12-october-20.jpg

A 2008-as szezon elején a Ferrari és a McLaren új riválist kapott a feltörekvő gyári BMW-alakulat megjelenésével, mellyel Robert Kubica egyetlen F1-es futamgyőzelmét is megszerezte a Kanadai Nagydíjon. A lengyel év eleji kimagasló teljesítményével abszolút az esélyesek között, félidőnél mindössze két pont volt a hátránya az összetettben.

„Még mindig ugyanúgy látom a dolgokat, mint 12 évvel ezelőtt. Olyan helyzetben voltam sajnos, hogy éreztem, ez lehet az egyetlen esélyünk arra, hogy harcba szálljunk a bajnokságért” – idézi Kubica szavait a GP Racing magazin. – „Az tény, hogy nem miénk volt a leggyorsabb autó. Általában a leggyorsabb autó nyeri a bajnokságot, de nem minden esetben van így. Ebben közrejátszhat mások hibája, vagy egy jobb szezonkezdet. Ilyesféle tényezők eredményeként még a leggyorsabb autó nélkül is vezettük a bajnokságot.”

„Fontos, hogy élj a lehetőségeiddel, mert sosem tudhatod, mikor kapsz egy második esélyt. Találkoztam néhány mérnökkel a 10 évvel ezelőtti gárdából, akik akkor velem voltak, és kiderült, ugyanez az álláspontjuk. Sajnálják ők is, hiszen végül nem is kaptunk újabb lehetőséget” – emlékezett vissza a lengyel.

p90044097_highres_sunday-12-october-20.jpg

A folytatásban ugyanis már csak három dobogós helyezés jött össze neki, mivel a BMW a 2009-es autó fejlesztésére fordította figyelmét, így a 2008-assal lemaradtak. Kubica végül három versennyel a szezon vége előtt, Japánban vesztette el a matematikai esélyét is, habár másodikként ért célba, így Lewis Hamilton és Felipe Massa között dőlt el a bajnoki cím sorsa, végül előbbi javára.

„Erről szól a versenyzés, senki sem dominált. A Ferrari és a McLaren egyes pályákon erősebbek voltak másoknál, de voltak technikai meghibásodásaik, többször hibáztak is. Így jöttem képbe a bajnokságot illetően, és úgy is egészen sokáig játékban tudtam maradni, hogy nem az enyém volt a leggyorsabb autó” – folytatta, majd hozzátette, hogy például Fujiban akár nyerhetett is volna, ha a három hónappal korábbi alkatrészekkel indul, ezzel tovább életben tartva esélyeit.

„Még most is sajnálom, ugyanakkor érzésem szerint már azzal is szerencsésnek mondhatom magam, hogy egyáltalán ilyen pozícióban lehettem. Sok tehetséges versenyzőnek még ez sem adatott meg.”

p90043752_highres_sunday-september-14-.jpg

Kubica 2006-tól 2010-ig versenyzett a Formula–1-ben, 2011-ben már nem tudott visszatérni a mezőnybe a februárban elszenvedett súlyos ralibalesete miatt. Végül tavaly újra a királykategóriában indult, de a sereghajtó Williamsszel egyetlen pontját is csak szerencsével tudta megszerezni. Így az idei évre a DTM-be igazolt, ahol az ART Grand Prix privát BMW-jével fog versenyezni. Nemrégiben a bajnokság előszezoni tesztjén is részt vett, amit követően megállapította, mennyiben más a DTM az F1-gyel szemben.

Fotó: BMW Motorsport Press

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2415910792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása