Veszélybe kerülhet a Formula–E szezonja – felkészül Valencia?

A sanyai és a római versenyek elhalasztása után hasonló sorsra juthat a soron következő három, párizsi, szöuli és jakartai forduló is. A Formula–E már készül a vészmegoldásokra.

2-_j6i3762.jpg

Számos autósport-eseményre „lesújtott” a koronavírus-járvány, de kétségkívül a Formula–E az a sorozat, amely a leginkább megérezte hatását: a hétvégén bejelentették, hogy a kínai után az olaszországi ePrix-t is elnapolták, de simán lehet, hogy a mezőny Párizsba sem látogat el, ahol április 18-án rendeznék a következő versenyt. Franciaországban ugyanis az előző napokban ugrásszerűen megnőtt a koronavírus-fertőzöttek száma – már 1200 felett jár, míg a haláleseteké 19-re nőtt –, e tekintetben Európában a harmadik helyre lépett elő, ezért az ezer fő feletti eseményeket be is tiltották, legalább április 15-ig.

A vírus, illetve az azzal járó egészségügyi kockázatokat és utazási korlátozások miatt a Formula–E dél-koreai és indonéziai versenyei is veszélybe kerülhet – ezek időpontját május 3-ra, illetve június 6-ra tűzték. Persze a járvány alakulásától is függ, két-három hónap alatt lényegében bármi történhet, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy június 21-én Berlinben vendégeskedne az elektromos széria, ám a megbetegedések számát illetően Németország sincs messze Franciaországtól, hétfőn délután pedig az első két halálesetet is megerősítették.

A Formula–E sportszabályzatában márpedig elő van írva, hogy ahhoz, hogy értékelhető legyen az idény, minimum hat eseményt kell megrendezni. Eddig négy hétvégén bonyolítottak le öt versenyt, a the-race.com információi szerint nyolc-tíz futamot legalább szeretnének megtartani a szervezők. Kiderült, hogy ennek érdekében annak gondolata is felmerült, hogy meghosszabbítják az idényt – ami a jelenlegi állás szerint július utolsó hétvégéjén, Londonban zárulna –, de a csapatok többsége leszavazta az ötletet.

1-_j6i5445.jpg

A portál értesülései szerint mentőöv jellegű megoldás keretében a kieső versenyeket egy duplafutamos valenciai fordulóval pótolhatják, illetve a berlini és a New York-i hétvégék esetében is hasonlóképpen járnának el, míg a londoni szezonzáróra eleve két versenyt terveztek. Valencia beszállása logisztikai szempontból kézenfekvő lépés lenne, hiszen a Marrakeshi ePrix után Valenciába szállították vissza az autókat. Erre, ha minden igaz, április elején kerülne sor, habár Spanyolországban is több mint ezer embert fertőzött meg a tüdőgyulladás-járvány, ebből 28-nak a halálát okozta.

Egyáltalán nem ismeretlen a MotoGP-szezonzárónak is otthont adó valenciai helyszín, a bajnokság 2017 óta ezen a pályán készül fel egy-egy szezon előtt, az elmúlt két alkalommal pedig már szimulációs versenyeket is bonyolítottak le. Ennek ellenére sem a csapatok, sem a versenyzők nem lelkesednek igazán a valenciai pótversenyekért.

„Habár a tesztversenyeken minden próbált óvatos lenni, mégis folyamatosan egymásnak mentünk a sikán harmonikaeffektusa miatt” – nyilatkozta a the-race.com hasábjain a Porsche gyári versenyzője, Neel Jani a nagyjából 3 kilométeres pályáról, ami a versenynaptár leghosszabbja lenne.

1-_x0w0842.JPG

Többen is főként a sikánok miatt panaszkodtak, és ironikus módon a chilei és a mexikói pályát is úgy építették át az idei versenyre, hogy azok vonalvezetéséből kikerültek a szűkebb sikánok. A másik kardinális kérdést a pályahatárok betart(at)ása jelentené az alacsony profilú rázókövek és a széles bukóterek miatt – hiszen a Formula–E az elmúlt majdnem hat évében csakis utcai pályákon szocializálódott.

„Az utolsó előtti kanyar kritikus ebből a szempontból, mert a füvön autózunk azért, hogy az íven maradjunk, és ezért valamit muszáj kezdeni a pályahatárokkal” – tette hozzá Jani. – „Figyelmet kell fordítani a sikánra és a pályahatárokra egyaránt.”

A témában a BMW pilótája, Maximilian Günther is állást foglalt: „A pályahatárokra mindenképpen figyelmet kellene fordítani, és nekünk is 100%-ig tisztában kell lennünk ahhoz, hogy tudjuk, mihez alkalmazkodjunk, illetve mit diktálnak a szabályok. Persze a tavalyi év nyomán tudjuk, hogy az a sikán nagyon szűk, ami félbeszakításokhoz és nagy balesetekhez vezethet. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ha tényleg megszületik a döntés, hogy ott fogunk versenyezni, a komplett Formula–E-szervezés a helyén fogja kezelni a sikánok és a pályahatárokat témáját” – mondta.

Fotó: Sam Bloxham, Andrew Ferraro / LAT Images (FIA Formula E Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5415512846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása