Hivatalos: A koronavírus miatt ideiglenesen felfüggesztették a Formula–E-t

Legalább két hónapig szünetel a Formula–E 2019/2020-as szezonja a koronavírus-helyzetre való tekintettel – tudatta közleményben a bajnokság vezetése és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

2-sg2_7168.jpg

Órákkal a Formula–1-es Ausztrál Nagydíj törlése után újabb „áldozata” lett a koronavírusnak autósport-esemény formájában: a Formula–E és az FIA bejelentette, hogy a következő két hónapra biztosan befagyasztja a 2019/2020-as idényt. A döntést a rendező országokban jelen lévő komoly egészségügyi kockázattal, illetve a bajnokság munkaállományának védelmével indokolták.

A koronavírus-járvány monitorozására egy jól ismert, időintervallum alapú, zászlós rendszert alkalmazott a bajnokság: ez alapján a piros tartomány azt jelenti, hogy nem lehet versenyt rendezni, a zöld azt, hogy igen, míg a sárga esetében fenntartják a lehetőséget a verseny törlésére. Ennek értelmében a márciust és az áprilist a piros, a májust a sárga, míg a júniust és a júliust a zöld kategóriába sorolták, persze a hosszabb távú előrejelzéseket a vírus terjedésének alakulása befolyásolhatja.

1-_j6i7594.jpg

Ebből adódóan egyértelmű, hogy a kínai, az olaszországi és az indonéziai mellett a franciaországi és a dél-koreai ePrix-t is elhalasztották. A Formula–E az FIA-val és a helyi hatóságokkal együttműködve figyeli a helyzet alakulását az egyes versenyhelyszíneken, illetve ezek alapján értékeli ki a versenyek rendezésére, illetve a naptárban történő újbóli elhelyezésükre vonatkozó opciókat az átmeneti szünet végeztével.

Korábban úgy tűnt, hogy az elmaradó fordulók pótlására készülnek a szervezők valenciai extra forduló, illetve duplafutamos hétvégék rendezésével, ám végül elmondásuk szerint felelősségteljest döntést hozva inkább nem kockáztattak. Jelen állás szerint legkorábban június 21-én, a Berlini ePrix-vel folytatódhat a szezon – úgy, hogy öt futam sorsa lóg a levegőben addig is.

Az eddig megrendezett öt verseny után Antonio Félix da Costa vezeti a bajnokságot 67 ponttal, a portugál Mitch Evans (56 pont), Alexander Sims (46), Maximilian Günther (44), valamint Lucas di Grassi és Stoffel Vandoorne (38-38) követik a tabellán. A csapatok sorrendjében Da Costa csapata, a DS Techeetah áll az élen 98 egységgel, a kínai gárda mögött a BMW i Andretti Motorsport (90), a Panasonic Jaguar Racing (66), a Nissan e.dams (57), valamint a Mercedes-Benz EQ Formula E Team (56) alkotják a TOP-5 sorrendjét.

Fotó: Sam Bloxham, Simon Galloway / LAT Images (FIA Formula E Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5315518440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása