F1: Hamiltont lenyűgözte a 2.0-s Bottas

A hatszoros Formula–1-es világbajnok Lewis Hamilton elismerte, hogy a tavalyi év elején a feltámadó Valtteri Bottas személyében méltó ellenfélre talált.

m218748.jpg

Miután a 2018-as évet győzelem nélkül zárta, sokakat meglepett azzal Valtteri Bottas, hogy tavaly a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hatalmas fölénnyel nyert, aztán négy versenyt követően ugyanúgy két elsőség szerepelt a neve mellett, akárcsak Lewis Hamilton esetében. A finn pilóta ezzel felhívta magára a figyelmet Hamiltonnál.

„Jól sikerült az időmérő Melbourne-ben, de a versenyt elveszítettem. Megsérült az autóm, ezért eléggé visszaestem” – emlékezett vissza az előző év elejére Hamilton az Autosport.com-nak adott interjújában. – „Az első néhány verseny nem alakult tökéletesen számomra, de nem is rosszul, az átlagosnál is jobban. Éreztem a nyomást a 2.0-s Valtteri részéről. Csak arra tudtam gondolni, hogy egy bizonyos ponton mindkettőnknek két győzelme volt.”

„Muszáj volt nyugodtnak maradnom, nem hagyhattam ugyanis, hogy ezek a külső tényezők kihassanak a teljesítményemre. Emberileg azonban nagyon kemény volt nem tudomást venni erről” – tette hozzá.

m211270.jpg

Mindenesetre Hamilton kontrollálni tudta a helyzetet, és a Spanyol Nagydíjtól a maga javára tudta fordítani azt: összesen 11-szer állhatott fel a dobogó legfelső fokára a brit, ezzel begyűjtve hatodik világbajnoki koronáját is, míg a győzelmek számában négynél megálló Bottas – jelentős lemaradásban ugyan, de – megőrizte a második helyet.

„Őrült helyzet volt, hamar eljött az augusztus. Akkor már csak azon járt a fejem, hogy nyolc győzelmem van, és csapatként is nagyon jól álltunk. Így sokkal könnyebb felejteni, mert így mindig csak előre néz az ember, az idő eközben folyamatosan ketyeg” – folytatta gondolatait Hamilton, aki elismerte, hogy az időmérők után hiányérzete volt: „Őszintén szólva folyamatosan az igazán lenyűgöző körre utaztam idén. És voltak jó köreim, azonban ezek nem feltétlenül mutatkoztak meg az eredményekben.”

„Sok olyan második helyet érő, a Ferrarikat szétválasztó köröm volt, amikről azt hittem, hogy közel állnak ehhez az érzéshez. Ehhez képest el a pole-tól fél másodperccel maradtam el, így egy külső szemlélőnek fel se tűnik. Én viszont belülről éreztem” – zárta mondandóját a Mercedes britje.

Fotó: Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8415395340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása