Kérdőjelek az Aston Martin körül – ismét süllyedőfélben a WEC?

Az Aston Martin bejelentette, hogy a következő szezonban biztosan nem csatlakozik az endurance-vb mezőnyéhez, ahogyan a Peugeot debütálására is legalább 2022-ig kell várni.

ap-234y2e7md1w11_news.jpg

Az elmúlt hónapokban számos nagyszabású változást jelentettek be a WEC jövője kapcsán, miután annak királykategóriája, az LMP1 az elmúlt évek folyamán kihalt, már csak a Toyota maradt gyári alakulatként. Egyrészt a hiperautók érkezéséről, majd az amerikai IMSA-bajnokságban szereplő, LMDh kategóriájú autók beengedéséről döntöttek a szabályalkotók.

Úgy tűnt, hogy a hiperautók érkezésével az endurance-vb kihúzhatja magát a pácból, az elmúlt napok bejelentései azonban inkább a baljós ellentétjét sugallják. A Rebellion Racing üzleti és marketing okokra hivatkozva közölte, hogy a Le Mans-i 24 órás után nem csak a WEC-ből száll ki, de minden, versenyzéssel kapcsolatos tevékenységét befejezi.

A Rebellion Racing bejelentésére rögtön reagált a Peugeot, miszerint a franciák tartják magukat a tervhez, vagyis a 2022/2023-as szezonban csatlakoznak a bajnoksághoz. A Peugeot projektjében a svájci csapat feladata a csapat futtatása lett volna, így ezt a folytatásban a Peugeot Sport fogja ellátni. Jean-Marc Finot, a Peugeot motorsportfőnöke arról is biztosított mindenkit, hogy a Rebellion Racing kihátrálására még a tervezett büdzsét sem fogja érinteni. Hozzátette, az autót először 2021 nyarán vagy őszén tervezik pályára küldeni.

Az Aston Martinról azonban az már nem mondható el, hogy minden a terv szerint haland tovább ott, a brit luxussportkocsi-gyártó ugyanis épp a minap közölte, hogy a Red Bull-lal közösen tervezett Valkyrie hiperautó versenyváltozata biztosan nem fog bemutatkozni a 2020/2021-es idényben. A pauzálást nem sokkal azt követően jelentette be az Aston Martin, hogy kiderült, hogy 2021-től beszáll a Formula–1-be, miután a Racing Point tulajdonosa, Lawrence Stroll 500 millió dolláros befektetéssel részedést vásárolt magának a vállalatban.

Az Aston Martin közleménye úgy fogalmaz, hogy egyelőre vacillálnak azon, hogy induljanak-e a csúcskategóriában, vagy inkább csak a GT-programjukra koncentráljanak a Vantage-dzsel.

Ezen bejelentések tudatában csak a Toyota indulása mondható biztosra a szeptemberben induló, egyben a hiperautós korszak kezdetét jelentő következő szezonban, legalábbis gyártói szinten, mivel még két kisebb csapat, a Glickenhaus, valamint a ByKolles jelezte részvételi szándékát.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2215482692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása