Egy olasz fogyasztóvédelmi csoport a kormány segítségét kérte, hogy foglalják a Ferrari új autóját, az SF1000-et – avagy újra terítéken a Mission Winnow-botrány.
A Philip Morris dohányipari cég már hosszú ideje támogatja a Ferrarit annak ellenére, hogy még 2007-ben betiltották a dohányreklámokat a Formula–1-ben. Az olaszok pedig tavaly elkezdték hirdetni a dohányóriás Mission Winnow néven futó kampányát, ami alternatív lehetőségeket kínál a dohányzás kiváltására.
Hatalmas vitát generált azonban a Mission Winnow F1-ben való megjelenése, emiatt a Ferrari SF90-es matricázása többször is változott az év folyamán. Sokszor törvénysértéssel vádolták a Philip Morrist, a Mission Winnow oldalán azonban tagadták a vádakat: egy akkori közleményében leszögezték, hogy a kampány és az ahhoz kapcsoló logók nem a dohánytermékek tudattalan reklámozását szolgálják. Hangsúlyozták továbbá, hogy 2007-ben önként távolították minden cégjelzésüket a Ferrari autóiról, felszereléséről, versenyzőik egyenruháiról, valamint a versenypályák szélén kihelyezett hirdetőtáblákról.
Most azonban újabb fordulóponthoz ért a botrány: az egyik fő olasz fogyasztóvédelmi csoport, a Codacons az AutoMoto.it hasábjain közölte, hogy kételkedik a Mission Winnow szándékaiban és állításában, írja a PlanetF1.com. Az elnök Carlo Rienzi továbbá arra is felhívta a figyelmet, a tudatalatti reklám közvetlen és közvetett formában is illegális Olaszországban. Rienzi bejelentette, hogy a Codacons kezdeményezni fogja a Ferrari új autója, az SF1000 lefoglaltatását.
Az új autón ugyanis szintúgy szerepelnek a Mission Winnow-logók, ahogyan Sebastian Vettel és Charles Leclerc tűzálló overálján is.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal