F2: A számok alapján lehet félnivalója Schumachernek?

Habár mindenki arra számít Mick Schumachertől, hogy édesapjához hasonlóan eljut a Forma-1-ig, egyáltalán nem biztos, hogy klasszikus sikertörténet lesz az övé – legalábbis a statisztikák erre világítanak rá.

1017795640-lat-20190927-_r3i5285.jpg

Második szezonját kezdi a Forma-2-ben jövőre Mick Schumacher, akinek tavaly is csak második nekifutásra jött össze a bajnoki cím a Forma-3-as Európa-bajnokságban. A 20 esztendős német lassan a Forma-1-es bemutatkozás határán táncol, de ha például Charles Leclerc vagy George Russell királykategóriába vezető karrierútjára vetünk egy pillantást, szembetűnő különbségekre bukkanhatunk – világított rá a helyzetre a planetf1.com.

Az első ferraris évében a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt megverő, az olasz csapattal ötéves szerződést aláíró Leclerc 2016-ban bemutatkozott be a GP3-ban, amit elsőre behúzott, csakúgy mint a következő szezonban a Forma-2-t. Egy év csúszással ugyanezeket a sikereket érte el a Mercedes támogatását élvező Russell, aki idén Robert Kubicára mért szinte megsemmisítő vereséget a Williamsnél.

Ezzel szemben Schumacher első F2-es idényében még a dobogótól is messze járt, csak a hungaroringi sprintversenyen aratott győzelme alkalmával pezsgőzhetett 2019-ben – eközben a bajnoki pontversenyben mindössze a 12. helyen zárt.

1017930561-lat-20191129-ad_fr_3109.jpg

Ugyanakkor az utánpótlásszériákban elért sikerek sem jelentenek egyenes utat a Forma-1-es trónhoz: azon pilóták közül, akik GP2-es vagy F2-es bajnokként mutatkoztak be a száguldó cirkuszban, csak ketten tudtak felérni a csúcsra – Lewis Hamilton és Nico Rosberg. Az érem másik oldalán pedig ott áll Stoffel Vandoorne: a belga 2015-ben sorra döntötte meg a GP2-es rekordokat, 160 pontos differenciával lett bajnok, mégis két balul sikerült mclarenes év után távoznia kellett a Forma-1-ben. Való igaz, Vandoorne másodjára nyert bajnokságot a GP2-ben, de első szezonjában is második lett.

Szó sincs arról, hogy az ifjú Schumacher számára veszett fejsze lenne a Forma-1-es szereplésről dédelgetett álom, könnyen megeshet azonban, hogy ennek elérésére a 2020-as év lehet az utolsó esélye. Dolgát az sem könnyíti meg, hogy a neve miatt óriási nyomás helyeződik a vállára: a Forma-1-nek komoly presztízst, a médiának extra kattintásokat, a Ferrarinak pedig a történelem megismétlődését jelentené Mick Schumacher bemutatkozása.

Sokan azt mondják, mennyire nehéz megmaradni a Forma-1-ben – ez viszont a Forma-2-es, illetve a Forma-3-as közegről hatványozottan elmondható. A szintbéli különbségből adódóan a csapatok is számottevően nyomottabb költségvetésből gazdálkodhatnak, így könnyen elengedik azok kezét, akik nem nyújtanak egy bizonyos szintet és/vagy nem rendelkeznek kellő anyagi támogatottsággal. Schumachernek egyelőre emiatt nem kell aggódnia, mivel jövőre is a Prema színeiben szállhat harcba az F2-es elsőségért, ráadásul a frissen koronázott Forma-3-as bajnok Robert Shwartzman személyében egy olyan csapattársra lelhet, aki hajtja előre – nem úgy, mint a mezőnyben évek óta bukdácsoló Sean Gelael.

Schumacher kosarat kapott az Alfa Romeótól

sakhir-t01-wednesday14-158751.jpg

Mick Schumacher 2019-ben a bahreini idényközi teszten a Ferrari, valamint az Alfa Romeo versenygépét is vezethette – könnyen meglehet, hogy a német utóbbi csapatnál ejti majd meg a Forma-1-es debütálást. Jövőre azonban minden jel szerint a Forma-2-re kell koncentrálnia, a hinwili csapat részéről ugyanis Frédéric Vasseur csapatfőnök a svájci Blick hasábjain lenyilatkozta, hogy „jövőre nem lesznek extra tesztek, először Micknek meg kell nyernie a Forma-2-et, de a minimum az, hogy jó teljesítményt nyújtson”.

Az Alfa Romeo a 2020-as idénynek Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi kettősével vág neki, de elképzelhető, hogy az év végére mindkét hely felszabadul: a 2007-es világbajnok finn esetében feltételezhető a visszavonulás, míg az olasz újoncnak jelentős mértékben javuló tendenciát kell felmutatnia a gyengébben sikerült első év után ahhoz, hogy megtartsa a székét.

Fotó: Joe Portlock, Jerry Andre / LAT Images (FIA Formula 2 Media), Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7615363846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása